DTS reciever (deel2) + mediacheckpoint.de ??

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Naar aanleiding van een andere DTS receiver topic door mij gestart dit vervolg.

Zoals in voorgaand topic te lezen is ben ik op zoek naar een DTS receiver; ik heb inmiddels besloten om te kiezen voor een kwalitatief net iets beter merk. De merk/types van de toestellen die ik momenteel interessant vind zijn:
- Yamaha RX-V520laagste prijs: 315
- Harmon/Kardon AVR-3000laagste prijs: 499
- Denon AVR-1802laagste prijs: 403
- Denon AVR-2801laagste prijs: 500

Prijs technisch zou ik kiezen voor de Yamaha; de overstap naar de V620 is te groot om over te stappen. Lijkt mij een ideale combinatie met de DVD speler van Yamaha (DVD-520s).

De Harmon Kardon is uiterlijk gezien erg mooi; daarentegen zijn de specs minder. HK is echter wel kwaliteit, maar dat zijn de overige genoemde merken ook.

Denon AVR-1802 (=modeljaar 2002); net instapmodel. Spreekt me erg aan; strak van uiterlijk en erg mooi in goude uitvoering. Nadeel is dat ik nog geen geschikte DVD speler heb gevonden van Denon. Nu kan ik natuurlijk gewoon de bovengenoemde Yamaha DVD speler nemen, maar componenten van hetzelfde merk is wel mooier (zelfde stijl).

Denon AVR-2801 (=modeljaar 2001); ouder modeljaar, nette prijs. Biedt net iets meer als de 1802; maar de 1802 is wel nieuwer (en ondersteund dp2).

Mijn vraag:
1. welke keuze zouden jullie maken gebaseerd op kwaliteit e.d. (motivering!)
2. De laagste prijs is in alle gevallen (muv Harmon Kardon) bij http://www.mediacheckpoint.de/ . Verzending kost dus wel 36,-- maar de prijzen zijn laag! Wie heeft ervaring met dit bedrijf ?!? Het ziet er allemaal degelijk uit en ze hebben zo'n webtrader achtig zegel. Betaling per Visa dus dat lijkt mij OK.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

He Jivecar,

Heb vorige week Onkyo receiver + dvd speler besteld bij MediaCheckpoint. Half april komt UPS ze bij me aan de deur brengen en ik betaal ook aan de deur! Niks moeilijk doen met vooruit betalen enof cc. ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Harman Kardon.. Vind ik het beste klinken.. en is voor de rest gewoon een nette versterker... De Denon vind ik te wollig.. en de Yamaha te scherp.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:35
Op woensdag 27 maart 2002 16:19 schreef tbusquet het volgende:
Harman Kardon.. Vind ik het beste klinken..
Helaas niet in stereo mode

no comment

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Denon. Ik vind Denon gewoon beter klinken, mooi warm geluid. Persoonlijk vind ik Yamaha niet om aan te horen.

Tussen de 2801 en 1802 vind ik erg moeilijk, de 1802 heeft DPL2 wat soms echt heeel erg goed klinkt, maar daarintegen heeft de 2801 wel een stuk meer power....
Maarja... in verband met DPL2 toch de 1802 denk ik, natuurlijk is 100 euro minder ook wel lekker...

Heb je zelf wel geluisterd trouwens? Voordat je straks iets thuis hebt staan waarvan je het geluid echt slecht vind?

Je zou ook nog kunnen kijken naar een Marantz, een SR-5200 zou je voor rond de 500 wel moeten kunnen krijgen (of misschien nog een uitlopend model SR-5000 SE), zijn ook hele mooie recievers, vooral erg goed in stereo, maar zeker ook sterk in DTS.

Oww, en over mediacheckpoint, ik heb daar mijn Denon AVR-3802 :9~ vandaan, topzaak (en top-reciever), binnen 3 dagen stond die voor de deur, en destijds bijna als 1000 gulden goedkoper als in nederland, garantieafhandeling (mocht het nodig zijn) schijnt ook erg goed geregeld te zijn.

• Jivecar
Op woensdag 27 maart 2002 18:58 schreef LordLynx het volgende:
Denon. Ik vind Denon gewoon beter klinken, mooi warm geluid. Persoonlijk vind ik Yamaha niet om aan te horen.

