Toon posts:

[JS] Mozilla perikelen positioning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de misschien vage titel maar ik weet het niet meer...

Kwam iets heel vaags tegen en nou wilde ik van jullie weten wat het correcte of te verwachten resultaat zou moeten zijn.

Dit is mijn probleem, als je een Layer over een iframe plaatst (hoera kan vanaf Mozilla 0.9.9!!) en je gebruikt een javascriptje om de X en Y positie van de muis uit te lezen, reset Mozilla (op Win en Linux) de waarden naar 0 zodra je de iframe tegenkomt :?
Echter op de Mac gaan de waarden gewoon door (zoals het waarschijnlijk hoort).
Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft, want wat ik nu als hack gebruik werkt niet helemaal lekker.

Let op je hebt wel IE 5.5 of Mozilla 0.9.9 nodig om te testen.

Linkje

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op zich is het wel logisch natuurlijk... al is het vreemd dat iedere browser er ander mee omgaat..

je kunt de muiscoordinaten in de layer die erover heen ligt opvragen. Deze kun je eventueel optellen bij de coordinaten van de layer zelf om de globale coordinaten te krijgen.

Voor de Iframe lijkt er me weinig aan te doen...

[edit]
Ik begreep je vraag niet helemaal.. nu wel:

Doe wel wat boven staat, maar tel de muiscoordinaten bij de coordinaten van de iframe op op het moment dat je met je muis boven de iframe zit :P.. misschien dat zoiets werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:23 schreef Bosmonster het volgende:

[edit]
Ik begreep je vraag niet helemaal.. nu wel:

Doe wel wat boven staat, maar tel de muiscoordinaten bij de coordinaten van de iframe op op het moment dat je met je muis boven de iframe zit :P.. misschien dat zoiets werkt?
ga het proberen, dat zou een goede oplossing zijn :)