Ik wil graag voor een applicatie die onder andere op een pc met touchscreen (geen toetsenbord) moet gaan draaien, een toetsenbord form gebruiken.
Hierbij stel ik me een form met knoppen voor die ieder een knop voorstellen die ook op het toetsenbord staan.
Letters, cijfers, tab, enter, en een paar speciale tekens als @,%,&,* etc.
Wanneer een invulscherm geopend word, dan moet ook het toetsenbord form weergegeven worden. In het invulscherm moet het mogelijk zijn een veld te selecteren, en vervolgens moet het mogelijk zijn middels het toetsenbordform de letters en tekens te typen die vervolgens in het geselecteerde veld verschijnen.
In eerste instantie leek me dit niet zo lastig. Maar ik loop toch tegen enkele problemen.
- Hoe kan ik vanuit het TB-form het juiste veld in het invul-form aanspreken.
- Hoe kan ik als ik dat juiste veld eenmaal heb met behulp van het TB-form naar het volgende veld.
(Als je met het toetsenbord werkt kun je met TAB een stapje (tabstopje) verder.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Kan iemand mij de juiste richting heenduwen.
Tnx
Hierbij stel ik me een form met knoppen voor die ieder een knop voorstellen die ook op het toetsenbord staan.
Letters, cijfers, tab, enter, en een paar speciale tekens als @,%,&,* etc.
Wanneer een invulscherm geopend word, dan moet ook het toetsenbord form weergegeven worden. In het invulscherm moet het mogelijk zijn een veld te selecteren, en vervolgens moet het mogelijk zijn middels het toetsenbordform de letters en tekens te typen die vervolgens in het geselecteerde veld verschijnen.
In eerste instantie leek me dit niet zo lastig. Maar ik loop toch tegen enkele problemen.
- Hoe kan ik vanuit het TB-form het juiste veld in het invul-form aanspreken.
- Hoe kan ik als ik dat juiste veld eenmaal heb met behulp van het TB-form naar het volgende veld.
(Als je met het toetsenbord werkt kun je met TAB een stapje (tabstopje) verder.
Heeft iemand hier ervaring mee.
Kan iemand mij de juiste richting heenduwen.
Tnx