PC Alert III Alarm

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:47
Hallo,
Ik heb een probleem, ik heb in november een Medion PC bij de Aldi gekocht. Ik kwam te weten met 3Dmark2001 te weten dat er een MSI moederbord in de pc zat. Ik heb toen van MSI het programma PC Alert III gedownload. Na dat ik het geinstalleerd had ging gelijk het alarm af, want de temperatuur in de PC is 70-75 graden C.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dekker7/PC/pc%20alert%20III.JPG
Ik vraag me af wat precies het probleem is en wat ik er aan kan doen?
De PC staat vrij op een bureau dus de koel gaten zijn niet afgesloten. Ik heb de PC open gehaald, om te kijken of de koeler wel goed draait, dat doet hij ook. De voeding is 250 Watt en de CPU snelheid is 1,8Ghz. Wie weet wat ik hieraan kan doen?

bvd

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat programmaatje werkt dus voor geen meter want je systeem kan nooit 75gr zijn.. en je cpu temp is op dat plaatje 0gr.. dat klopt dus ook niet.

Kijk gewoon in de bios wat de temp. is.. dat is het betrouwbaarst. :)

[edit] een andere optie is dat het progje je sensors verwisselt en dat met chassis je cpu temp wordt bedoeld.. in dat geval kan 75gr wel kloppen, al is dat wel erg aan de hete kant (vooral als het onbelast is)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01
Op woensdag 27 maart 2002 15:19 schreef rick_h het volgende:
dat programmaatje werkt dus voor geen meter want je systeem kan nooit 75gr zijn.. en je cpu temp is op dat plaatje 0gr.. dat klopt dus ook niet.
uh, bij z'n cpu wordt geen temp aangegeven, en geen temp is iets heel anders dan 0

En je -12Volt lijn lijkt me ook niet zo lekker te gaan, progje lijkt me bagger.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• koos.d
Hallo,

Alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb de temperatuur ook getest met CPUCool, die geeft aan bij de CPU een temerpatuur van 75 graden C. Wat bedoel je met de -12Volt lijn kan ik die ook goed zetten? want ik heb al eerder problemen gehad met de voeding, toen vie de pc uit en ging pas na een lange tijd weer aan. Er zit een 250Watt voeding in is dat genoeg voor een P4 1,8Ghz?

bvd

• NitroX infinity
Ik denk dat je beter minimaal een 300Watt voeding kunt kopen.
Over die -12Volt lijn, ik zou echt niet weten hoe je die goed moet zetten, volgens mij wil dat niet eens.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• koos.d
Als er 300watt op staat, wordt hij dan niet nog warmer dan hij nu al is?
Ik heb dus even in de bios gekeken. Ik kan daar niks vinden over de temperaturen. Ik heb een CMOS bios. Weet iemand een programma waarmee ik het goed kan zien?
Ik heb net SiSoftware Sandra Prof 2002 gedownload en geinstalleerd die geeft bij board temperature 74,0 graden C en Power / Aux temperature 96 graden C

bvd

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als t dus je processor is van 74 graden is dat echt warm...mijn Athlon 1000 (op 1272) is full load 43 graden, wat doe je in godsnaam met dat ding >:)

Of heeft de Aldi er een bagger koeler op gezet....

Verwijderd

Misschien een bios update ofzo proberen

• koos.d
als ik het systeem opstart heb ik die temperatuur. ik heb even Sisoft Sandra Pro 2002 er op gezet daar kwamen de volgende temperaturen uit:

< Temperature Sensor(s) >
Board Temperature: 73.0°C / 163.4°F
Power / Aux Temperature: 97.0°C / 206.6°F

Ik kan de temperatuur van het cpu niet vinden in het programma. Weet iemand waar dat zit?

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Op woensdag 27 maart 2002 19:05 schreef Codey het volgende:
als ik het systeem opstart heb ik die temperatuur. ik heb even Sisoft Sandra Pro 2002 er op gezet daar kwamen de volgende temperaturen uit:

Ik kan de temperatuur van het cpu niet vinden in het programma. Weet iemand waar dat zit?
hmmzz... lijkt me dat ze een foutje hebben gemaakt qua temp. sensors. dat die niet goed zitten.. Als je Power / Aux Temperature 97 zou zijn lijkt me dat ie ut al helemaal niet meer zou doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Heb je nu al in je bios gekeken?
wat geeft die aan?

