Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Verwijderd
aub. zeg, koop een auto....
sorry, ik erger me nogal aan patsers met bomberjacks en gabbermuziek (jahaaa, gabbermuziek anno 2002) keihard aan als ze stilstaan op een pleintje, met bij elkaar een IQ lager als de hoeveeheid pk's van een scooter
[serieus]
ik zou wel ff opletten met een cdspeler, aangezien een scooter aan veel meer trillingen bloot staat dan/als een auto.
[/serieus]
Dat gaat je niet zo één twee drie lukken. Daar is veel vermogen voor nodig.Op woensdag 27 maart 2002 15:51 schreef freak1982 het volgende:
Mijn scooter maakt best veel geluid, dus daar moet overheen worden gedraaid.
Ik zou die radio alleen gebruiken als je stilstaat, met de motor uit dus.
Ik ga niet stil staan om muziek te luisteren. Dat wil ik rijdend doen.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Lijkt me niet!
Een autoradio heeft overigens niet genoeg vermogen voor op zo'n scooter! Wanneer je zoveel vermogen trekt, kan de dynamo dat niet aan. Als de motor afstaat, overlijdt de accu terplekke!
Verwijderd
''Een autoradio heeft overigens niet genoeg vermogen voor op zo'n scooter! Wanneer je zoveel vermogen trekt, kan de dynamo dat niet aan. Als de motor afstaat, overlijdt de accu terplekke!''
Wat een onzin!
topicstarter vraagt juist hoe en wat in een scooter...Op woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef Cereal het volgende:
het heet niet voor niets een AUTO-radio
ga dan niet zeggen dat hij een auto moet kopen,
daar heeft niemand wat aan...
.
Verder zeg je dat je 120 Euro's uit wil geven...?
Als dat alleen voor de radio is, dan kan het een simpele cd'speler worden...
maar als je daar ook boxen en de rest van moet halen, dan denk ik dat het toch maar een radio/casette spelertje gaat worden...
dat moet natuurlijk ook geen probleem zijn, want, zoals Cereal toch al schreef, een scooter brengt veel meer trillingen mee (of evenveel, maar wel op kleiner oppervlak) dan een auto, dus casette is waarschijnlijk beter...
Ben ook een redelijke n00b met 'nieuwe' stroom (als het er al ligt, makkie
daar moet je wel op letten...
Leeg - Sinds 20180907
Tja... ik had destijds ook alleen maar een versterker module met daaraan één speaker, en daar sloot ik een walkman/discman op aan. Voldeed prima. Maar mijn ervaring was dat rijdend muziek luisteren gewoon klote voor je omgeving is, en je verstaat er geen snars van. 't Is nog belachelijk ook als ik er nu aan terugdenk.Op woensdag 27 maart 2002 16:01 schreef naadnek het volgende:
Juist niet uit! Je trekt je accu-tje zo leeg met een radio in je scooter. Het is beter om je scoot af en toe ff te starten zodat je accu-tje weer een beetje opgeladen wordt.
Owja 't was een Yamaha BWS (6v).
Ik had op mijn scooter een oude autoradio gegooid, met cassette bandjes. Want cdees dat gaat niet werken.
Daar had ik gewoon 2 standaard boxjes, 40 watt opbouw op aangesloten.
Dit werkte perfect, en mijn accu was gewoon 12 volt, ik neem aan die van jou ook. Ik had een aprillia sr.
Het enige waar ik voor moest oppassen was dat de cassettebandjes die ik los in mijn buddy had liggen, niet afrolden.
Als ik op mijn scooter reed, 90 km/h hoorde ik de muziek perfect, ik had de boxjes ook omhoog gericht, kan misschien zow wel wat pics maken als je dat graag wil.
Zelfs nadat ik een sloot vol water was ingereden speelde de radio nog perfect
Verwijderd
Let er inderdaad op dat een scooter veel meer trilt door te hard over kloteweggetjes rijden of te stugge/brakke vering.
Het is ook absoluut geen slecht idee om een extra accu in je buddy te knikkeren en die door te lussen met je gewone accu, en deze speciaal voor je radio te gebruiken.
