autoradio in een scooter?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.382 views sinds 30-01-2008

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Hoi, ik wil van de zomer wat geluid in mijn scooter hebben. Nou ben ik een Noob op dat gebied maar alles moet werken op 6 volt's accu. Mijn scooter maakt best veel geluid, dus daar moet overheen worden gedraaid. Ik heb een klein portomonee dus en daarom heb ik er een kleine 120 eur voor over.

-Welke merken moet ik niet nemen
-Kan ik beter een cd of cassette-deck nemen

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Verwijderd

Wat voor scooter heb je om te beginnen, verschilt nogal qua inbouwmogelijkheden. Maar ja, het kan.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
het heet niet voor niets een AUTO-radio |:(

aub. zeg, koop een auto....

sorry, ik erger me nogal aan patsers met bomberjacks en gabbermuziek (jahaaa, gabbermuziek anno 2002) keihard aan als ze stilstaan op een pleintje, met bij elkaar een IQ lager als de hoeveeheid pk's van een scooter

[serieus]
ik zou wel ff opletten met een cdspeler, aangezien een scooter aan veel meer trillingen bloot staat dan/als een auto.
[/serieus]

• Arnout
  • Laatst online: 14-05 09:14
Op woensdag 27 maart 2002 15:51 schreef freak1982 het volgende:
Mijn scooter maakt best veel geluid, dus daar moet overheen worden gedraaid.
Dat gaat je niet zo één twee drie lukken. Daar is veel vermogen voor nodig.

Ik zou die radio alleen gebruiken als je stilstaat, met de motor uit dus.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Gilera Runner...
Ik ga niet stil staan om muziek te luisteren. Dat wil ik rijdend doen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 14:48
Heb je eigenlijk wel autoradio's op 6 Volt?

Lijkt me niet!

Een autoradio heeft overigens niet genoeg vermogen voor op zo'n scooter! Wanneer je zoveel vermogen trekt, kan de dynamo dat niet aan. Als de motor afstaat, overlijdt de accu terplekke!

Verwijderd

Juist niet uit! Je trekt je accu-tje zo leeg met een radio in je scooter. Het is beter om je scoot af en toe ff te starten zodat je accu-tje weer een beetje opgeladen wordt. ;)

''Een autoradio heeft overigens niet genoeg vermogen voor op zo'n scooter! Wanneer je zoveel vermogen trekt, kan de dynamo dat niet aan. Als de motor afstaat, overlijdt de accu terplekke!''

Wat een onzin! >:) , en een scooter accu is 12 v ipv 6 v

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
kan je van die 6 volt niet 12 volt maken ofzo met een trafo oid?

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22
Op woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef Cereal het volgende:

topicstarter vraagt juist hoe en wat in een scooter...

ga dan niet zeggen dat hij een auto moet kopen,
daar heeft niemand wat aan...

.

Verder zeg je dat je 120 Euro's uit wil geven...?
Als dat alleen voor de radio is, dan kan het een simpele cd'speler worden...
maar als je daar ook boxen en de rest van moet halen, dan denk ik dat het toch maar een radio/casette spelertje gaat worden...

dat moet natuurlijk ook geen probleem zijn, want, zoals Cereal toch al schreef, een scooter brengt veel meer trillingen mee (of evenveel, maar wel op kleiner oppervlak) dan een auto, dus casette is waarschijnlijk beter...

Ben ook een redelijke n00b met 'nieuwe' stroom (als het er al ligt, makkie >:) ) dus ik weet niet of er iets van een adapter te krijgen is ofzo... want de meeste AUTOradio's werken allemaal op 9 tot 12 volt (standaard voor auto's)
daar moet je wel op letten...

Leeg - Sinds 20180907

• grizzlybear
  • Laatst online: 06-05 14:48
een trafo werkt niet met gelijkspanning. Je moet dan eerst wisselspanning maken, omhoog transformeren en dan weer gelijkrichten, afvlakken en eventueel stabiliseren. Dat kost zoveel vermogen, dat kan dat kleine accutje nooit aan.