Tussen de 2801 en 1802 vind ik erg moeilijk, de 1802 heeft DPL2 wat soms echt heeel erg goed klinkt, maar daarintegen heeft de 2801 wel een stuk meer power....
Maarja... in verband met DPL2 toch de 1802 denk ik, natuurlijk is 100 euro minder ook wel lekker...

Heb je zelf wel geluisterd trouwens? Voordat je straks iets thuis hebt staan waarvan je het geluid echt slecht vind?

Je zou ook nog kunnen kijken naar een Marantz, een SR-5200 zou je voor rond de 500 wel moeten kunnen krijgen (of misschien nog een uitlopend model SR-5000 SE), zijn ook hele mooie recievers, vooral erg goed in stereo, maar zeker ook sterk in DTS.

Oww, en over mediacheckpoint, ik heb daar mijn Denon AVR-3802 :9~ vandaan, topzaak (en top-reciever), binnen 3 dagen stond die voor de deur, en destijds bijna als 1000 gulden goedkoper als in nederland, garantieafhandeling (mocht het nodig zijn) schijnt ook erg goed geregeld te zijn.
Ik begin steeds meer overtuigd te raken van de Denon 1802; nu alleen nog een goede passende dvd-speler....

Suggesties ? Want eigenlijk kun je de goude denon niet zomaar combineren met een zwarte yamaha oid....

Mediacheckpoint is trouwens echt veel goedkoper; de Denon kost daar dus 403 euro; in Nederland bij Mediamarkt of Correct (om zomaar te noemen) 725 euro.... dat geld hou je weer mooi in de pocket...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Verwijderd

Ok als je in dat rijtje kijkt zou ik zeggen denon valt af.....die denons zijn duurder dan de avr 300 en de 520 van yamaha maar die hk en yamaha zijn beter......In dat rijtje zou ik overtuigt gaan voor de hk de specs kunnen minder zijn maar de avr 3000 is goed duurzaam en scoort gewoon goe dop alle punten,uit dat rijtje is eht de enige die ik nog nooit terug heb zien komen voor reparatie.....

ik zou gaan voor de avr 3000.

Verwijderd

Je kan niet voor een dubbeltje (<1000 gulden) op de eerste rij zitten.

Alle vier de receivers zijn gewoon een aardige middenklasse. Je moet er echt geen topprestaties van verwachten. Zo zit er weinig detail in de achterkanalen en vraag je je soms af of je nou ruis hoort of dat het regen moet zijn wat door de achterspeakers moet klinken.

kortom, koop gewoon het model wat jij het mooist eruit vind zien.
Belangrijk is misschien dat je genoeg digitale ingangen hebt om later b.v. ook je geluidskaart en MD op aan te sluiten

• gkros
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-06-2023
Hoi ik zit er ook over te denken om er een reciever en een dvd speler te kopen (eventueel ook een tv) maar hoe zit het met de garantie als er iets kapot is?
Kan je dan datgene in je garantie periode gewoon bij een zaak in Nederland (die dat spul ook verkoop) laten maken of moet het dan worden terug gestuurd naar Duitsland?
Een voorbeeld
Als ik in Groningen woon en ik heb daar een tv gekocht met 5 jaar garantie en ik ga na een half jaar verhuizen naar Limburg en je tv gaat na een jaar stuk moet je dat ook iedere x naar Groningen voor de reperatie.

Wie kan mij daar meer over vertellen hoe dat zit.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op woensdag 27 maart 2002 18:29 schreef Martinus het volgende:

[..]

Helaas niet in stereo mode
Daarom zeg ik.. "IK VIND".... sim-pel.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:17 schreef baries het volgende:
He Jivecar,

Heb vorige week Onkyo receiver + dvd speler besteld bij MediaCheckpoint. Half april komt UPS ze bij me aan de deur brengen en ik betaal ook aan de deur! Niks moeilijk doen met vooruit betalen enof cc. ;)
sinds wanneer kan je bij hun aan de deur betalen?
ik dacht dat ze altijd geld vooruit moesten hebben.

• Femme
  • Laatst online: 22:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik wil daar ook iets bestellen (Harman Kardon AV receiver en Sony SACD speler), maar ik snap het nog niet helemaal.

Op dit site staat "Shipments outside Germany must be charged by cash before delivery or cash on delivery" maar in de bevestingsmail staat "Shipments outside Germany
must be prepaid or charged to a credit card". Het lijkt me toch niet dat ik bij de bezorger met een credit card moet afrekenen :? .

