Hoe 2 Cisco 2500's via S0 aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mij lukt het niet helemaal, moet ik die clock rate op de DTE of DCE instellen?

(a.u.b. snel antwoorden :))

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Je hebt een echte Nullmodem nodig.
Dus niet een crosskabel.
De Cisco verwacht extern kloksignalen op zijn interface is nl geen asynchrone maar een synchrone seriele poort.
Zal het voor de zekerheid maandag op m'n werk even nakijken voor je.

Verwijderd

Hallo daar,

Als eerste moet je kijken of er bij de serialports een X staat of niet. Is dit niet het geval of staat er bij beide ports een x, dan moet je een crossover gebruiken. Staat er bij 1 wel een X en bij de ander niet, dan moet je een straight cable gebruiken. Aangezien het om 2 dezelfde devices gaat, is het vrijwel al zeker dat je een cross-cable moet gebruiken.

Op je vraag waar de clockrate moet komen:

ALTIJD DE DCE KANT !

Jij wilt nl. een back-to-back configuratie maken en dus moet 1 kant (DCE) de andere kant (DTE) voorzien van kloksignalen. Een Cisco is standaard een DTE (Data Terminal Equipment)apparaat. Je moet er dus een DCE (Data Communication Equipment)van maken, want die geeft de kloksignalen.

Configureren:

router# config t
router(config)# int se 0
router(config-if)#clock rate 64000
router(config-if)#bandwidth 64
router(config-if)(CTRL)-Z
router# copy run start

Dit is een beetje een basic instelling.
Vergeet niet op de andere kant (DTE) de bandwidth in te stellen op de serial interface; Dit is RECOMMENDED.

Pfff....hoop uitleg weer.....

Succes en laat horen of het gelukt is, ok?

Greetz, DRAGONDUST

Verwijderd

Bovenstaand verhaal klopt.
De kabel bepaalt de Hardwarematige kant.
DCE kabel op de ene cisco en DTE kabel op de andere.
Cisco Partnr DCE cable RS232 CAB-232FC
Cisco Partnr DTE cable RS232 CAB-232MT
Cisco Partnr DCE cable V35 CAB-V35FC
Cisco Partnr DTE cable V35 CAB-V35MT

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Eigenlijk was dit een smoes. Ik wilde alleen even weten hoeveel mensen er hier verstand hebben van cisco apparatuur, voor als ik een keer echt een probleem heb.

Maar toch allemaal bedankt he! En ik laat nog wel eens iets horen.

Groeten, Dirk-Jan van Helmond

PS. dir bandwitdh kan veeeel hoger. (tot wel 4mbit)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Kanjer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Prutser...

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

RTFM

:p

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Die bandbreedte kan je inderdaad wel hoger op de router instellen, maar daar heb je in principe niks aan als je dit niet tot je beschikking hebt.

Bijv. Een 2 Mbit-verbinding naar je router kan je wel op 4 Mbit configureren, maar dat maakt dan geen verschil verder; Je behoud gewoon 2Mbit. (Tenzij je de bandbreedte op de verbinding ook hoger zet.

Maarreeee....... Je hebt me dus wel voor lul zo'n lang verhaal laten typen...

Verwijderd

En als we de volgende keer nou denken, oh daar heb je Dirj-Jan weer, is ons weer aan het uittesten;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Demn! iedereen meteen weer zeiken! ik ben er in het weekend gewoon zelf achter gekomen, ik kan nl. ook pdf's, handleidingen en websites lezen. Ik had dat bericht toen alleen al gepost, en ik moet er dan toch iets van verzinnen? maarja. als jullie allemaal nu boos zijn, ben maar.

Dirk-Jan is toch happy dat zijn routers werken. (Draaien bij de KPN in Den Bosch nu!)

en dragondust, toch heel erg bedankt, want die uitleg van je is heel duidelijk en nuttig.

Houdoes.

Verwijderd

Wie is er boos dan:?

Verwijderd

You're welcome!

En als er weer eens iets is op CISCO-gebied... Feel free to ask!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
OK, nu heb ik echt een probleem.

Ik heb hier een Cisco 1600, met IOS 11.1(8) en die kan ik niet gebruiken i.c.m. ConfigMaker (minimaal IOS 11.2)

Heeft er iemand van een Cisco 1600 het IOS 11.2 of hoger?

Verwijderd

Als het ook voor KPN is vraag dan of ze 'm even DL'en KPN is daar geauthoriseerd voor dus?

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ja klopt, maar niemand weet hier die inlognaam/wachtwoord. maar ik heb em ondertussen van iemand ge'icqed.

toch bedankt.

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Amateurs...

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Tja, KPN ;)

Verwijderd

Hehe, straks zit er een trojan in heel de KPN plat :)

LOL

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dragondust schreef:
Als eerste moet je kijken of er bij de serialports een X staat of niet.[/quote]Da's ethernet.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Vergeet niet op de andere kant (DTE) de bandwidth in te stellen op de serial interface; Dit is RECOMMENDED. [/quote]Bandwidth is puur een administratieve waarde. De load wordt er mee berekend, en het kan door routing protocollen als metric worden gebruikt.

Omdat het toch een back to back is, meteen op 2 Mbit zetten...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Beste Ijdod,

Ik heb mijn verhaal geverifieerd in het CCNA-boek van Cisco-press (CCNA 2, dus de nieuwste) zelf. Zouden ze daarin het soms volgens jou fout hebben dan ????

Raad je aan toch nog maar eens te kijken in de boeken of op www.cisco.com

Wat betreft de bandwidth heb je wel gelijk, maar ik had ook in mijn verhaal gezet dat dit basic-waarden waren. Je MOET echter wel die waarde gebruiken, anders loopt het niet. Je moet nu eenmaal clockrates hebben.

Let wel: Als je de administratieve waarden hoger zet dan je eigenlijke bandbreedte, heb je kans op packetlosses omdat de router denkt dat hij meer kan doorsturen en dat is dus niet de bedoeling; Lager kan geen kwaad, alleen maak je dan niet optimaal gebruik van je netwerk.
Pagina: 1