• FireSNAKE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 12:04
weet je het zeker dat je accu 6V is? ik heb een aprilia en die is gewoon 12V hoor...

Verwijderd

een scooter accu heefd toch ook 12 v?? die van moi wel teminste :P

• Arnout
Op woensdag 27 maart 2002 16:01 schreef naadnek het volgende:
Juist niet uit! Je trekt je accu-tje zo leeg met een radio in je scooter. Het is beter om je scoot af en toe ff te starten zodat je accu-tje weer een beetje opgeladen wordt. ;)
Tja... ik had destijds ook alleen maar een versterker module met daaraan één speaker, en daar sloot ik een walkman/discman op aan. Voldeed prima. Maar mijn ervaring was dat rijdend muziek luisteren gewoon klote voor je omgeving is, en je verstaat er geen snars van. 't Is nog belachelijk ook als ik er nu aan terugdenk. :)

Owja 't was een Yamaha BWS (6v).

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-05 21:24
Nou het kan wel hoor, gemakkelijk.
Ik had op mijn scooter een oude autoradio gegooid, met cassette bandjes. Want cdees dat gaat niet werken.
Daar had ik gewoon 2 standaard boxjes, 40 watt opbouw op aangesloten.
Dit werkte perfect, en mijn accu was gewoon 12 volt, ik neem aan die van jou ook. Ik had een aprillia sr.
Het enige waar ik voor moest oppassen was dat de cassettebandjes die ik los in mijn buddy had liggen, niet afrolden. ;)

Als ik op mijn scooter reed, 90 km/h hoorde ik de muziek perfect, ik had de boxjes ook omhoog gericht, kan misschien zow wel wat pics maken als je dat graag wil.

Zelfs nadat ik een sloot vol water was ingereden speelde de radio nog perfect :)

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik had vroeger een creative setje (SuB + 4 boxen) in mijn scooter en daar had ik mijn MD-player op hangen werkt perfect en ik had het meeste lawaai altijd >:) 8-)

Verwijderd

En als de topicstarten ff mededeelt op wat voor voertuig hij zich verplaatst kan ik er een stuk meer mee (elke medetweaker met een scooter-verslaving achter de rug kan er natuurlijk wat mee dan en degenen die zelf met zo,n levensgevaarlijk ding geraced heeft helemaal (8>). En ik geloof dat Piaggio wel met sommige scooters op 6 v zit, maar het gros heeft gewoon een 12 accu.
Let er inderdaad op dat een scooter veel meer trilt door te hard over kloteweggetjes rijden of te stugge/brakke vering.
Het is ook absoluut geen slecht idee om een extra accu in je buddy te knikkeren en die door te lussen met je gewone accu, en deze speciaal voor je radio te gebruiken.
Voor €120 is best wat aardigs te vinden, je je speakers moeten natuurlijk niet perse onder je buddy he, denka an beenschild

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
zo'n creative setje is niet eens zo'n gek i.d... hoe heb je dat aangesloten dan? Gewoon de 12v parallel afnemen van de accu?

Verwijderd

Hier zijn btw ook wel topics over geweest :)
Je zoekactie naar 'autoradio voor in de scooter' leverde 24 resultaten op. Resultaten 1 - 24.
edit:

Tiepvaut :)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

@r!k

It is I, Leclerq

voor 120 € zou ik niet eens een cd speler kopen, dan zit je heel krap met de rest van je spullen. Het belangrijskte is nog dat je goede speakers hebt want je kunt wel een 4*45 watt versterker kopen, als je geen goede speakers hebt gaat het alleen maar kraken.

Ik zou sowieso voor een cassette gaan daan omdat die bijna geen last heeft van die trillingen.