Verwijderd

Bestellen gaat heel eenvoudig.
Bestelling op site doen.
Creditcard faxen (veiliger dan scan via e-mail).
Spullen worden verstuurd via UPS.
Je ontvangt een mailtje met trackingnummer, zodat je kunt zien wanneer de spullen bij jou worden gebracht. Ik heb zo'n 3500 gulden bespaard op een onkyo 898 receiver en onkyo 757 dvd-speler en een hele zooi kabels.
Vragen kan je rechtstreeks aan Stefan Einloft stellen in duits of engels.

Mediacheckpoint is echt een toppertje ;) !

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 22:02 schreef jochie het volgende:
Je kan niet voor een dubbeltje (<1000 gulden) op de eerste rij zitten.

Alle vier de receivers zijn gewoon een aardige middenklasse. Je moet er echt geen topprestaties van verwachten. Zo zit er weinig detail in de achterkanalen en vraag je je soms af of je nou ruis hoort of dat het regen moet zijn wat door de achterspeakers moet klinken.

kortom, koop gewoon het model wat jij het mooist eruit vind zien.
Belangrijk is misschien dat je genoeg digitale ingangen hebt om later b.v. ook je geluidskaart en MD op aan te sluiten
uit welke duim zuig je da je linkse of je rechtse?!avr 300 is top klasse HK maakt geen middeklasse apparaten,Hij is enit zo zwaar als de durdere modelen maar het is zeker wel een top klasse apparaat!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Ik heb zelf de Harman/Kardon AVR 5000
Ik weet niet of je die nog ergens goedkoop kan kopen
Ik heb hem zelf voor 550 Euro gekocht 1 maand geleden.

Ik ben echt zeer te spreken over deze versterker,
Ik had hiervoor een Pioneer D710S en toen ik deze er naast hoorde hoorde ik dat de HK een veel warmer geluid had
dit is ook zeker iets om overna te denken.

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• Jivecar
Op donderdag 28 maart 2002 18:15 schreef pyravex het volgende:
Ik heb zelf de Harman/Kardon AVR 5000
Ik weet niet of je die nog ergens goedkoop kan kopen
Ik heb hem zelf voor 550 Euro gekocht 1 maand geleden.

Ik ben echt zeer te spreken over deze versterker,
Ik had hiervoor een Pioneer D710S en toen ik deze er naast hoorde hoorde ik dat de HK een veel warmer geluid had
dit is ook zeker iets om overna te denken.
De AVR 3000 doet al 499euro; dus de 5000 zal bij mediacheckpoint niet goedkoper zijn als de 550....

Nadeel van HK is dat ik ZEKER een dvd speler van hetzelfde merk wil. En die is ook weer 450 euro....

Arme wallet.....

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 19:25 schreef Jivecar het volgende:

[..]

De AVR 3000 doet al 499euro; dus de 5000 zal bij mediacheckpoint niet goedkoper zijn als de 550....

Nadeel van HK is dat ik ZEKER een dvd speler van hetzelfde merk wil. En die is ook weer 450 euro....

Arme wallet.....
Ho ho ho.......450 euro kan alleen als je mp als eis stelt want een hk dvd 10 is er al voor in de 300 exacte prijs emot ik op na zoeken......

Verwijderd

[tussendoor]

Zijn er bijv ook Nederlandse audio shops/pricewatchs waar ik kan bestellen?
Of zijn de duitse sites gewoon goedkoper?
[/tussendoor]

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Ik heb mijn rxv-620 ook bij mediacheckpoint vandaan. Ik kreeg hem binnen een week. Aardige gasten daar. ALs je engels wilt praten krijg je dhr. schumacher :o . En het geld wat je bespaard kan je investeren als je je versterker in keer moet opsturen :) als ie kapot is. Maar zelfs dan hou je geld over.
Ik vind het echt een aanrader.
Ik ga er ook boxen bestellen denk ik.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Jivecar
Op donderdag 28 maart 2002 22:33 schreef Jazzy_jef het volgende:

[..]

Ho ho ho.......450 euro kan alleen als je mp als eis stelt want een hk dvd 10 is er al voor in de 300 exacte prijs emot ik op na zoeken......
Ik heb de dvd10 niet kunnen vinden bij mediacheckpoint.de; ik ga nog even zoeken....

