Toon posts:

ATA 100 kaartje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals jullie in mijn sig kunnen zien twee hd's in mijn computer zitten. Deze zitten beide op de eerste IDE poort en ik hebben tevens op mijn tweede IDE poort een brander en een cd-rom speler zitten.
Nou een fikker en een cd-rom op dezelfde poort geeft akeligheden.
Nu wil ik graag een ata100 kaartje kopen, maar ik wou weten of die automatisch boot van die ata100 kaart.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat zal denk ik wel gaan hoor :) Iig met RAID/ATA-xxx controllers.

Maar dan moet je in de BIOS SCSI in de bootsequence zetten.

C:\>_

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 15:55 schreef weide55 het volgende:
Ik heb zoals jullie in mijn sig kunnen zien twee hd's in mijn computer zitten. Deze zitten beide op de eerste IDE poort en ik hebben tevens op mijn tweede IDE poort een brander en een cd-rom speler zitten.
Nou een fikker en een cd-rom op dezelfde poort geeft akeligheden.
Nu wil ik graag een ata100 kaartje kopen, maar ik wou weten of die automatisch boot van die ata100 kaart.
Ik heb helemaal geen gezeik per brander/cd-rom op één kanaal.

Goedkoper is om te mixen: hd1&cd-rom aan één kanaal, hd2 en brander aan 't andere.

Maar als je een paar extra poorten koopt: ja daar kan je van booten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 16:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen gezeik per brander/cd-rom op één kanaal.

Goedkoper is om te mixen: hd1&cd-rom aan één kanaal, hd2 en brander aan 't andere.

Maar als je een paar extra poorten koopt: ja daar kan je van booten :)
Wat jij zegt over dat mixen kan bij mee niet, want ik heb namelijk een bigtower, en de spelers zitten te ver weg voor een ata100 kabel. En ik weet ook niet of dat wel kan een cd-rom op een ata100 kabel.
En het gaat absoluut niet goed op een kanaal, als on the fly wil kopieren duurt het zowat evenlang als met een 6x brander. En Nero gaf op de allereerste keer dat ik opstarte een foutmelding dat ik beter de brander en de cd-rom elk op een ander kanaal kon zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 27 maart 2002 20:18 schreef weide55 het volgende:

[..]

Wat jij zegt over dat mixen kan bij mee niet, want ik heb namelijk een bigtower, en de spelers zitten te ver weg voor een ata100 kabel. En ik weet ook niet of dat wel kan een cd-rom op een ata100 kabel.
En het gaat absoluut niet goed op een kanaal, als on the fly wil kopieren duurt het zowat evenlang als met een 6x brander. En Nero gaf op de allereerste keer dat ik opstarte een foutmelding dat ik beter de brander en de cd-rom elk op een ander kanaal kon zetten.
On the fly branden is sowieso niet aan te raden. Beste kun je met images werken of de data gewoon naar de hdd zetten en dan fikken.