Voor €120 is best wat aardigs te vinden, je je speakers moeten natuurlijk niet perse onder je buddy he, denka an beenschild
Verwijderd
Je zoekactie naar 'autoradio voor in de scooter' leverde 24 resultaten op. Resultaten 1 - 24.
Tiepvaut
Ik zou sowieso voor een cassette gaan daan omdat die bijna geen last heeft van die trillingen.
Als ik je een tip mag geven, zet een schakelaar tussen je voeding van de radio en je accu want anders trekt hij gewoon je accu leeg ook al staat hij uit.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Joh.Op woensdag 27 maart 2002 16:03 schreef MetHod het volgende:
Owja 't was een Yamaha BWS (6v).
zoeen wilde ik altijd hebben...
kweenie waarom, maar die hadden wel wat...
gelukkig heb ik nu een auto
Leeg - Sinds 20180907
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet mij nog steeds verplaatsen in m,n nederige Impreze Turbo
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Verwijderd
The good old days *snif*
Ik had em ook mat zwart gespoten met een nog net niet fluoriserd wit "The Punisher" doodshoofd... ik was zoooo stoer..
Ik heb dat ding voor veel te weinig verkocht
Verwijderd
Dat vind ik leuke dingetjes, die heeft mijn maat op moment ook (is al 30), maar is jouw eerste auto een Impreza Turbo??? Wat betaal jij aan verzekering en belasting voor dat ding? Ik weet wel, ze zien mij al aankomen hoor:Op woensdag 27 maart 2002 16:15 schreef naadnek het volgende:
Ja das een Yammie BW's, golf 3 vr6 2.8 , grrrr hond!
Ik moet mij nog steeds verplaatsen in m,n nederige Impreze Turbo![]()
Biepmiep: Goedendag wat kan ik voor U Doen
Me: Ik wil graag mijn auto laten verzekeren
Biepmiep: Wat voor auto heeft u dan en hoe oud bent U?
Me: 18 en ik heb een Subaru Impreza Turbo met maar zo'n 250 PK
offtopic: 'k Had een originele BWS uit 1994.Op woensdag 27 maart 2002 16:11 schreef Chillz het volgende:
[..]
Joh.
zoeen wilde ik altijd hebben...
kweenie waarom, maar die hadden wel wat...
gelukkig heb ik nu een auto
Nu alweer jaren 'n auto.
Topicstarter: kijk es in de search, of probeer het gewoon.
Verwijderd
Verwijderd
Is idd een heeel leuk dingetje 0-100 6.7 secOp woensdag 27 maart 2002 16:20 schreef Mr_Hiney het volgende:
[..]
Dat vind ik leuke dingetjes, die heeft mijn maat op moment ook (is al 30), maar is jouw eerste auto een Impreza Turbo??? Wat betaal jij aan verzekering en belasting voor dat ding? Ik weet wel, ze zien mij al aankomen hoor:
Biepmiep: Goedendag wat kan ik voor U Doen
Me: Ik wil graag mijn auto laten verzekeren
Biepmiep: Wat voor auto heeft u dan en hoe oud bent U?
Me: 18 en ik heb een Subaru Impreza Turbo met maar zo'n 250 PK
Verwijderd
Klopt jaOp woensdag 27 maart 2002 16:25 schreef naadnek het volgende:
[..]
Is idd een heeel leuk dingetje 0-100 6.7 sec, nee niet 1e auto, wel 2e
. En betaal we iets meer als jou. Maar jij hebbbbt wel 0.8 liter meer cilinderinhoud, 2 cilinders meer, en je auto is lichter maar toch ga ik sneller
, no flame intended.
Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje
Verwijderd
tip. voer hem lekker op.
polini 70 cc evo enzo dat geluid istoch veel lekkerder als je rijd dan muziek
[typofout/]
Ja lekkere uitlaten voor onder een MHR70... ahum..Op woensdag 27 maart 2002 17:47 schreef Mr_Hiney het volgende:
oooooh Malossi's roeleren! Wat voor uitlaat heb je er onder? Proma? Leovinci?
Het is gewoon mogelijk hoor om een radio in je scooter te bouwen, vooral bij een runner heb je van die lompe beenverwarmingsdingen waar je je speakers in kunt bouwen
Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!