Verwijderd

Wat hebben jullie met dat mediacheckpoint?als ik iets neit zou doen is me uadio apparatuur over inet kopen.......De dvd 10 kost 299.- bij ons..........

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 28 maart 2002 14:19 schreef Femme het volgende:
Ik wil daar ook iets bestellen (Harman Kardon AV receiver en Sony SACD speler), maar ik snap het nog niet helemaal.

Op dit site staat "Shipments outside Germany must be charged by cash before delivery or cash on delivery" maar in de bevestingsmail staat "Shipments outside Germany
must be prepaid or charged to a credit card". Het lijkt me toch niet dat ik bij de bezorger met een credit card moet afrekenen :? .
Ik heb nu 3 keer iets bij Mediacheckpoint gekocht. Als je per credit card betaald moet je vaak een fotokopie van je card faxen (ze willen voor veel produkten geen gebruik maken van internet creditcard inners, omdat de winstmarge voor ze al zo laag is). Ze innen dus zelf rechtstreeks bij de Creditcard company.
Mijn eerste bestelling ging perfect (Yamaha 620 f 900 daar, f 1400 hier (toen)), binnen 3 dagen na betaling gearriveerd.
Tweede bestelling ging ook wel goed: Canton 5.1 speakerset 1070 euro daar, 1700 euro hier (55 kilo en toch maar 30 euro transport). Duurde alleen een paar weken, want niet op voorraad.

Bij mijn derde bestelling hebben ze een fout gemaakt (en per mail gemeld). Ik kocht een Sony SACD speler van 1994 euro adviesprijs voor 750 euro. Ze hebben per ongeluk de adviesprijs (1994 euro) gecharged bij de CC company. Ik heb het apparaat nog steeds niet binnen (wordt as week geshipped). Ze zeggen dat de een cheque voor het verschil bedrag opsturen. Ik wacht af (met enige spanning :( )

Verder zijn ze wel vriendelijk per mail (ik mail aaltijd met Stefan Einloft. Meneer Schumacher is de maker van bovenstaande vergissing (van F1 heeft ie meer verstand).

O ja, shipment per UPS koerier

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• pyravex

pyravex

IS het nou ook beter om een HK DVD speler te hebben dan een ander merk of je pc?
en heb je misschien een plaatje van die HK dvd 10 (mits je um op voorraad hebt anders zoek k um wel)

• Jivecar
Op maandag 01 april 2002 19:59 schreef pyravex het volgende:
IS het nou ook beter om een HK DVD speler te hebben dan een ander merk of je pc?
en heb je misschien een plaatje van die HK dvd 10 (mits je um op voorraad hebt anders zoek k um wel)
Beter....wat is beter?? Het design van HK zou ik zeker handhaven bij je overige componenten. Anders doet het afbreuk aan het geheel....

• pyravex

pyravex

Jah inderdaad maar als het me een berg extra gaat kosten dan ga k wel naar een andere oplossing zoeken

Verwijderd

Ik heb een aantal weken geleden de HK AVR-4000 daar gekocht. Idd met creditcard faxen etc. Werkt echt perfect. Tot nu toe geen klagen gehad en het scheelde toch gauw 600 gulden in vergelijk met bv stassen.nl.

Verwijderd

Ik heb sinds enige tijd een marantz sr5000.
Ben er erg tevreden over.
Grappige is, dat ik veel afspeel in Prologic (vind het bij de meeste cd's erg lekker klinken (hou ook erg cvan rondom geluid).
Standaard stereo gebruik ik dus weinig !
Wat dat betreft vind ik het jammer dat er geen Prologic 2 op zit, want dat schijnt nog beter te klinken.
Wel dien je wat te schuiven met de volumes.
M'n center zet ik meestal wat zachter en m'n rears wat harder.
Klinkt heerljk, vooral met echter electronische muziek (chemical bros / Leftfield etc)
Ook oudere dingen klinken vaak top.
Gister draaide ik nog een YES Cd (achterkant van een DVD) en die klinkt nou voor geen meter in Prologic mode.

• Jivecar
Op woensdag 03 april 2002 21:26 schreef pyravex het volgende:
Jah inderdaad maar als het me een berg extra gaat kosten dan ga k wel naar een andere oplossing zoeken
Dat is dan ook de reden dat ik niet voor HK kies. De DVD + receiver kost me simpelweg teveel. De Yamaha en Denon DVD spelers zijn stukken goedkoper (Vooral Yamaha).

