Toon posts:

Mijn cd-rom station doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn PC geformateerd en toen windows weer helemaal opnieuw geinstalleerd, drivers van videokaart,geluidskaart enz. ook opnieuw geinstaleerd en dat ging allemaal goed. Mijn PC had weer een schone harde schijf en alles werkte goed, bijna alles want na een paar daagjes kwam ik erachter dat mijn cd-rom en brander het niet deden. Als ik naar nieuwe hardware ga staat daar ook Primaire IDE controller (dubbele fito) en Secundaire IDE controller (dubbele fito) dus ik klik op Primaire IDE controller en er staat dat het apparaat pas goed werkt als ik de PC opnieuw opstart. Dus dat doe ik, en de brander en de cd-rom doen het allebei. Maar toen ik mijn PC weer uitzette en weer aanzette deed mijn cd-rom station en brander het weer niet. Hoe kan ik mijn cdrom en cdwriter weer laten werken???

born2game

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Windows nog maar eens reinstallen lijkt me...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Welke windoos hebbie ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil windows wel opnieuw installen maar tijdens de installatie van windows start de pc verschillende keren opnieuw op en dan herkent hij mijn cd-rom station weer niet......}:O

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Denk idd dat een nieuwe install de beste oplossing is.
Als je hardwarematig nog wat veranderd hebt, check dan ook nog even je kabels

/edit: iets te laat, maar vervang de kabel anders eens, werken ze dan wel.

Installeer je windows vanaf een bootable cdrom of vanaf je HD omdat hij steeds zegt als je al begonnen bent, kan geen Cd drive vinden

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
kheb windows 98

Verwijderd

staat alles ook goed in de bios. want misschien is daar wel iets automatisch verandert(wat ik betwijfel:9) maar ik zou toch maar ff kijken
Pagina: 1