Neejoh dat is niet stoer genoeg!Op woensdag 27 maart 2002 17:53 schreef mast3r het volgende:
hij kan ook gewoon een diskman kopen en oordopjes
Ik heb zelf ook een scooter, maar ik zou er nooit zelf een radio inbouwen omdat ik het niet nuttig vind.. Ik gebruik zelf idd ook gewoon discman of mp3player en oordopjes, gaat prima en je hebt gewoon veel beter geluid dan uit boxen.. Naar mijn idee is het alleen handig als je ergens aan een meertje ligt en je hebt je scooter naast je voor de muziek, maar voor 120 euro kun je ook een leuke ghettoblaster kopen.
Mijn ideeOp woensdag 27 maart 2002 17:53 schreef mast3r het volgende:
hij kan ook gewoon een diskman kopen en oordopjes
- Goedkoper
- Makkelijker in te bouwen
- CD-speler, dus betere kwaliteit
- Anti-shock
- Geen accu nodig (draden daarnaar toe)
- Geen speakers die nat kunnen worden (ligt aan je type scooter of dat nu wel het geval is natuurlijk)
120 Euro voor een geluidsinstallatie op een scooter lijkt me niet echt veel.
Het kán wel denk ik. Weet alleen niet hoe, sorry
Weet wel zo goed als zeker dat 't duurder wordt dan 120 euro.
Verwijderd
Het is niet moeilijk om een autoradio in te bouwen.
Ik bouw ze regelmatig in bij auto's maar in scooters lijkt me het ook niet echt een probleem.
Ik heb hier zelfs een oude auto radio aangesloten op een oude at voeding, werkt perfect!
ohja als je wat meer over scooters wilt weten moet je maar eens kijken op http://www.is-tuning.nl daar zit ook een forum bij. (Kunnen jullie tenminste op het GOT forum een beetje ontopic blijven
Verwijderd
hahhahahahaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaa wat een koele grap[b]
ohja als je wat meer over scooters wilt weten moet je maar eens kijken op http://www.is-tuning.nl daar zit ook een forum bij. (Kunnen jullie tenminste op het GOT forum een beetje ontopic blijven)
Verwijderd
Oke Prome misschien nie maar Leovinci zeker wel. Of misschien een TechnootjeOp woensdag 27 maart 2002 17:55 schreef DenniZ-X het volgende:
[..]
Ja lekkere uitlaten voor onder een MHR70... ahum..
Het is gewoon mogelijk hoor om een radio in je scooter te bouwen, vooral bij een runner heb je van die lompe beenverwarmingsdingen waar je je speakers in kunt bouwen
denk eigenlijk dat we een beetje offtopic gaan
versterkertje erbij in. 200 watt
gebruik wel spannings stabielisators (ik d8 7612 en 7605 maar weet niet ckr meer) want de dynamo geeft vaak meer spanning dan 12 volt. Dan krijg je een soort sirene geluid uit je versterker.
de 7605 is natuurlijk voor de 5 volt aansluiting.
alleen ff wat solderen en klaar is kees.
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Hier kon uw advertentie staan
de cd-rom is ongeveer 45 euro
de spannings stabielisators zijn ongeveer 1 euro p/s
de versterker (supertech of een ander goedkoop merk) is ongeveer 30 euro
de overige 45 euro kun je gebruiken voor mooie boxjes
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Verwijderd
Sorry voor de offtopic reply, maar vind je dat nou echt ?!?!?Op woensdag 27 maart 2002 18:38 schreef naadnek het volgende:
Leo is nog een heeeeeel stuk minder als Proma, maar ok, back ontopic.
Verwijderd
Ik las over een schakelaar tegen het leegtrekken van de accu, deze schakelaar is trouwens ook uitermate geschikt voor de/ tegen de politie. Ik heb met deze combi zelfs nog Blik op de Weg gehaald.
En nu met mijn gezonde verstand en een aantal jaar later, wat was ik toch eigenlijk zielig
Koop lekker een walkman.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ik zou trouwens gewoon voor een discman gaan als je muziek wilt luisteren onder het rijden.