• koos.d
Ik kan het niet vinden in de bios, ik heb een CMOS bios. Weet iemand waar ik dat precies kan vinden?

Bij iemand die ik ken heeft de zelfde pc thuis staan en die is 56 graden C. Dus er is iets mis met m'n pc. Ook bij hem is het voltage van -12V niet goed, wat kan ik hier aan doen?

bvd

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

bij ut opstarten f12, f2 of del rammen. Dan kijken onder pc health status oid.

Edit: ow. MSi he. dan del. drukken en dan kan je in het linker rijtje onderin kijken bij pc health status. Daar zie je dan de temps.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• koos.d
Die staat er bij mij niet bij.

Ligt het probleem aan de voeding (het voltage) of aan de koeler?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

CMOS? Het is of een AWARD of een PHOENIX of een...... Maar met de CMOS wordt bedoelt dat stukje vast geheugen waar de bios zijn instellingen bewaart. Je kunt namelijk ook de CMOS clearen om alles op default te zetten. En lees eerst eens het mobo-boekje en gebruik de search, voordat je hier dingen gaat vragen!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Dukey

Dukey

Trouwens ik heb ook een MSI mobo en die PC Alert III is echt bagger!!! Gebruik Motherboard monitor of dergelijke.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pakje je koelblok eens vast brand je je handen dan is de de proc heet >:)
Is het blok louw dan is er nisk aan de hand.

BTW bij mij werk Pc Alert III goed, temps in win en in bios komen overeen.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 21:59 schreef RAID-0 het volgende:
Trouwens ik heb ook een MSI mobo en die PC Alert III is echt bagger!!! Gebruik Motherboard monitor of dergelijke.
Ik heb ook een MSI mobo en PC Alert III is niet bagger!!!
De temps kloppen gewoon bij mij :)

Maar voor de topic-starter: Zijn die temps gewoon idle? of Stressed?
Wat ik zou doen is gewoon ff die CPU zwaar stressen (gamen oid een paar uur) En tja.. als hij doorbrandt, dan ga je terug naar Aldi en zeg je dat hij het opeens niet deed :)
Je hebt garantie waarschijnlijk... En je krijgt je PC zo, dus dan ga je ervan uit dat alles normaal zou moeten werken, als dit dus niet het geval is, kan je gebruik maken van de garantie die ze geven.

• Dukey

Dukey

Even voor de duidelijkheid, maar de temperaturen die hij laat zien bij mij zijn in orde. Maar het probleem is alleen dat hij dingen weglaat en verkeerde naam geeft. Het ziet er in ieder geval niet uit zoals in het mobo-boekje :(

• koos.d
Hallo,
Als ik de pc net opgestart heb hem ik deze temperaturen.

Ik ben even naar een computershop in de buurt gegaan met de problemen. Die zeiden dat ik een nieuwe voeding minimaal 300Watt (69 euro), nieuwe koeler (35 euro) en coolpasta (10 euro)kan kopen en dat het dan over zou zijn, is dit de oplossing?
Op woensdag 27 maart 2002 22:10 schreef Kelfox het volgende:

[..]

Maar voor de topic-starter: Zijn die temps gewoon idle? of Stressed?
Wat ik zou doen is gewoon ff die CPU zwaar stressen (gamen oid een paar uur) En tja.. als hij doorbrandt, dan ga je terug naar Aldi en zeg je dat hij het opeens niet deed :)
Je hebt garantie waarschijnlijk... En je krijgt je PC zo, dus dan ga je ervan uit dat alles normaal zou moeten werken, als dit dus niet het geval is, kan je gebruik maken van de garantie die ze geven.

• NitroX infinity
Op woensdag 27 maart 2002 22:10 schreef Kelfox het volgende:
Ik wil je absoluut niet flamen of iets dergelijks maar je moet niet kijken wat dat programma bij jou doet, je moet kijken wat het programma over het algemeen doet. Daar baseer je een uitspraak op als "het programma is bagger".
Dat ie bij jou goed werkt is jouw geluk.

