Toon posts:

[NT] User kopiejeren : kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de NT user profile staat een bestandje genaamd ntuser.dat waar alle user instellingen instaan. kan ik die kopieren en dan voor andere gebruikers gebruiken.

kan ik, en zoja hoe kan ik een soort default ntuser.dat maken en die voor iedere nieuwe gebruiker toepassen?

feezje....

Verwijderd

ik meen dat er zo'n functie in Hyena zit, zoek ff op Google.

Verwijderd

Via de system properties kun je toch een user profiel kopieren van de ene gebruiker naar de andere :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 16:43 schreef falki het volgende:
Via de system properties kun je toch een user profiel kopieren van de ene gebruiker naar de andere :)
nou dat is dus niet de bedoeling.... want de default user die ik wil maken moet ALLE instellingen meenemen. alleen de profiel kopieren is niet afdoende.

maar bedankt voor de reactie Falki!

Verwijderd

Je moet als volgt te werk gaan:
1. Log in op het systeem en creer een profile dat je voor alle default users wilt gebruiken
2. Log in met admin rechten, wel andere user als bij 1
3. Kopieer het profile, via system, naar de default user dir.
4. de truc is dat je voordat je op het copy knop je klikt eerst de rechten bij permitted to use. Doe je dit niet dan kan niemand dat profile gebruiken en wordt er een leeg profile gebruikt.
5. elke keer als er een nieuwe user op de machine wordt er een kopie gemaakt van het default profile waarin al je settings staan.