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 19:45

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb net bij Mediacheckpoint de Onkyo TX-DS595 en de DV-S555 combo besteld, maar die is helaas slecht te leveren (2 tot 6 weken levertijd).
Maar nu heb ik dus toch de bestelling geplaatst maar wanneer moet ik dan m'n creditcard faxen? krijg ik daar nog bericht over ofzo? Ik heb gekozen voor 'cash on delivery'.

Verwijderd

Op vrijdag 05 april 2002 19:00 schreef mymind* het volgende:
Ik heb net bij Mediacheckpoint de Onkyo TX-DS595 en de DV-S555 combo besteld, maar die is helaas slecht te leveren (2 tot 6 weken levertijd).
Maar nu heb ik dus toch de bestelling geplaatst maar wanneer moet ik dan m'n creditcard faxen? krijg ik daar nog bericht over ofzo? Ik heb gekozen voor 'cash on delivery'.
Vertaal het eens in het nederlands... tadaaa :)

Verwijderd

check www.richersounds.com ook winkels in Nederland, met laagste prijsgarantie....let wel op de prijstellingen, je moet ze ook nog omrekenen

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mediacheckpoint werkt prima, alleen jammer dat ik nergens de status van m'n bestelling op de site kan zien (ik kan het althans niet vinden). Ik had een Harman Kardon AVR4000 besteld die niet meer leverbaar was. Daar kwam ik pas achter toen ik twee na het plaatsen van de bestelling een gedeelte van de bestelling kreeg bezorgd door UPS (cash on delivery, dus geen gedoe met credit card nummers faxen). De rest van de bestelling (Sony SACD speler en B&W DM 303's) hadden ze ook nog eens apart verstuurd omdat ze niet gelijktijdig leverbaar waren. Daarna heb ik een nieuwe bestelling de HK AVR3500 en twee B&W DM 601 S3's besteld en die werden binnen een week bezorgd :) .

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 18 april 2002 20:57 schreef Femme het volgende:
Mediacheckpoint werkt prima, alleen jammer dat ik nergens de status van m'n bestelling op de site kan zien (ik kan het althans niet vinden). Ik had een Harman Kardon AVR4000 besteld die niet meer leverbaar was. Daar kwam ik pas achter toen ik twee na het plaatsen van de bestelling een gedeelte van de bestelling kreeg bezorgd door UPS (cash on delivery, dus geen gedoe met credit card nummers faxen). De rest van de bestelling (Sony SACD speler en B&W DM 303's) hadden ze ook nog eens apart verstuurd omdat ze niet gelijktijdig leverbaar waren. Daarna heb ik een nieuwe bestelling de HK AVR3500 en twee B&W DM 601 S3's besteld en die werden binnen een week bezorgd :) .
Mediacheckpoint maakt de laatste tijd wel eens vergissingen.. Ik heb begin februari een Sony SACD speler gekocht (de SCD555ES) en nadat ze eerst een veel hoger bedrag (adviesprijs?) hadden berekend op mijn creditcard, zijn ze m vervolgens vergeten te versturen. heb wel snel een cheque voor het teveel berekende ontvangen, maar zit nu nog te wachten op de Sony. Zal verder wel in orde komen (medewerker Stefan Einloft is het aan t uitzoeken).

Het meeste baal ik nog dat die Sony ondertussen 50 euro goedkoper is geworden by MediaCheckpoint (was 750, nu 700. werkelijk een goede prijs voor zo'n high end apparaat).

Bij een eerdere bestelling had ik een mazzeltje, toen verzonden ze een bestelling van 55 kilo aan speakers, voor de prijs van 1 bestelling (max 30 kilo)

Welke SACD speler had jij trouwens gekocht en hoe bevalt ie (heb je al een SACDisk gekocht??)?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb de SCD-XE670 van 255 euro. Ik heb geen ervaring met HiFi spullen dus ik kan niet zeggen hoe goed hij is, maar ik ben er tevreden mee :). SACD heb ik nog niet kunnen proberen omdat ik nog geen SACD muziek heb.