Verwijderd

BIj mijn MSI bord doet ie het ook goed, bij mn vorige ook, en bij iedereen die ik ken ook, kortom proggie is helemaal geen bagger! alleen die intrusion sensor staat ALTIJD op open, maarja...lekker boeiuh....PC Alert leest gewoon de zelfde temps uit als bios (duh, zelfde sensoren)...
Ow en over die aldi PC, zit natuurlijk gewoon een bagger cooler op, kan niet anders, ik had bij mn vorige AThlon 1200 helaas een Coolermaster dingy er op zitten, was ook rond de 70 graden, heb nu 1800XP op 34 graden, lijkt me toch beter :D

• koos.d
hallo,

ik heb even een programma van downloads.com gehaald: Hmonitor

dit komt er uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dekker7/PC/HSM.JPG

Verwijderd

Wow dat is niet goed dude.. voel eens aan je koelblok ?

Verwijderd

Ik dacht eerst dat het de koeler wel moest zijn, maar ik begin te twijfelen, zou het niet gewoon een bug in bios zijn ofzo, ik bedoel 92 graden overleefd een CPU niet dacht ik...(correct me if I'm wrong..)

Verwijderd

Had ff dat BURNK7 laten lopen, 100% stress...45 graden...toch netjes (XP1800+ btw) en dat met een opzich relatief goedkope Tt Volcano7, mijn advies voor iedereen met extreem hoge temps en geen zin in 60 euro voor de echte dure coolers (had ik zelf ook geen zin in..) koop een ThermalTake Volcano7, echt een goede value cooler!!

Verwijderd

Zit er geen processor in die veel minder in MHz is?

• koos.d
Als ik aan m'n koelblok voel voelt hij lauw aan en aan de onder kant warm, maar niet zo warm dat ik m'n vingers brand. De voeding is ook heel warm en de ventilator achter op de voeding voel je bijna niet blazen. Misschien is dat ook niet in orde.

Verwijderd

Dat lijkt me zeker niet in orde nee :? Uit een voeding komt normaal toch een aardige stroom lucht zetten hoor...BTW heb je geen digitale thermometer liggen ergens, zet die eens op je koelblok...ben wel benieuwd...

• koos.d
Ik heb ga morgen even een nieuwe batterij kopen voor de digitale thermometer, dan meet ik het en dan zet ik de uitslag wel even hier.
Ik begin nu ook last te krijgen dat hij er opeens uitklapt en opnieuw start, dat heb ik eerder nog niet gehad.

Verwijderd

Dat laatste lijkt op de symptonen voor een brakke voeding denk ik...heet...geen airflow, opnieuw opstarten :? zou best eens die voeding kunnen zijn hoor, no-name elcheapo zeker ?

• koos.d
Ik weet niet of het een duur merk is. Het merk is FSP Group INC. Model NO: FSP250-60GTA

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dekker7/PC/pc.jpg
Op donderdag 28 maart 2002 17:17 schreef TonD het volgende:
Dat laatste lijkt op de symptonen voor een brakke voeding denk ik...heet...geen airflow, opnieuw opstarten :? zou best eens die voeding kunnen zijn hoor, no-name elcheapo zeker ?

Verwijderd

Nou, jou voeding heeft tenminste EEN merk :P Kan ik niet zeggen :( Maar het was wel 250 Watt geloof ik he?

• koos.d
Ja klopt m'n voeding is 250 watt, maar dit schijnt te weinig te zijn voor een P4 1,8. Ik hoorde dat ik hem het beste kon vervangen door een 300 watt werkt het systeem dan beter? is dan de -12v voltage lijn ook goed?

Verwijderd

Ik kan je niks garanderen (en dat doe ik dus ook niet) maar die 250 Watt lijkt me zeker te krap, al helemaal als je een vette GeForce er in hebt hangen...300Watt is zeker aan te raden, misschien 350Watt zelfs, ookal kan je denk ik beter de duurste 300 watt hebben dan de goedkoopste 350 watt...kwaliteit..als je begrijpt wat ik bedoel :) Die -12V lijkt me een foutje in bios/sensor ofzo, want het lijkt me dat een hoop apparatuur niet zou werken als er iets mis is met de 12v lijn, maar wie weet ligt het ook aan de voeding, zou ik nu durven zeggen.

