Wake on lan werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Topicstarter
nou ff niet allemaal zeggen: UTFS. duh I'm not stupid you know. dat heb ik al lang gedaan.

de titel spreekt voor zich. ik kan de computer niet opstarten van afstand. specs:
p3 800mhz, chaintech ct-6bjm (nieuwste bios), realtek fast 10-100 mbps PCI ethernet card met zon wol kabel eraan natuurlijk 2 ledjes bij de ingang van de netwerkkabel.

de computer waarmee ik die p3 wil opstarten is de mijne, zie specs in Signature, die heeft hetzelfde ethernet kaartje alleen dan zonder wolkabel. op deze computer het ik AMD magic packet staan en op beide copmuters staat windows xp.

ik heb het wolkabeltje vastgemaakt. ik heb het energiebeheer in windows op thuis/werk gezet. ik heb in de bios van de p3 wol aangezet. in de properties van de ethernetkaart heb ik wol aangezet.

ik weet niet of de voeding goed genoeg is, hoe kom ik daarachter??. iemand enig idee hoe ik dit aan het werken krijg???

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
zit er geen software bij die kaartjes ?

enne wat zegt de site van de leverancier van je nics ?

en van je moederbord ??

ook wat de minimale stroom is van je voeding in rust stand om je wake on lan te laten werken staat in je moederbord handleiding...

Ik heb het ook nooit werkend gekregen wel met wake on ring.

• Teun

Teun

Was YoMaN

Topicstarter
geen wake on lan software bij de kaartjes, maar die software van amd is volgens mij goed genoeg.

sitecom, daar komen de kaartjes van ,zegt dat ik software van mn moederbord fabrikant moet hebben. en bij chaintech zeggen ze dat ik wake on lan software moet downloaden van downloads.com etc. dat schiet dus niet echt op.

wake on ring = ????

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 15:56 schreef Yoman het volgende:
geen wake on lan software bij de kaartjes, maar die software van amd is volgens mij goed genoeg.

sitecom, daar komen de kaartjes van ,zegt dat ik software van mn moederbord fabrikant moet hebben. en bij chaintech zeggen ze dat ik wake on lan software moet downloaden van downloads.com etc. dat schiet dus niet echt op.

wake on ring = ????
Wake on ring = modem :?

C:\>_

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
Ik heb dit ook. In mijn eigen PC zit een 3com 905BTX/CTX mét WOL kabel verbonden aan het mobo. In de BIOS staat WOL aan. De lampjes op de switch blijven branden als de PC uit staat. (Je zou dus kunnen zeggen dat WOL actief is). Maar ik kan de PC met geen mogelijkheid aan krijgen met de AMD Magicpacket Utility. (Ook niet via Linux).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:27
Ik kreeg mijn wol eerder ook nooit aan de gang met AMD magic packet. Toen eens Wol.exe geprobeerd, en "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uitgevinkt bij mij netwerkkaartjes. Nu werkt het perfect!

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Verwijderd

zit dat kabeltje van je NIC wel bevestigd aan je mobo?

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 16:34 schreef spudsimon het volgende:
zit dat kabeltje van je NIC wel bevestigd aan je mobo?
sorry niet goed gelezen!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 16:34 schreef spudsimon het volgende:

[..]

sorry niet goed gelezen!
Ehmmm, ooit van Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gehoord :?

C:\>_

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:17
Op woensdag 27 maart 2002 16:20 schreef Dalrok het volgende:
Ik kreeg mijn wol eerder ook nooit aan de gang met AMD magic packet. Toen eens Wol.exe geprobeerd, en "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" uitgevinkt bij mij netwerkkaartjes. Nu werkt het perfect!
Waar vind jij die wol.exe :?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Teun

Teun

Was YoMaN

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 19:44 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Waar vind jij die wol.exe :?
ja, waar kun je dat vinden/downloaden.

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:27

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig&#039;s evil twin

Even voor de zekerheid, omdat je daar niks over hebt gezegd...
Zitten de beide pc's in hetzelfde broadcast domein?
Dus geen router of iets dergelijks ertussen?
Dit omdat wol het mac-adres gebruikt, en geen ip, dus kan het niet gerouteerd worden.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Wat je moet doen is:

Zorgen dat je driver software de NIC niet UIT maar in slaapmodus zet (3Com heeft daar drivers voor) en dat je BIOS je PC aanzet als je NIC wordt aangesproken.

In de driver/NIC software moet je in stellen waarop je NIC mag/moet reageren (ping/MAC/ARP).

kijk eens op: http://www.equinox.demon.nl/wol/index.htm

Mijn eigen ervaring met de 3Com 3c905TXNM NIC.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• doberman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12-2022
-ScuL- schreef op 27 maart 2002 @ 16:09:
Ik heb dit ook. In mijn eigen PC zit een 3com 905BTX/CTX mét WOL kabel verbonden aan het mobo. In de BIOS staat WOL aan. De lampjes op de switch blijven branden als de PC uit staat. (Je zou dus kunnen zeggen dat WOL actief is). Maar ik kan de PC met geen mogelijkheid aan krijgen met de AMD Magicpacket Utility. (Ook niet via Linux).
dit probleem heb ik dus ook, maar dan met een 3com 3c905c-tx-m een kaart die het zeker zou moeten ondersteunen, de het is een p3 mainboardje en een p3 700 processor, ik heb al een ander netwerk kaartje geprobeerd, maar ook dat werkte niet, ik heb zowel wol.exe als magicpacket als een trial van een product waar mp inverwerkt zat geprobeerd en geen effect, hier word je echt gefrustreerd van :(
('t is namelijk voor een cursuslokaal vol computers die we dus remote aan en uit moeten kunnen zetten ivm met switchen images hardeschijf over netwerk)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het handigste is om eventjes een nieuw topic te starten, op deze manier is het nogal verwarrend en is de kans groot dat er gerepleyd wordt op de topicstarter.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.