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Niets mis mee. Is ook multichannel (itt mijn 555). Koop je er later ooit nog eens 3 B&W 303 bij als je wat goed multichannel opnames bezit (schijnt toch wel spectaculair te zijn).
De SCD555 is ook een hele fatsoenlijke CD speler (vergelijkbaar met een goede CD speler in de 600-800 euro klasse), wel prettig als je alleen 200 normale CD's hebt en 0 SACD.
Die 670 speelt natuurlijk ook best heel behoorlijk je CD's. Electronica zal wel veel overeenkomst vertonen, waarschijnlijk voornamelijk mechanisch iets lichter gebouwd.

SACD zijn moeilijk te vinden. Er moeten wel dik 1000 titels uitgekomen zijn, maar je ziet ze bijna nooit. Bovendien is het meest klassiek of Jazz (of oude pop kas krakers). Beetje jammer, zeker gezien de prijs (30-40 euro).

Hopelijk gaan wat meer mensen een SACD speler kopen (en geen DVD-A) en wordt het aanbod wat ruimer (en goedkoper). Helaas zijn de kansen van het verder inferieure DVD-A ook nog vrij groot (door dreiging van low-budget DVD-A spelers).

Voor diegene die nog een DVD speler zoeken, Philips heeft op dit moment een hele aantrekkelijke SACD/DVD-Video speler (onder de 400 euro, dacht ik) :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De prijzen van SACD spelers zijn gelukkig hard aan het dalen. De SCD-XE670 heb ik prijslijsten gezien voor meer dan 1000 euro, terwijl Mediacheckpoint er nu dus maar 255 euro voor vraagt.

• JvS
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 19 april 2002 00:35 schreef Femme het volgende:
De prijzen van SACD spelers zijn gelukkig hard aan het dalen. De SCD-XE670 heb ik prijslijsten gezien voor meer dan 1000 euro, terwijl Mediacheckpoint er nu dus maar 255 euro voor vraagt.
Dat is wel een mooie prijs in ieder geval, als mijn cdspeler het eens begeeft, kan ik dat zelfs overwegen :).

Welke speakers heb je nou trouwens gekocht? De 303's of de 601 s3's? Of was dat een foute levering, of heb je ze alletwee?

Duck-twacy, bij b&w kan je de kleine speakers bijna op zeker niet per 1 kopen (of andere 2n-1 aantallen :P) omdat ze per 2 in een doos zitten en perse bij elkaar horen enzo... Je moet dan wel de center kopen... :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb ze alletwee :) (601 S3's voor en de 303's achter).

Verwijderd

Beste Jivecar,

Waar staat die Denon 2801 voor €500,-?

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:03
wat kostten die speakers eigenlijk ? dus de 601 s3 en de dm303 ik kan namelijk geen prijzen op hun site vinden..

Verwijderd

JiveCar >>

Laat me ff weten wat je psies gaat doen en alles... ik ga vanmiddag en morgen luisteren bij de plaatselijke audiozaak..maar als je iets hebt gekozen > let me know... ik wil nl een beetje dezelfde receiver als jou... mijn budget voor de receiver = 500 - 550 euro

• Ivar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07-2022
Tis al vaker in dit topic gezegd, maar Mediacheckpoint.de is inderdaad stukken goedkoper dan Nederlands prijsnivo en in mijn ervaring ook goed qua levering. M'n Yamaha RX-V520 heb ik daar 4 maanden terug met 200 euro besparing gekocht, zelfs inclusief de verzendkosten. Geld overgemaakt bij de bank en twee weken later UPS persoon met receiver voor de deur :)! Hoewel ik wel wat hoge tonen weg moet filteren omdat de Yamaha ietwat scherp neigt te klinken, vind ik het persoonlijk net zo goed klinken als de paar honderd euro's duurdere Denons en HK receivers die ik heb gehoord. Maar ja, smaken verschilen of coz...

• Jivecar
Op vrijdag 10 mei 2002 10:51 schreef D.A.R.R.Y.L. het volgende:
Beste Jivecar,

Waar staat die Denon 2801 voor €500,-?
De Denon 2801 is inmiddels uitverkocht bij mediacheckpoint.de; dus helaas. Volgend keer beter :'(

• Jivecar
Op vrijdag 10 mei 2002 15:29 schreef Pauluz het volgende:
JiveCar >>

Laat me ff weten wat je psies gaat doen en alles... ik ga vanmiddag en morgen luisteren bij de plaatselijke audiozaak..maar als je iets hebt gekozen > let me know... ik wil nl een beetje dezelfde receiver als jou... mijn budget voor de receiver = 500 - 550 euro
Het merk staat al wel vast; het wordt Yamaha.