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 14:41 schreef Codey het volgende:
Hallo,
Als ik de pc net opgestart heb hem ik deze temperaturen.

Ik ben even naar een computershop in de buurt gegaan met de problemen. Die zeiden dat ik een nieuwe voeding minimaal 300Watt (69 euro), nieuwe koeler (35 euro) en coolpasta (10 euro)kan kopen en dat het dan over zou zijn, is dit de oplossing?
[..]
Topicstarter..zoals je denk ik inmiddels al achter was...denk dat dit idd de oplossing is, alleen koeler moet/kan goedkoper denk ik...ThermalTake ofzo...goed merk kwa prijs/kwaliteit verhouding enzo...coolpasta kan ook goedkoper en is niet eens noodzakelijk, is meestal voor een verschil van paar graadjes...ps bij Tt krijg je er vaak koelpasta (die redelijk goed is) bij...

• koos.d
oke bedankt! Ik heb hem dus nog niet zo lang geleden gekocht, dus mag er volgens de garantie voorwaarden niet aan rommelen. Dus als ik het goed begrijp kan het probleem liggen aan allemaal fouten en bugs in de bios en op het moederbord? :?

• koos.d
Dat kost dus ongeveer 100 euro. :( dacht ik dus goedkoop uit te zijn voor de complete pc. Ik kan dit denk ik niet via de garantie regelen
Op donderdag 28 maart 2002 18:43 schreef TonD het volgende:

[..]

Topicstarter..zoals je denk ik inmiddels al achter was...denk dat dit idd de oplossing is, alleen koeler moet/kan goedkoper denk ik...ThermalTake ofzo...goed merk kwa prijs/kwaliteit verhouding enzo...coolpasta kan ook goedkoper en is niet eens noodzakelijk, is meestal voor een verschil van paar graadjes...ps bij Tt krijg je er vaak koelpasta (die redelijk goed is) bij...

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 18:47 schreef Codey het volgende:
Dat kost dus ongeveer 100 euro. :( dacht ik dus goedkoop uit te zijn voor de complete pc. Ik kan dit denk ik niet via de garantie regelen
[..]
Garantie, daar zeg je met wat. Je zou het natuurlijk een kans kunnen geven, ik bedoel ze moeten bij aldi toegeven dat het niet normaal is dat een compu. spontaan opnieuw opstart. Maar veel kans geef ik je idd niet ben ik bang, garantie, wat moet je er mee |:( Allemaal bugs zal wel meevallen, ik denk alleen die -12v, maar dat weet ik ook niet zeker hoor, zou ook best aan die voeding kunnen liggen...

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 15:02 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

Ik wil je absoluut niet flamen of iets dergelijks maar je moet niet kijken wat dat programma bij jou doet, je moet kijken wat het programma over het algemeen doet. Daar baseer je een uitspraak op als "het programma is bagger".
Dat ie bij jou goed werkt is jouw geluk.
Ja, je hebt helemaal gelijk, daarom zei ik het ook juist :) Omdat't een quote was op iemand die zomaar zei dat PC Alert III bagger is. Heb veel mensen gehoord over dat't programma niet werkt, maartoch.. bij veel ook niet, dus je kan ook niet zeggen dattie bagger is.

Maargoed.. topicstarter:

Je kan volgens mij wel gebruik maken van je garantie, door een "domme" klant te spelen..:)
Je kan bijvoorbeeld zeggen dat je Windows steeds blokkeerd, en dat je van een kennis gehoord hebt dat't kan komen doordat hij slechte koeling heeft??

ik verzin ook maar wat...

• koos.d
ik heb afgelopen zaterdag al een keer naar de helpdesk van lifetec (van medion) gebeld, toen zat de temp rond de 70 graden. Ik kreeg toen te horen dat de pc de temperatuur wel aan kon en dat ik het maar even aan moet kijken. Ik ben bang als ik systeem op stuur dat ik weer zo krijg zoals ik hem verstuurd heb. :(

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op donderdag 28 maart 2002 15:08 schreef TonD het volgende:
alleen die intrusion sensor staat ALTIJD op open, maarja...lekker boeiuh....
Natuurlijk ben ik weer de enige waarbij ie op closed staat :?