Verwijderd
^Op donderdag 28 maart 2002 13:48 schreef DenniZ-X het volgende:
Moet toch nog ff offtopic --> Leovince en proma is allemaal brak, we praten hier over een mhr70 (<-- had ik nie zo gauw gezien)
gentlemeneen Yasuni R of Carrera lijkt me meer op z'n plaats
Ik zou trouwens gewoon voor een discman gaan als je muziek wilt luisteren onder het rijden.
|
|
Verwijderd
krukas: Malossi MHR snel
cilinder: Malossi 70cc MHR
Uitlaat Leo (bocht zelf gelast)
21mm delorto cab
rijdt 150/160 op de teller
LEKKER PUH!!!
kom maar op met je impreza turbo!
Zoiets had ik ook, alleen 17mm cabOp donderdag 28 maart 2002 14:20 schreef LilBW het volgende:
Puch typhoon
21mm delorto cab
LEKKER PUH!!!
krukas ook de MHR snel
cilinder: standaard Polini 70cc
Uitlaat: Polini Evolution
Koppeling: Mallosi race
voor de rest nog veel prut eronder.
was een Aprilia SR Max Biaggi.
Zeer snel, zeer veel fun meegehad. En was evensnel qua acceleratie als een Honda CRX. Maar ja je wordt ouwer dus doe je um weg. Nu maar voor motorrijbewijs.
Alleen jammer da'k zoveel moest tanken: 15km gereden, tank bijna leeg. (15/6=..:D)
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
Heb dan wel geen Impreza Turbo...Op donderdag 28 maart 2002 14:20 schreef LilBW het volgende:
Puch typhoon
21mm delorto cab
LEKKER PUH!!!
Maar ik ga net zo hard, alleen wat minder snel (acceleratie enzo)
Maar in tegenstelling tot jou Puch Typhoon zit ik wel lekker warm in de winter, en droog als het regent... kan 3/4 mensen meenemen...
* Chillz blij met mn auto
nofi natuurlijk
Leeg - Sinds 20180907
't Was even leuk, maar na een paar maanden was de lol eraf. De speakers zitten nog steeds onder z'n scooter (geen last van) maar de radio is er allang uit. Bovendien gebruikt ie die scooter nauwelijks meer (inmiddels alweer een tijdje het rijbewijs).
En aan al die gasten die hier hun omgebouwde cilinders/cab's/uitlaten enz, enz, showen: TRIEST!
Even onderbouwen: Een scooter rij je in die paar jaar die je ermee overbrugt tussen scooter en auto (da's vaak zo) helemaal kapot. Het zijn ook ondingen in het verkeer. Eigenlijk horen ze niet op het fietspad, maar ook niet op de weg. De niet opgevoerde scooters hebben we nog het minst last van in het verkeer. De omgebouwde scooters maken een ongelovelijke teringherrie (vooral die 70cc blokjes met race-pijp
(no flame intended, ik kan me er gewoon enorm over opwinden)
Rij zelf ook scooter en ben veel van wat je zegt met je eens, maar zeg nou zelf, 30km/u tussen auto's die 60 rijden dat doe je gewoon niet
Je bent dan een gevaar en een nog grotere irritatie op de weg. Er zijn inderdaad veel mongolen op de scooter en ik zal niet ontkennen dat ik nooit iets raars doe, maar ik houd me aardig aan de regels net als vele anderen.
Verwijderd
kheb ook een Yamaha BWs Bump
metra kit 70cc
86 sproeier
leovince rs uitlaat
ophoogveer
zijstandaard
polini race ontsteking (cdi)
3/3,5 gram rolletjes
malossie 30% drukveer
rijdt ongeveer 95 ofzo
</off topic>
Verwijderd
Verwijderd
Sluit ik me bij aan!!!sorry, ik erger me nogal aan patsers met bomberjacks en gabbermuziek (jahaaa, gabbermuziek anno 2002) keihard aan als ze stilstaan op een pleintje, met bij elkaar een IQ lager als de hoeveeheid pk's van een scooter
Vragen? ask me
ps. kheb nu een auto
Verwijderd
Verwijderd
Waarom zou een trafo niet werken met gelijkspanning?Op woensdag 27 maart 2002 16:02 schreef grizzlybear het volgende:
een trafo werkt niet met gelijkspanning. Je moet dan eerst wisselspanning maken, omhoog transformeren en dan weer gelijkrichten, afvlakken en eventueel stabiliseren. Dat kost zoveel vermogen, dat kan dat kleine accutje nooit aan.
omdat je aan een spanningspiekje niet genoeg hebtOp zaterdag 30 maart 2002 16:45 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Waarom zou een trafo niet werken met gelijkspanning?
een trafo werkt dus niet met gelijkspanning hoor
Omdat het principe van een trafo is gebaseerd op wisselende magnetische velden. Die heb je alleen met wisselspanning. Met gelijkspannig heb je een constant magnetisch veld.Op zaterdag 30 maart 2002 16:45 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Waarom zou een trafo niet werken met gelijkspanning?