Ik heb de Yamaha RX-V630 afgewacht en inmiddels vorige week in Oostenrijk gezien. Helaas was het daar NIET goedkoper zoals in Duitsland dus heb ik daar niets gehaald.

De V620 wordt steeds goedkoper bij mediacheckpoint en van de V630 weet ik inmiddels dat hij ALLEEN matrix dvd's kan afspelen in 6.1 mode. En dus niet 6.1 discreet zoals de RX-V1200 dat kan (die helaas boven mijn budget zit).

Grootste probleem voor mij is nu de centerspeaker (zie andere topic). Ik heb gelezen dat je eenheid moet krijgen tussen de fronts en center. En hierdoor kun je dus het beste dezelfde serie e.d. nemen. Ik heb nu als fronts niet audiofiele Jamo's staan. Ik wil verder op B&W maar die centers zijn nu duur en drukken dus het budget bij aankoop.

En daarna bestaat dus dan ook nog het risico dat je een B&W center aanschaft en thuis niet klinkt met de overige speakers en alsnog +400 euro moet uitgeven voor 2 bijpassende fronts ;'(

Bij mediacheckpoint is overigens de DVD speler van Yamaha (s520) tijdelijk niet leverbaar. Dus het is (in mijn geval) of wachten op de s520 of genoegen nemen met de S510 (zonder MP3 en ntsc/pal conversie).......

Al die conflicten en keuzes.......het is niet makkelijk :?

Verwijderd

Heeft iemand een harman kardon - avr7500 ?
Of een denon 3802 ?

Verwijderd

Ik ben de afgelopen dus wezen kijken en in eerste instantie schrok ik nogal van de prijzen bij mij in de zaak.. voorbeeld: Een denon 1802 voor 725 euro :(

Maar goed eerst maar ff geluisterd naar een paar merken en daar vond ik de sony 870QS (tip van Tbusquet)errug fijn klinken...

kost rond de 600 euro maar veel instel mogelijkheden en een erg fijn geluid vond ik..

Maar jij gaat dus voor de yahama, wat mij erg tegenzit is het design... vind ik echt nix :)

Voor speakers ga ik voor B&W 502 met een bijbehorende center... moet alleen nog ff flink voor sparen :)

• Jivecar
Op zondag 12 mei 2002 13:06 schreef Pauluz het volgende:
Ik ben de afgelopen dus wezen kijken en in eerste instantie schrok ik nogal van de prijzen bij mij in de zaak.. voorbeeld: Een denon 1802 voor 725 euro :(

Maar goed eerst maar ff geluisterd naar een paar merken en daar vond ik de sony 870QS (tip van Tbusquet)errug fijn klinken...

kost rond de 600 euro maar veel instel mogelijkheden en een erg fijn geluid vond ik..

Maar jij gaat dus voor de yahama, wat mij erg tegenzit is het design... vind ik echt nix :)

Voor speakers ga ik voor B&W 502 met een bijbehorende center... moet alleen nog ff flink voor sparen :)
Waarom ga je niet voor de 1070qs en die dan in Duitsland, dan heb je voor hetzelfde geld een hoger model.....

Tja, qua design dat is natuurlijk een kwestie van smaak. De v630 vind ik personelijk beter dan de v620 (met onderkin). Denon is wel strakker, maar dan wel de 2802 of hoger. De 1802 is iets minder statig.

De B&W502?? Je bedoelt de 602 waarschijnlijk? Tja, ik denk dat ik voor de center uit de 6 serie ga; en de fronts toch pas later aanpas....

Verwijderd

De 502's is een oudere serie..

Ik zal is ff kijken bij mediacheckpoint.com...

Kan ik nou onder rembours laten bezorgen in nederland ?
Twordt niet echt duidelijk gemaakt op de site... :?

Verwijderd

over dat onder rembours vezenden.
ik heb woensdag de sony dvp-ns900 dvd/sacd-speler besteld bij mediacheckpoint, en dus onder rembours.
krijg ik ook nog van hun te weten wanneer UPS bij mij voor de deur staat of staan ze er zomaar zonder dat er iemand thuis is?
weet iemand dat toevallig, want dan kan ik daar rekening mee houden.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:57

-Stef-

Slainthe!