Als ik je een tip mag geven, zet een schakelaar tussen je voeding van de radio en je accu want anders trekt hij gewoon je accu leeg ook al staat hij uit.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Chillz
Op woensdag 27 maart 2002 16:03 schreef MetHod het volgende:
Owja 't was een Yamaha BWS (6v).
Joh.

zoeen wilde ik altijd hebben...
kweenie waarom, maar die hadden wel wat...

gelukkig heb ik nu een auto ;)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Yamaha BWS.... is dat niet zo'n Spy gevalletje, met zo'n spoilertje en twee lichten uitstekend aan de voorkant? Die heb ik ook even gehad. En nu heb ik mijn eerste auto een Golf VR6 2.8 8-) (pochmodus :P )

Verwijderd

Ja das een Yammie BW's, golf 3 vr6 2.8 , grrrr hond! :7

Ik moet mij nog steeds verplaatsen in m,n nederige Impreze Turbo (8> >:)

• airwalker_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10-2022
Wat dacht je van een discman die je in je buddy dood met een grote luidspreker :)

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

In frankrijk had ik een Peugeot Buxy met een autoradio en een 250 watt versterker :) 2 speakers in zijn "dijen" ... echt w00t...

The good old days *snif*

Ik had em ook mat zwart gespoten met een nog net niet fluoriserd wit "The Punisher" doodshoofd... ik was zoooo stoer..

Ik heb dat ding voor veel te weinig verkocht :(

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
kan het nou wel of niet? De een zegt van wel, de ander weer niet. Ik wil niet me accu leeg trekken wanneer ik op mijn scoot rij

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:15 schreef naadnek het volgende:
Ja das een Yammie BW's, golf 3 vr6 2.8 , grrrr hond! :7

Ik moet mij nog steeds verplaatsen in m,n nederige Impreze Turbo (8> >:)
Dat vind ik leuke dingetjes, die heeft mijn maat op moment ook (is al 30), maar is jouw eerste auto een Impreza Turbo??? Wat betaal jij aan verzekering en belasting voor dat ding? Ik weet wel, ze zien mij al aankomen hoor:

Biepmiep: Goedendag wat kan ik voor U Doen
Me: Ik wil graag mijn auto laten verzekeren
Biepmiep: Wat voor auto heeft u dan en hoe oud bent U?
Me: 18 en ik heb een Subaru Impreza Turbo met maar zo'n 250 PK >:)

• Arnout
Op woensdag 27 maart 2002 16:11 schreef Chillz het volgende:

[..]

Joh.

zoeen wilde ik altijd hebben...
kweenie waarom, maar die hadden wel wat...

gelukkig heb ik nu een auto ;)
offtopic: 'k Had een originele BWS uit 1994. :9
Nu alweer jaren 'n auto. :)

Topicstarter: kijk es in de search, of probeer het gewoon.

Verwijderd

Als je rijdt zul je nooit je accu leegtrekken, deze wordt constant opgeladen (welleens gehoord van lichtspoel op je vliegwiel? die is daar dus voor). Maar neem zoals ik al eerder zei een 2e accu, die zijn niet zo duur.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:20 schreef Mr_Hiney het volgende:

[..]

Dat vind ik leuke dingetjes, die heeft mijn maat op moment ook (is al 30), maar is jouw eerste auto een Impreza Turbo??? Wat betaal jij aan verzekering en belasting voor dat ding? Ik weet wel, ze zien mij al aankomen hoor:

Biepmiep: Goedendag wat kan ik voor U Doen
Me: Ik wil graag mijn auto laten verzekeren
Biepmiep: Wat voor auto heeft u dan en hoe oud bent U?
Me: 18 en ik heb een Subaru Impreza Turbo met maar zo'n 250 PK >:)
Is idd een heeel leuk dingetje 0-100 6.7 sec :D , nee niet 1e auto, wel 2e :D. En betaal we iets meer als jou. Maar jij hebbbbt wel 0.8 liter meer cilinderinhoud, 2 cilinders meer, en je auto is lichter maar toch ga ik sneller >:), no flame intended.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:25 schreef naadnek het volgende:

[..]

