Fat probleem na Partition Magic

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik was in Partition Magic met mijn partities aan het schuiven en er ging iets mis, hij kon een partitie niet opschuiven. En sindsdien zie ik die schijf in windows niet meer.

Partition Magic kan het probleem niet maken, de diskdokter van Norton Utilies ziet die schijf niet dus daar kan ik ook niet mee doen.

Maar het gekke is in dos zie ik die schijf nog wel gewoon alleen als ik dan alles copieer dan ben ik al mijn lange bestandsnamen kwijt en dat wil ik niet.
En bij de eigenschappen van die hardeschijf in windows zie ik die partitie ook nog staan maar geen drive letter erbij

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Of een programma wat het misschien kan maken?

Verwijderd

Ik weet zo niet precies wat je bedoelt wat de fout is.
Maar je kunt het natuurlijk wel als volgt oplossen:

Gebruik Long Filename Tools om in DOS alle bestanden die op de partitie staan waar je problemen mee hebt te kopieëren naar een wel werkende parititie. Als je LFN gebruikt blijven de bestandsnamen intact.
Verwijder dan de kapotte partitie en maak hem opnieuw aan.

• Ralpy
Ja zo'n programma was ook goed!
Bedankt!
Het is weer gefixt

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

PartitionMagic heeft daar ook een proggie voor om dat soort dingen te fixen, gewoon vanuit windows.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 19:01 schreef Ralpy het volgende:
Ja zo'n programma was ook goed!
Bedankt!
Het is weer gefixt
np. *D

Had je het nu anders voor elkaar gekregen of heb je de partitie gewoon weggegooid?
Wellicht dat er anderen zijn die het probleem hebben of gaan krijgen wat jij nu had. Dus die zullen wel wat aan de oplossing hebben misschien :)

• Ralpy
Kheb gewoon in DOS alles naar een andere schijf gecopieerd en toen die andere partetitie verwijderd en weer opnieuw aangemaakt.
Alleen dat wilde ook niet zo lekker, want ik kreeg toen gewoon een blauw scherm in XP toen hij die partetitie ging aanmaken. Dus maar ff in dos partition magic gedraaid en nu zijn alle problemen opgelost
Pagina: 1