Nou nog dan maar een keer voor degenen die de draad waarin ze zelf posten geneens lezen:
Bestellen gaat heel eenvoudig.
Bestelling op site doen.
Creditcard faxen (veiliger dan scan via e-mail).
Spullen worden verstuurd via UPS.
Je ontvangt een mailtje met trackingnummer, zodat je kunt zien wanneer de spullen bij jou worden gebracht. Ik heb zo'n 3500 gulden bespaard op een onkyo 898 receiver en onkyo 757 dvd-speler en een hele zooi kabels.
Vragen kan je rechtstreeks aan Stefan Einloft stellen in duits of engels.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op zondag 12 mei 2002 22:18 schreef -Stef- het volgende:
Nou nog dan maar een keer voor degenen die de draad waarin ze zelf posten geneens lezen:
[..]
dat is dan een tijdje geleden dat jij dat ding besteld heb. nu kun je op mediacheckpoint.com bij een bestelling kiezen tussen "cash on delivery" of "cash before delivery." en ze zijn er in de algemene verkoopwaarden een beetje vaag in, want daar zeggen ze dat je vooruit moet betalen. maar cash ON delivery betekent toch echt dat je aan de deur moet betalen.

volgens mij ben jij trouwens degene die de draad van deze topic zelf niet gelezen heeft, want dan had je al lang geweten dat je spullen onder rembours bestellen kan.

mijn vraag was ook niet of ik spullen wel of niet onder rembours kan bestellen, maar of ik de leverings datum van te voren teweten kom. en dan maakt rembours of met je creditcard betalen volgens mij geen verschil

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik krijg tot nu toe altijd een mailtje met een tracking nr (en link) van UPS. je kan de bewegingen van je zending per dagdeel volgen (ze versturen het een beetje low budget, dwz geen bezorging in het weekend).

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb bij mediacheckpoint ongeveer een jaar geleden een Sony STR-DB940 gekocht. Prima geleverd, geen problemen mee gehad tot nu toe. Ik werd alleen een paar maanden na aanschaf door ze op gebeld of ik m'n receiver bestelling nog doorging, omdat ik nog steeds niet betaald had. Ondertussen stond ie allang bij me thuis... Blijkbaar dus een dubbele bestelling ofzo ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:57

-Stef-

Slainthe!

Op zondag 12 mei 2002 22:27 schreef wussy het volgende:

[..]
mijn vraag was ook niet of ik spullen wel of niet onder rembours kan bestellen, maar of ik de leverings datum van te voren teweten kom. en dan maakt rembours of met je creditcard betalen volgens mij geen verschil
In deze draad staat toch duidelijk dat onder rembours besteld kan worden (voor Pauluz en niet voor jou).
Je ontvangt een mailtje met trackingnummer, zodat je kunt zien wanneer de spullen bij jou worden gebracht.
Daarmee kan je je bestelling dus volgen. Die is wel voor jou. Ook dat staat in deze draad.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

ok ik heb de Sony STR-DB-1070QS black besteld koste maar 450 euro dat is echt ongeloofelijk goedkoop ik had ze net aan de telefoon en morgen word ie verstuurd yeahhh!!!!
internet rules !!!!!!!!!:9~

Verwijderd

Wat is dit nou weer voor onzin om een topic als deze omhoog te schoppen... |:(

[topic=496819/1/25]

Neem dan liever dat topic en vertel hoelang je bestelling onderweg is enzo..

Verwijderd

tis hier ook nooit goed he ....
als je een nieuwe topic opent is het : gebruik eerst de search voordat je wat post
en reageer je op een topic of vul je hem aan is het weer niet goed ik moet dus eigenlijk gewoon me bek dicht houden
? :r

• JvS
  • Laatst online: 21:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, ik heb er geen problemen mee hoor :). Pauluz, als je zoiets kwijt wil, doe dat dan liever niet in het topic zelf, dit was wel 'ontopic' ofzo... Dus ontopic verder aub ;) (of topic weg laten zakken :o)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

yeah ik heb um binne echt super 3 dagen -weekeind
ik ben nog op zoek naar magnat pseakers ik heb ze al gezien op verschillende sites in duitsland en daar waren ze ook 150 euro perstuk goedkoper dan hier in nederland
iemand nog een goede site ?
Pagina: 1