Is idd een heeel leuk dingetje 0-100 6.7 sec :D , nee niet 1e auto, wel 2e :D. En betaal we iets meer als jou. Maar jij hebbbbt wel 0.8 liter meer cilinderinhoud, 2 cilinders meer, en je auto is lichter maar toch ga ik sneller >:), no flame intended.
Klopt ja :9. Maar die van mijn maat doet het in 5,5 (2x GeChiptuned, beide katalysatoren eruit Sebring uitlaat K&N luchtfilter) Alleen hij heeft z'n motor een beetje stuk na het herhaaldelijk 260 KMH rijden op de Duitse autobaan. En de wegenwacht is nie zo vriendelijk in Duitsland sterker nog ze komen nie eens :( moesten we eerst weer een heel end terug :'(

• airwalker_nl
  • Laatst online: 29-10-2022
Dan kan het niet hehe :P

Vruchtensap? Oh, je bedoelt Breezer Malt - Loesje

Verwijderd

bouw alleen een versterker in en boxen en gebruik dan geen auto radio maar een walkman met radio ingebouwd scheelt je heel wat kickwerk, je accu kan dit niet aan heb vroeger zelf tijdje gebruikt een radio erin enn had hier snel genoeg van.
tip. voer hem lekker op.
polini 70 cc evo enzo dat geluid istoch veel lekkerder als je rijd dan muziek >:)

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Topicstarter
Er zit al een Malossi 70cc MHR onder, er zitten gaten in mijn luchtfilter. Dus dat zit wel goed, loopt 100km/h momenteel (110 op de teller).

[typofout/]

Verwijderd

oooooh Malossi's roeleren! Wat voor uitlaat heb je er onder? Proma? Leovinci? >:)

Verwijderd

hij kan ook gewoon een diskman kopen en oordopjes :?

• Positron
  • Laatst online: 29-03 04:02

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Op woensdag 27 maart 2002 17:47 schreef Mr_Hiney het volgende:
oooooh Malossi's roeleren! Wat voor uitlaat heb je er onder? Proma? Leovinci? >:)
Ja lekkere uitlaten voor onder een MHR70... ahum.. ;)

Het is gewoon mogelijk hoor om een radio in je scooter te bouwen, vooral bij een runner heb je van die lompe beenverwarmingsdingen waar je je speakers in kunt bouwen :D

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• Positron

Positron

Op woensdag 27 maart 2002 17:53 schreef mast3r het volgende:
Neejoh dat is niet stoer genoeg! :)
Ik heb zelf ook een scooter, maar ik zou er nooit zelf een radio inbouwen omdat ik het niet nuttig vind.. Ik gebruik zelf idd ook gewoon discman of mp3player en oordopjes, gaat prima en je hebt gewoon veel beter geluid dan uit boxen.. Naar mijn idee is het alleen handig als je ergens aan een meertje ligt en je hebt je scooter naast je voor de muziek, maar voor 120 euro kun je ook een leuke ghettoblaster kopen.

• PromWarMachine
  • Laatst online: 17-05 09:57

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op woensdag 27 maart 2002 17:53 schreef mast3r het volgende:
Mijn idee :)

- Goedkoper
- Makkelijker in te bouwen
- CD-speler, dus betere kwaliteit
- Anti-shock
- Geen accu nodig (draden daarnaar toe)
- Geen speakers die nat kunnen worden (ligt aan je type scooter of dat nu wel het geval is natuurlijk)

120 Euro voor een geluidsinstallatie op een scooter lijkt me niet echt veel.

Het kán wel denk ik. Weet alleen niet hoe, sorry :+
Weet wel zo goed als zeker dat 't duurder wordt dan 120 euro.