Vraag maar aan je natuurkunde leraar voor meer info. Vind'ie leuk om over te praten
Verwijderd
*rijd nog altijd op zun mooie fietsje @ 30km/h met muziek*
Als ik je op de motorkap krijg ga ik het je erg moeilijk makenOp woensdag 27 maart 2002 15:59 schreef freak1982 het volgende:
Gilera Runner...
AMEN broederOp woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef Cereal het volgende:
het heet niet voor niets een AUTO-radio
sorry, ik erger me nogal aan patsers met bomberjacks en gabbermuziek (jahaaa, gabbermuziek anno 2002) keihard aan als ze stilstaan op een pleintje, met bij elkaar een IQ lager als de hoeveeheid pk's van een scooter
[serieus]
ik zou wel ff opletten met een cdspeler, aangezien een scooter aan veel meer trillingen bloot staat dan/als een auto.
[/serieus]
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
thunderstruck
Verwijderd
toen ik 8 jaar was had ik zo'n speaker onder me zadel geknutseld en een radiootje bij het stuur (van zo wekker) en een batterijtje 9 volt was ech gaaf toenOp zondag 31 maart 2002 19:02 schreef Chandler het volgende:
Koop een discman, met leuke speakertjes op batterijen, pakt twee rollen tape en tape die vast! Werkt perfect man!
Verwijderd
K&N filter.. ik zou der niet aan beginnen.. je sloopt je onderblok zo met die troepVerwijderd schreef op 27 March 2002 @ 16:47:
[...]
Klopt ja. Maar die van mijn maat doet het in 5,5 (2x GeChiptuned, beide katalysatoren eruit Sebring uitlaat K&N luchtfilter) Alleen hij heeft z'n motor een beetje stuk na het herhaaldelijk 260 KMH rijden op de Duitse autobaan. En de wegenwacht is nie zo vriendelijk in Duitsland sterker nog ze komen nie eens
moesten we eerst weer een heel end terug
Verwijderd
Wat moet je nou met boxen? TS gaat hoop ik niet als de eerste de beste Pimp met zijn muziek vol aan door de straten rijden? (Got wat heb ik een hekel aan dat soort types)Chillz schreef op 27 March 2002 @ 16:02:
[...]
topicstarter vraagt juist hoe en wat in een scooter...
ga dan niet zeggen dat hij een auto moet kopen,
daar heeft niemand wat aan...
.
Verder zeg je dat je 120 Euro's uit wil geven...?
Als dat alleen voor de radio is, dan kan het een simpele cd'speler worden...
maar als je daar ook boxen en de rest van moet halen, dan denk ik dat het toch maar een radio/casette spelertje gaat worden...
dat moet natuurlijk ook geen probleem zijn, want, zoals Cereal toch al schreef, een scooter brengt veel meer trillingen mee (of evenveel, maar wel op kleiner oppervlak) dan een auto, dus casette is waarschijnlijk beter...
Ben ook een redelijke n00b met 'nieuwe' stroom (als het er al ligt, makkie) dus ik weet niet of er iets van een adapter te krijgen is ofzo... want de meeste AUTOradio's werken allemaal op 9 tot 12 volt (standaard voor auto's)
daar moet je wel op letten...
Verwijderd
Ik zou een Auto radio kopen of als je hebt minidisk of mp3 speler.
Daar een auto versterkertje aan hangen.
En daar 2 speakertjes op aansluiten.
Verwijderd
Moet je de rest van de weggebruikers niet vervelen met je muziek.
Just my € 0.02
Neem een discman en stop dopjes in je oren,freak1982 schreef op 27 March 2002 @ 15:59:
Gilera Runner...
je hoeft echt niet iedereen van jouw muziek laten mee genieten hoor..
Dit topic is gesloten.
![]()