[IBM monitor] scherm vervaagt opeens en wordt wit

Pagina: 1
Acties:

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
naja de topictitel zegt het al, het gaat om een 15" IBM monitor, soms, op onvoorspelbare momenten wordt het beeld waziger, en gaat het binnen een seconde over naar een helwit scherm.

monitor uitzetten en weer aanzetten is de oplossing, maar niet echt een goeie.

er zit geen garantie meer op, monitor is 2-3 jaar oud. heeft iemand enig id waar dit probleem zou kunnen zitten, soms is het echt na 2 maanden dat het terugkomt oid, maar het is superirritant als je zit te werken en je opeens een felwit beeld krijgt.

als ik wist waar het zou kunnen zitten pak ik een schroevendraaier en ga ik het oplossen B-) ;)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

Ik had precies hetzelfde probleem met een 15" CTX monitor (weet het type nummer niet meer precies was iets van ...VL ofzo).

Mijn beeld viel ineens uit of werd een paarsige kleur.
Een flinke klap zorgde ervoor dat de monitor inderdaad een fel wit beeld gaf. Als ik op dat moment de monitor uit en weer aandeed was het beeld weer normaal, zoals je al zei(buiten die klap op de monitor dan...:)).

Waarschijnlijk had het te maken met de powerknop of een van de andere knopjes waar vuil tussen zat of een los contactje daar in de buurt (tenminste, ik heb dat kolere ding aan me vader gedoneerd, die heeft de boel schoongemaakt, beetje met die knoppies zitten kutten en nou heeft 'ie er zo goed als geen last meer van...).