Dividend for Starters

Verwijderd

hehe aso! 5,5 sec met je VR6 :D Kheb nu zelf nog een Aerox alles 50 MHR Speed, 50 speed pijpje, hmzz gaat +/- 140 km/u (8> ps. w0000000000000t een Proma, een Leo, za wel gruwelijk banen met een 70 MHR :P

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 04:00

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

6 volt bij een Gilera Runner :? die van mij is toch echt gewoon 12 volt.

Het is niet moeilijk om een autoradio in te bouwen.
Ik bouw ze regelmatig in bij auto's maar in scooters lijkt me het ook niet echt een probleem.

Ik heb hier zelfs een oude auto radio aangesloten op een oude at voeding, werkt perfect!

ohja als je wat meer over scooters wilt weten moet je maar eens kijken op http://www.is-tuning.nl daar zit ook een forum bij. (Kunnen jullie tenminste op het GOT forum een beetje ontopic blijven :D )

Verwijderd

[b]
ohja als je wat meer over scooters wilt weten moet je maar eens kijken op http://www.is-tuning.nl daar zit ook een forum bij. (Kunnen jullie tenminste op het GOT forum een beetje ontopic blijven :D )
hahhahahahaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaa wat een koele grap |:(

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 17:55 schreef DenniZ-X het volgende:

[..]

Ja lekkere uitlaten voor onder een MHR70... ahum.. ;)

Het is gewoon mogelijk hoor om een radio in je scooter te bouwen, vooral bij een runner heb je van die lompe beenverwarmingsdingen waar je je speakers in kunt bouwen :D
Oke Prome misschien nie maar Leovinci zeker wel. Of misschien een Technootje

edit:

denk eigenlijk dat we een beetje offtopic gaan :)

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Ik had er een Philips cd-rom speler ingedaan. die ook vertikaal geplaatst kon worden.

versterkertje erbij in. 200 watt

gebruik wel spannings stabielisators (ik d8 7612 en 7605 maar weet niet ckr meer) want de dynamo geeft vaak meer spanning dan 12 volt. Dan krijg je een soort sirene geluid uit je versterker.
de 7605 is natuurlijk voor de 5 volt aansluiting.

alleen ff wat solderen en klaar is kees.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

is een walkman geen goed idee? >:)

Hier kon uw advertentie staan

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
oh ja,
de cd-rom is ongeveer 45 euro
de spannings stabielisators zijn ongeveer 1 euro p/s
de versterker (supertech of een ander goedkoop merk) is ongeveer 30 euro

de overige 45 euro kun je gebruiken voor mooie boxjes

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Leo is nog een heeeeeel stuk minder als Proma, maar ok, back ontopic.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 18:38 schreef naadnek het volgende:
Leo is nog een heeeeeel stuk minder als Proma, maar ok, back ontopic.
Sorry voor de offtopic reply, maar vind je dat nou echt ?!?!? :? :)

Verwijderd

Ik lees hier over goede oude tijden. Ik had een fuck Supertech autoradio (met cassette) en een Supertech versterker. In combinatie met een paar Pioneer luidsprekers (40W) geeft dit een aardig geluidje.
Ik las over een schakelaar tegen het leegtrekken van de accu, deze schakelaar is trouwens ook uitermate geschikt voor de/ tegen de politie. Ik heb met deze combi zelfs nog Blik op de Weg gehaald.

En nu met mijn gezonde verstand en een aantal jaar later, wat was ik toch eigenlijk zielig *D
Koop lekker een walkman.

Verwijderd

Oh ja, en gebruik goede bekabeling. Ik had een keer kortsluiting in een kabel, waardoor deze (langs mijn bezinetank) tot aan mijn accu was weggefikt. Nog een paar mooie zwarte souveniers op mijn accu aan over gehouden.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Scooter ?! Affikken ! >:)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Positron

Positron

Moet toch nog ff offtopic --> Leovince en proma is allemaal brak, we praten hier over een mhr70 gentlemen :) een Yasuni R of Carrera lijkt me meer op z'n plaats :)