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013871378

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Bij mij staat ie (99% van de tijd) op open...maarre..daar maak ik me echt niet druk om ofzo..pas stond ie trouwens op closed toen ik de zijkant van mn kast er afhaalde :? haha...maargoed...je +5v is wel wat laag trouwens...nog lager dan die van mij :?

Afbeeldingslocatie: http://www.dark-blue.nl/pcalert.jpg

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Op donderdag 28 maart 2002 19:10 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Nee, bij mij ook hoor ;) en ik denk dat PC-Alert III het vooral goed doet als-ie met je mobo is meegeleverd, zoals bij mij.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Op donderdag 28 maart 2002 19:10 schreef bobo1on1 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Hey, hoe krij je het voor elkaar dat er bij dat plaatje closed staat? mijn kast is echt dicht en toch staat er open :? :?

plaatje komt eraan

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2285041109
[/edit]

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Op donderdag 28 maart 2002 19:37 schreef Kermit het volgende:

[..]

Hey, hoe krij je het voor elkaar dat er bij dat plaatje closed staat? mijn kast is echt dicht en toch staat er open :? :?

plaatje komt eraan

[edit]
[afbeelding]
[/edit]
Ik heb ff m'n boekje gecheckt. Er zit ergens een zgn "chassis intrusion switch connector," en zodra je kast open is, wordt dat ding kortgesloten. Ik heb echter geen kast die zo'n "intrusion switch" heeft. Misschien zit er bij jou gewoon een jumper op, of je kast zit niet goed dicht, of die switch is kapot.

• koos.d
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dekker7/PC/pc%20alert%20III%202.JPG

Ik vraag me af waarom hij de temperatuur van m'n CPU niet weergeeft :( En waarom het voltage niet in orde is :(

Ik heb ff voor de CPU op de site van medion.com gekeken daar staat een update:
MD 3000 Titanium, Intel chipset software installation

http://download.medion.de/medion.com/treiber/treiber/index.php?treiber=MD~3000~Titanium,~Intel~chipset~software~installation&uid=17&name1=Medion_Chipset&name=Mainboards

Ik weet alleen niet of dit helpt en of het wel de goede update is. :?

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Op donderdag 28 maart 2002 20:49 schreef Codey het volgende:
[afbeelding]

Ik vraag me af waarom hij de temperatuur van m'n CPU niet weergeeft :( En waarom het voltage niet in orde is :(
Weet je misschien wel mobo je precies hebt? Om te beginnen is de chipset wel handig. Misschien even kijken op www.msicomputer.com of er een BIOS update is. Daarbij staat ook vaak wat er precies gefixt is.

• koos.d
Ik heb nu een stukje uit het test rapport van SiSoft Sandra Professional 2002 gehaald. Het type MS-6399 is nergens te vinden op de sites van MSI. Het moederbord is ook wel bekend onder de naam Medion 3000.

Ik keek dus op de site van www.medion.com daar staat een moederbord update, maar ik weet niet of dat helpt.

<<< Mainboard Information >>>
------------------------------------------------------------------------------------------------

< Entire System >
Manufacturer: MEDIONPC
Unique ID: FFFFFFFF-FFFFFFFF-FFFFFFFF-FFFFFFFF

< System Mainboard >
Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
MP Support: Yes, for 1 CPUs
MPS Version: 1.10
Model: MS-6399
BIOS ID: 09/29/2001-i845-W627HF-6A69VM4BC-00
Chipset: Intel 845 (Brookdale) Chipset

< System Memory Controller >
Error Correction Capability: None
Number of Memory Slots: 1
Maximum Installable Memory: 3GB
Bank0/1 - A0: Empty
Bank2/3 - A1: DIMM WDRAM 256MB

< System Chipset >
Model: Intel Corporation 82845 Brookdale CPU to I/O Bridge
Bus(es): ISA AGP PCI IMB USB FireWire(1394) SMBus/i2c
Front Side Bus Speed: 4x 100MHz (400MHz data rate)
In Order Queue Depth: 12 req(s)

< Chipset Hub Interface >
Type: HubInterface
Width: 8-bit
Full Duplex: Yes
Multiplier: 1x
Speed: 4x 66MHz (264MHz data rate)

