Ik wil mijn hd gaan coolen door er een fan op te zetten aan welke kan van de hd kan ik dit het beste doen, onder of boven?
Aan de onderkant, zo koel je de sjipies van je HDD.
Op woensdag 27 maart 2002 15:02 schreef infinity_master het volgende:
f*ck verkeerde topic MOVE>> Opslagmedia
Zijkant, dan gaat de lucht langs de boven en de onderkant.
en het liefst nog in de lengte richting meer oppervlak
ik heb zelf een 80mm fan om twee disks te koelen
en het liefst nog in de lengte richting meer oppervlak
ik heb zelf een 80mm fan om twee disks te koelen
Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !
Als je de mogelijkheid hebt om ze voor je HDD te plaatsen dan zou ik dat doen, heb ik zelf ook. Komt als voordeel bij dat je koele buitenlucht in je case blaast.
->[OM]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Erm, lijkt mij dat ie dan ook de warmte van de HD naar binnen blaast..Op woensdag 27 maart 2002 15:05 schreef HansH het volgende:
Als je de mogelijkheid hebt om ze voor je HDD te plaatsen dan zou ik dat doen, heb ik zelf ook. Komt als voordeel bij dat je koele buitenlucht in je case blaast.
bij mij zuigt ie de warmte van de HDz (2) en blaast ie 't naar buiten
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Bij mij heb ik 2 80mm Delta fans voor de HDD's geplaatst, mijn case temp ging erdoor naar beneden. Volgens mij kunnen HDD's soms best warm worden maar dat is niet constant, waardoor je niet het niet zo is dat er constant warme lucht je case wordt binnengeblazen.
Pagina: 1