Ik zou trouwens gewoon voor een discman gaan als je muziek wilt luisteren onder het rijden.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 13:48 schreef DenniZ-X het volgende:
Moet toch nog ff offtopic --> Leovince en proma is allemaal brak, we praten hier over een mhr70 (<-- had ik nie zo gauw gezien :) )

gentlemen :) een Yasuni R of Carrera lijkt me meer op z'n plaats :)

Ik zou trouwens gewoon voor een discman gaan als je muziek wilt luisteren onder het rijden.
^
|
|

Verwijderd

koop een discman, probleem opgelost

Verwijderd

Puch typhoon
krukas: Malossi MHR snel
cilinder: Malossi 70cc MHR
Uitlaat Leo (bocht zelf gelast)
21mm delorto cab

rijdt 150/160 op de teller :9

LEKKER PUH!!!

kom maar op met je impreza turbo!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:28

Appie

F1RST Racing

Op donderdag 28 maart 2002 14:20 schreef LilBW het volgende:
Puch typhoon
21mm delorto cab

LEKKER PUH!!!

Zoiets had ik ook, alleen 17mm cab
krukas ook de MHR snel
cilinder: standaard Polini 70cc
Uitlaat: Polini Evolution
Koppeling: Mallosi race
voor de rest nog veel prut eronder.
was een Aprilia SR Max Biaggi.

Zeer snel, zeer veel fun meegehad. En was evensnel qua acceleratie als een Honda CRX. Maar ja je wordt ouwer dus doe je um weg. Nu maar voor motorrijbewijs.
Alleen jammer da'k zoveel moest tanken: 15km gereden, tank bijna leeg. (15/6=..:D)

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Chillz
Op donderdag 28 maart 2002 14:20 schreef LilBW het volgende:
Puch typhoon
21mm delorto cab

LEKKER PUH!!!

Heb dan wel geen Impreza Turbo...

Maar ik ga net zo hard, alleen wat minder snel (acceleratie enzo)
Maar in tegenstelling tot jou Puch Typhoon zit ik wel lekker warm in de winter, en droog als het regent... kan 3/4 mensen meenemen...
>:) >:)

* Chillz blij met mn auto
nofi natuurlijk

Leeg - Sinds 20180907

• Wouter!
  • Laatst online: 10:39
Ik heb met een vriend een paar jaar terug een keer een autoradio in z'n scooter gebouwd. Was een Malagutti Firefox. Die radio hadden we via één of ander ophangmeganisme hangend achter de accu gemonteerd zodat je er in de buddy van boven opkeek. Spanning was geen probleem dus, want we zaten naast de accu. Even wat van die stekkertjes eraan gemaakt zodat ie er ook zo uit zou kunnen als het nodig zou zijn. De draadjes naar de speakers gingen via het lek-gaatje van de buddy naar buiten. De speakers waren in het midden onder de scooter bevestigd, waar het frame in een Y-vorm overgaat zodat ie precies onder het roostertje tussen de voeten geluid naar boven blaast. Verder ook nog een schakelaartje onder de rand van het zadel (via een klemmetje zodat er niks geschroefd wordt) zodat de radio in geval van Politie op komst z.s.m. uitgeschakeld kon worden. Die autoradio hadden we trouwens gewoon gratis van de lokale autoknutselaar gekregen omdat het sierrandje wat eromheen zat kapot was. Dat was een hele mooie Sony radio met cassetedeck en was ook nog een uitneembare slede.

't Was even leuk, maar na een paar maanden was de lol eraf. De speakers zitten nog steeds onder z'n scooter (geen last van) maar de radio is er allang uit. Bovendien gebruikt ie die scooter nauwelijks meer (inmiddels alweer een tijdje het rijbewijs).

En aan al die gasten die hier hun omgebouwde cilinders/cab's/uitlaten enz, enz, showen: TRIEST!