< APIC 1 >
Version: 2.00
Speed: 17MHz
Multiplier: 1/2x
Max Interrupts: 24
IRQ Handler Engaged: Yes
External Device: No
Enhanced Support: No

< Logical/Chipset Memory Banks >
Bank 2 Setting: 128MB SDRAM 8-1-1-1R 6-1-1-1W 3-3-3CL
Bank 3 Setting: 128MB SDRAM 8-1-1-1R 6-1-1-1W 3-3-3CL
Speed: 1x 133MHz (133MHz data rate)
Multiplier: 1.33x
Refresh Rate: 15.60µs
Power Down Mode: No
Fixed Hole Present: No

< Memory Modules >
Memory Module 2: Samsung M3 66S3323DTS-C7A 27728907 256MB 16x(16Mx8)
SDRAM PC133U-333-542 (CL3 upto 133MHz) (CL2 upto
100MHz)

< Environment Monitor 1 >
Model: Winbond W83627HF ISA
Version: 2.01
Mainboard Specific Support: No

< Cooling Device(s) >
Auto Fan Speed Control: No
CPU Fan Speed: 4754rpm

< Voltage Sensor(s) >
CPU Core Voltage: 1.70V
Aux Voltage: 1.71V
+3.3V Voltage: 3.30V
+5V Voltage: 4.97V
+12V Voltage: 11.31V
-12V Voltage: 0.39V
-5V Voltage: 1.64V
+5V Standby Voltage: 4.95V
Battery Voltage: 3.07V

< AGP Bus >
Version: 2.00
Speed: 66MHz
Current Data Transfer Rate: 4x 66MHz (264MHz data rate)
Side Band Enabled: No
Side Band Support: Yes
Fast-Writes Enabled: No
Fast-Writes Support: Yes
Aperture Size: 128MB

< PCI Bus(es) >
Version: 2.10
No Buses: 2
No Bridges: 2
Speed: 33MHz
Multiplier: 1/3x

< LPC Hub Controller 1 >
Model: Intel Corporation 82801BA (ICH2) LPC Interface
Controller
ACPI PM Enabled: Yes
Random Number Generator Enabled: No
Random Number Generator Support: Yes

< USB Controller 1 >
Model: Intel Corporation 82801BA/BAM (ICH2) USB Universal
Host Controller
Version: 1.10
UHCI Interface: Yes
Channels: 2
Speed: 48MHz
Legacy Emulation Enabled: No

< USB Controller 2 >
Model: Intel Corporation 82801BA/BAM (ICH2) USB Universal
Host Controller
Version: 1.10
UHCI Interface: Yes
Channels: 2
Speed: 48MHz
Legacy Emulation Enabled: No

< FireWire/1394 Controller 1 >
Model: VIA Technologies Inc OHCI Compliant IEEE 1394 Host
Controller
Version: 1.00
OHCI Interface: Yes
Enhanced 1394a Support: No
Channels: 64
Speed: 400MHz

< System SMBus Controller 1 >
Model: Intel 801xx SMBus
Version: 1.02
Speed: 16kHz

< Expansion Slot(s) >
PCI: PCI 32-bit 5V FullLength Available
PCI (1h): PCI 32-bit 5V FullLength InUse (Intel Corporation
82845 Brookdale CPU to AGP Bridge)
PCI (2h): PCI 32-bit 5V FullLength InUse
AGP (8h): AGP 32-bit 5V FullLength InUse (Micro-Star
International Co Ltd (MSI) Unknown (0201))

< Port Connector(s) >
PRIMARY IDE: None - ATA / None
SECONDARY IDE: None - ATA / None
FDD: 8251 FIFO Compatible - Floppy / None
COM1: Serial Port 16450 Compatible - 9 Pin Dual Inline / DB-
9 pin male
COM2: Serial Port 16450 Compatible - 9 Pin Dual Inline / DB-
9 pin male
LPT1: Parallel Port ECP/EPP - DB25 pin female / DB25 pin
female
Keyboard: Keyboard Port - None / PS/2
PS/2 Mouse - Detected: Mouse Port - PS/2 / PS/2
USB: USB - None / None

< Performance Tips >
Tip T2530: MPS 1.4 or later is recommended for MP systems. Check
BIOS version.
Notice N224: SMBIOS/DMI information may be inaccurate.
Warning W2507: Mainboard has too few memory slots. Upgrading the
memory may be difficult or expensive.
Tip T2545: Large memory modules should be Registered/Buffered.
Warning W2518: Mainboard temperature is too high!
Tip T2: For more information about tips, press F1 and scroll
to the Tips section.

