Toon posts:

Wat is een RC-Code

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik belde laatst mijn vader op (mijn ouders zijn gescheiden)
en toen vroeg een geautmatiseerde stem om mijn RC code, wat is uw rc code.

ik heb mjn vader nog steeds niet kunnen bereiken en zijn mobiele staat steeds uit.

Alvast tnx

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Belde je gewoon naar zn huistelefoon? Of naar een hotel? En is het niet gewoon zn antwoordapparaat? :+

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:29
RC: Remote Connect :?

• Jax
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jax

Registratie Code mischien, mischien is er iets mis met zijn telefoonlijn

Program "Pro'gram" A magical spell cast over a computer allowing it to turn input into error messages.

Verwijderd

Topicstarter
Ik belde naar het huisnummer

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

De RC Code is een functionaliteit van de huiscentrale die je vader blijkbaar gebruikt. Ik weet niet of meerdere fabrikanten dit gebruiken, maar ik weet dat Philips een aantal huiscentrales heeft waarmee je remote je antwoordapparaat kunt uitluisteren. Dit doe je dan met je RC Code...

De Philips Kala VOX heeft dit in ieder geval.
Meer info:
http://www.pcc.philips.com/manuals/KALAVOXNL.pdf

Maar waarom jij als gewone "beller" gevraagd wordt om deze code in te toetsen is mij ook een beetje een raadsel. Wellicht staat er iets in bovenstaande PDF link ofzo...

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat is het ook niet
ik en mijn vader heeft wel een isdn aansluiting, maar op het gebied van telefonie weet hij ook vrij weinig. Maar ook heeft mijn vader geen voicemail of antwoordapparaat.
En ik heb dus geen flauw idee wat het nu is.

(en ja, ik heb het goede nummer gedraaid)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Stuur em een e-mail :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 09:22 schreef maartena het volgende:
Stuur em een e-mail :)
Ehhm mijn vader is niet zo modern, bij de telefoon houdt het op. internet begint hij niet aan

Verwijderd

maar als hij isdn heeft en toevallig zo'n hierboven genoemde centrale met ingebouwd antwoordapparaat kan het natuurlijk zijn dat de centrale vond dat bijvoorbeeld jouw ge-adem in de hoorn klonk als 'n bepaalde dtmf toon die normaal gebruikt wordt voor het remote-afluisteren :) bijvoorbeeld het hekje ofzo
of mogelijk drukte je na het bellen nog op 'n toets... ofzo... nah laat maar hangen :) dat zal wel niet kunnen want hij kan natuurlijk niet meeluisteren zonder dat er is opgenomen...
Pagina: 1