Even onderbouwen: Een scooter rij je in die paar jaar die je ermee overbrugt tussen scooter en auto (da's vaak zo) helemaal kapot. Het zijn ook ondingen in het verkeer. Eigenlijk horen ze niet op het fietspad, maar ook niet op de weg. De niet opgevoerde scooters hebben we nog het minst last van in het verkeer. De omgebouwde scooters maken een ongelovelijke teringherrie (vooral die 70cc blokjes met race-pijp :r) en rijden zo kort achterop de auto's dat je bijna de nijging krijgt om op de rem te trappen en ze eens flink te laten schrikken. Ze rijden ook ontzettend vaak in de dooie hoek van de automobilist. GA ALSJEBLIEFT IN DE SPIEGELS RIJDEN!! Die opgevoerde rotdingen zijn gewoon verschrikkelijk irritant voor de automobilisten. Ze halen je links en rechts in omdat voor hen schijnbaar de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom (voor scooters 30km/u!!!!!) niet geldt ofzo.

(no flame intended, ik kan me er gewoon enorm over opwinden)

• Positron

Positron

[excues voor zeer offtopic]

Rij zelf ook scooter en ben veel van wat je zegt met je eens, maar zeg nou zelf, 30km/u tussen auto's die 60 rijden dat doe je gewoon niet |:(
Je bent dan een gevaar en een nog grotere irritatie op de weg. Er zijn inderdaad veel mongolen op de scooter en ik zal niet ontkennen dat ik nooit iets raars doe, maar ik houd me aardig aan de regels net als vele anderen.

Verwijderd

Mn collega heeft een Puch Energy met daarin een philips radiocd met 2x 30 watt opbouw speakers gewoon op zn accu, we snappen niet dat dat ding van hem niet overspringt, tleek mij ook wel geinig maar dat gaat wat lastig op een MTX >:)

• efan
  • Niet online
<off topic>
kheb ook een Yamaha BWs Bump
metra kit 70cc
86 sproeier
leovince rs uitlaat
ophoogveer
zijstandaard
polini race ontsteking (cdi)
3/3,5 gram rolletjes
malossie 30% drukveer

rijdt ongeveer 95 ofzo :)
</off topic>

Verwijderd

Koop gewoon een koptelefoon dan heb ik en andere er geen last van.= een beetje kinderachtig

Verwijderd

sorry, ik erger me nogal aan patsers met bomberjacks en gabbermuziek (jahaaa, gabbermuziek anno 2002) keihard aan als ze stilstaan op een pleintje, met bij elkaar een IQ lager als de hoeveeheid pk's van een scooter
Sluit ik me bij aan!!!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

Ik heb het zelf ook gehad in mn scooter (honda sfx). Dat was nog eens een tijd >:). Ik had een Osio autoradio in mn scooter, met 2 RTO speakers. Op de standaard accu. Kan best, alleen de accu is na een half jaar kapot, maarja... je moet er wat voor over hebben. Het gaf trouwens best wel aardig wat db's >:).

Vragen? ask me

ps. kheb nu een auto :9

Verwijderd

maak/koop een dc/dc inverter van 6 naar 12V en dan wat standart auto spullen er in. (weet trouwens niet wara je het wil laten)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:02 schreef grizzlybear het volgende:
een trafo werkt niet met gelijkspanning. Je moet dan eerst wisselspanning maken, omhoog transformeren en dan weer gelijkrichten, afvlakken en eventueel stabiliseren. Dat kost zoveel vermogen, dat kan dat kleine accutje nooit aan.
Waarom zou een trafo niet werken met gelijkspanning? |:(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 16:45 schreef Tweakert het volgende:

[..]

omdat je aan een spanningspiekje niet genoeg hebt |:(

een trafo werkt dus niet met gelijkspanning hoor :{

Verwijderd

je mag het proberen maar het gaat roken :7

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34
Op zaterdag 30 maart 2002 16:45 schreef Tweakert het volgende:

[..]

Omdat het principe van een trafo is gebaseerd op wisselende magnetische velden. Die heb je alleen met wisselspanning. Met gelijkspannig heb je een constant magnetisch veld.