<<< CPU & BIOS Information >>>
------------------------------------------------------------------------------------------------

<< System BIOS >>
< System BIOS >
Manufacturer: Award Software International, Inc.
Version: 6.00 PG
Date: 09/29/2001
Plug & Play Version: 1.00
SMBIOS/DMI Version: 2.30
(EE)PROM Size: 256kB (2Mbit)

< Features >
Can be Updated (flashed): Yes
Can be Shadowed: Yes
Is Socketed: Yes
Supports APM: Yes
Supports ACPI: Yes
Supports Plug & Play: Yes
Supports ESCD: Yes
Supports Enhanced Disk Drive: Yes
Supports Selective Booting: Yes
Supports LS-120 Boot: Yes
Supports ZIP Boot: Yes
Supports BIOS Boot Block: No
Supports Network Boot: No
NEC PC-98 Spec Compatible: No

< Performance Tips >
Notice N224: SMBIOS/DMI information may be inaccurate.
Tip T212: BIOS can be shadowed so check whether it is.
Tip T211: BIOS is flash-able and socketed so it can be upgraded
when needed.
Tip T2: For more information about tips, press F1 and scroll
to the Tips section.

<< Processor 1 >>
< Processor(s) >
Model: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.80GHz
Co-Processor (FPU): Built-in
Speed: 1.80GHz
Performance Rating: PR1980 (estimated)
Type: Standard
Packaging: FC µPGA478
Rated Speed/FSB: 1800MHz / 100MHz
Multiplier: 18x
Generation: 7th (7x86)
Model Information: P4W (Willamette) Pentium 4 1.8G+ 1.7V
Revision/Stepping: 1 / 2 (8)
Stepping Mask: D0
Microcode: MU0F1203

< Caches >
Internal Data Cache: 8kB synchronous write-back (4-way, 32 byte line size)
Internal Trace Cache: 12kµops synchronous write-back (4-way, 32 byte line
size)
L2 On-board Cache: 256kB ECC synchronous ATC (8-way, 64 byte line size)
L2 Cache Multiplier: 1/1x (equiv. 1800MHz)

< Host Interface >
Front Side Bus Speed: 4x 100MHz (400MHz data rate)

< Mainboard Upgradeability >
Socket/Slot: Socket 478
Upgrade Interface: ZIF Socket
Supported Speed(s): 2.40GHz (or more)
Supported Voltage(s): 3.3V

< Environment Monitor 1 >
Model: Winbond W83627HF ISA
Version: 2.01
Mainboard Specific Support: No

< Processor Sensors >
Auto Fan Speed Control: No
CPU Fan Speed: 4787rpm
CPU Core Voltage: 1.70V

< Features >
Co-Processor (FPU) Built-in: Yes
Virtual Mode Extensions: Yes
Debugging Extension: Yes
Page Size Extension: Yes
Time Stamp Counter: Yes
Model Specific Registers: Yes
Physical Address Extension: Yes
Machine Check Exception: Yes
Compare & Exchange Instruction: Yes
Local APIC Built-in: Yes
Fast System Call: Yes
Memory Type Range Registers: Yes
Page Global Enable: Yes
Machine Check Architecture: Yes
Conditional Move Instruction: Yes
Page Attribute Table: Yes
36-bit Page Size Extension: Yes
Unique Serial Number: No
Cache Line Flush Support: Yes
Debug Trace & EMON Store: Yes
ACPI Technology: Yes
MMX Technology: Yes
Fast Float Save & Restore: Yes
SSE Technology: Yes
SSE2 Technology: Yes
Self Snoop: Yes
Hyper-Threading Technology: Yes
Auto Clock Control: Yes
IA-64 Technology: No