Vraag maar aan je natuurkunde leraar voor meer info. Vind'ie leuk om over te praten :)

Verwijderd

zijn er geen kant en klare vervormertjes voor gelijk spanning ? :)

*rijd nog altijd op zun mooie fietsje @ 30km/h met muziek* >:)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op woensdag 27 maart 2002 15:59 schreef freak1982 het volgende:
Gilera Runner...
Als ik je op de motorkap krijg ga ik het je erg moeilijk maken :{ . Autoradio <> scooter, dat is......... la ma

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef Cereal het volgende:

[serieus]
ik zou wel ff opletten met een cdspeler, aangezien een scooter aan veel meer trillingen bloot staat dan/als een auto.
[/serieus]
AMEN broeder :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Koop een discman, met leuke speakertjes op batterijen, pakt twee rollen tape en tape die vast! Werkt perfect man!

thunderstruck

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 19:02 schreef Chandler het volgende:
Koop een discman, met leuke speakertjes op batterijen, pakt twee rollen tape en tape die vast! Werkt perfect man!
toen ik 8 jaar was had ik zo'n speaker onder me zadel geknutseld en een radiootje bij het stuur (van zo wekker) en een batterijtje 9 volt was ech gaaf toen :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 March 2002 @ 16:47:
[...]

Klopt ja :9. Maar die van mijn maat doet het in 5,5 (2x GeChiptuned, beide katalysatoren eruit Sebring uitlaat K&N luchtfilter) Alleen hij heeft z'n motor een beetje stuk na het herhaaldelijk 260 KMH rijden op de Duitse autobaan. En de wegenwacht is nie zo vriendelijk in Duitsland sterker nog ze komen nie eens :( moesten we eerst weer een heel end terug :'(
K&N filter.. ik zou der niet aan beginnen.. je sloopt je onderblok zo met die troep

Verwijderd

Chillz schreef op 27 March 2002 @ 16:02:
[...]

topicstarter vraagt juist hoe en wat in een scooter...

ga dan niet zeggen dat hij een auto moet kopen,
daar heeft niemand wat aan...

.

Verder zeg je dat je 120 Euro's uit wil geven...?
Als dat alleen voor de radio is, dan kan het een simpele cd'speler worden...
maar als je daar ook boxen en de rest van moet halen, dan denk ik dat het toch maar een radio/casette spelertje gaat worden...

dat moet natuurlijk ook geen probleem zijn, want, zoals Cereal toch al schreef, een scooter brengt veel meer trillingen mee (of evenveel, maar wel op kleiner oppervlak) dan een auto, dus casette is waarschijnlijk beter...

Ben ook een redelijke n00b met 'nieuwe' stroom (als het er al ligt, makkie >:) ) dus ik weet niet of er iets van een adapter te krijgen is ofzo... want de meeste AUTOradio's werken allemaal op 9 tot 12 volt (standaard voor auto's)
daar moet je wel op letten...
Wat moet je nou met boxen? TS gaat hoop ik niet als de eerste de beste Pimp met zijn muziek vol aan door de straten rijden? (Got wat heb ik een hekel aan dat soort types)

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
Het doel ontgaat mij ook een beetje een radio in je scooter... :?

Verwijderd

Ja, het kan alleen wordt een extra accu wel aangeraden.
Ik zou een Auto radio kopen of als je hebt minidisk of mp3 speler.
Daar een auto versterkertje aan hangen.
En daar 2 speakertjes op aansluiten.

Verwijderd

En wat dacht je van een walkman & hoofdtelefoon? Tenminste niet zo asosiaal.

Moet je de rest van de weggebruikers niet vervelen met je muziek.

Just my € 0.02

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
freak1982 schreef op 27 March 2002 @ 15:59:
Gilera Runner...
Neem een discman en stop dopjes in je oren,
je hoeft echt niet iedereen van jouw muziek laten mee genieten hoor..

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34
Dit topic is te oud hiervoor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.