< Advanced Settings >
Data Error Checking: No
Fast Strings: Yes
x86 FPU Compatibility Mode: No
In Order Queue Depth: 12 req(s)
Thermal Monitor Enabled: Yes
On-Demand Clock Modulation: No

• AdLentis

AdLentis

Gadget Inspector

Als je zeker weet dat het een MD3000 mobo is, dan zou je uit de voeten moeten kunnen met deze BIOS update onderaan deze pagina. Op de site van MSI zie ik ook de MS6399 niet staan. Dit verklaart waarom.

edit:

Ik heb nog even op deze duitse site van medion rondgespeurd, maar daar is de PC niet tussen de products te vinden. Vreemd. Het is zeker een vrij nieuw systeempje?

• koos.d
Bedankt!
Ik ga vandaag even kijken wat die updates doen. Is het verstandig om die update uit te voeren? Het systeem is gekocht in november.

• koos.d
Op donderdag 28 maart 2002 16:42 schreef TonD het volgende:
Dat lijkt me zeker niet in orde nee :? Uit een voeding komt normaal toch een aardige stroom lucht zetten hoor...BTW heb je geen digitale thermometer liggen ergens, zet die eens op je koelblok...ben wel benieuwd...
Ik heb dit dus vandaag geprobeerd, maar de thermometer wil de temperatuur niet pakken, omdat de thermometer niet goed tussen de gaten van het koelblok kan komen. (CPU zit onder het koelblok)

Verwijderd

Mmmm :? En die updates, heb je dat al geprobeerd?

• koos.d
Op vrijdag 29 maart 2002 18:49 schreef TonD het volgende:
Mmmm :? En die updates, heb je dat al geprobeerd?
Als ik die biosupdate doe dan vervalt de garantie dus daar wacht ik nog even mee, tot dat ik zeker weet wat die update allemaal verbeterd

Verwijderd

Dit is voor een P4 wel erg veel. Ik zou toch maar ff kijken of inderdaad de cooler wel goed gemonteerd zit.
En BTW, die temperatuur moet je toch ergens in de bios kunnen vinden ;)

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 11:52 schreef Tbird het volgende:
Dit is voor een P4 wel erg veel. Ik zou toch maar ff kijken of inderdaad de cooler wel goed gemonteerd zit.
En BTW, die temperatuur moet je toch ergens in de bios kunnen vinden ;)
Sorry, slaat nergens op, vergeet een paar pagina's verder te lezen............ :(

Verwijderd

ik denk dat je toch even je koelblok eraf moet halen,
en dan kijken of er ook koelprut onder zit,
als er van dat kauwgum spul onder zit,
dan moet je dat eraf halen met thinner of terpentine ofzo,
en dan een heeel klein BEETJE pasta eronder,
koelblok er weer op zetten,
dan het koelblok er weer af,
en kijken of het koelblok wel contact gemaakt heeft met de proc,
als dit niet zo is, dan moet je een andere koeler kopen,
als hij wel contact heeft gemaakt,
blok er weer op en booten,
en ook nog even checken of hij wel volledig contact gemaakt heeft
grt brum

• koos.d
oke bedankt voor jullie reacties!

Ik laat hem voorlopig zo, als hij doorbrandt stuur ik hem terug naar de leverancier, want er zit nog garantie op. Ze nemen nu het systeem niet terug, omdat de pc het nog doet.

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Het zou kunnen dat je verkeerde temperaturen krijgt, doordat je voeding geen goede voltages afgeeft. Je temperatuurssensors zijn namelijk afhankelijk van de spanning die ze krijgen. Volgens mij veranderd namelijk de weerstand die de sensor geeft, naar mate de temperatuur veranderd.

Om het probleem op te lossen zou je kunnen proberen een andere voeding in je computer te zetten.

En voor de mensen met het intrusion probleem. Dit geeft aan of je kast open of dicht is. Dit werkt alleen goed, als er een speciale aansluiting op je mobo zit, die aangesloten zit op je kast. Daar zou dan namelijk een switch moeten zitten die controleerd of je kast open of dicht is.

Als je intrusion op open staat terwijl die dicht is en andersom, kun je proberen om één van de stekkertjes van het kabeltje om te draaien. Of je switch zit verkeert om ofzo :+
Pagina: 1