Toon posts:

Wie kan me iets meer vertellen over PowerMac 8600

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een partijtje powerMacs gekocht 5stuks, vraag me niet waarom want ik heb er geen verstand van(PC's wel, mac niet)

Ik heb 2 stuks powerMac 8600/250
en 3 stuks PowerMac 8500/180

Wat voor cpu zit er in,
wat voor toetsenbord/muis kan ik er op aansluiten(heb ik er niet bij)
Waar vind ik de manual
EN LAST BUT NOT LEAST WAT ZIJN ZE WAARD

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

http://history.eis.net.au/8600.html
heb je hier iets aan? en de waarde kan ik niets over zeggen, sorry :)

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

cpu: Motorola 604(e) 180/250 MHz (zie typenr.)
Maar w.b. toetsenborden en muizen, dat apple aansluitingen en die zijn dus "apple-only", dus ik ben bang dat je daar een probleem mee hebt.
Ik zal ff zoeken voor de manuals
En de prijs, tja, eigenlijk wat de gek ervoor geeft, je kunt er geen OS X op draaien, wat een minpunt is, verder heb je er geen toetsenbord/muis bij. Heb je er wel de monitoren bij?

P.S Ik ben evt. wel geïnteresseerd in een 8600

The need for speed drives me

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
www.lowendmac.com

Ieder adb-toetsenbord / adb-muis.

Manual: probeer eens op www.apple.com

Waarde: voor een arme student heel veel, financieel gezien ongeveer niets. Deze machines mag je vergelijken met een 100/200 MHz Pentium, en zijn dus al lang afgeschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb totaal 5 stuks

en twee monitoren, geen muis, geen keyboard. Gekocht zonder HD maar ik heb nog een partijtje SCSI SCA schijven liggen ik neem aan dat die er met een convertertje zo in kunnen?

Ik heb inmiddels gezien op tweedehandsmac.nl dat ze no aardig wat opleveren!! En ik wil ze wel verkopen, daar heb ik ze voor gekocht. Maar dan liefst de helepartij in eens

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op woensdag 27 maart 2002 15:10 schreef Alexia het volgende:
Ik heb totaal 5 stuks

en twee monitoren, geen muis, geen keyboard. Gekocht zonder HD maar ik heb nog een partijtje SCSI SCA schijven liggen ik neem aan dat die er met een convertertje zo in kunnen?
Je hebt niet voor alle computers een monitor, geen keyboard, geen muis, geen HD (mochten die harde schijven niet werken), hoe denk je dat je er dan nog (veel) geld voor kunt vangen? Zit er uberhaupt geheugen in?

Naar mijn mening zijn dit computers voor liefhebbers, niet voor mensen die er geld mee willen verdienen (nofi)

Verwijderd

Topicstarter
Toetsen borden/muis worden op dit moment geregeld, 3 extra monitoren zijn onderweg.

Hoezo heb je belang bij alle 5?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Zet ze gewoon op V&AEbay,  2ehands.nl, etc... :)

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Als je het tegen mij hebt;
Ik hoef ze niet allemaal, een vind ik wel genoeg, mocht je prijs redelijk zijn (sorry dat je misschien dacht dat ik er meer zou willen hebben)
het is echter in mijn ogen niet meer dan logisch dat je een apple met z'n bijbehorende toetsenbord/muis/monitor verkoopt, anders heeft de koper het probleem dat hij/zij op zoek moet naar de goede apparatuur, want dat zijn alledrie aansluitingen die "apple only" zijn. En dat kan nog wel eens een heel lange zoektocht zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor kijk maar eens op tweedehandsmac.nl een paar replys hoger al genoemd

staan genoeg keyboardjes op ik denk dus ook dat ik ze daar even weg haal dan heb ik igg 2 compleet.

• Mark_Steverink
Op woensdag 27 maart 2002 15:40 schreef Baur het volgende:
het is echter in mijn ogen niet meer dan logisch dat je een apple met z'n bijbehorende toetsenbord/muis/monitor verkoopt, anders heeft de koper het probleem dat hij/zij op zoek moet naar de goede apparatuur, want dat zijn alledrie aansluitingen die "apple only" zijn.
Die Apples kun je aansluiten op een gewone VGA of SVGA monitor. Voor muis en toetsenbord heb je gelijk.

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op woensdag 27 maart 2002 17:59 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:

[..]

Die Apples kun je aansluiten op een gewone VGA of SVGA monitor. Voor muis en toetsenbord heb je gelijk.
Met een convertertje dan zeker?

Verwijderd

Topicstarter
He ik heb net ontdekt dat er eentje bij zit met een IMS Tinturbo 128 kaart. Dit is een PCI VGA kaart dus kun je er een gewone monitor op doen. (zonder convertertje)

• Mark_Steverink
Op woensdag 27 maart 2002 18:05 schreef Baur het volgende:

[..]

Met een convertertje dan zeker?
Ja. Zo'n converter noemen ze ook wel kabel. Aan de computerkant zit dan zo'n speciale Apple-aansluiting, maar aan de andere kant is het een gewone 15-polige VGA-aansluiting. Zie bijvoorbeeld http://www.hardwarebook.net/adapter/av/macvideotovga.html

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Alexia:
Hoeveel geheugen zit er in die mac's?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik dus nog niet, ik heb er al een aangezet maar daar ik geen keyboard en muis heb (waarschijnlijk vanavond wel) Zie ik alleen een grijs vlak met een muispijl ik zie hem geen geheugen tellen(weet niet eens of een mac dat wel doet.) Ik weet wel dat er op ieder bord 12 modules kunnen, en dat iedere mac een ongelijk aantal dimmen(?) heeft. Vanavond heb ik een afspraak voor die keyboards, schijven heb ik ook al, dus ik hoop het je morgen te kunnen zeggen.

Trouwens BAUR als je belang bij zo'n ding hebt, mail dan effe naar alexp@dds.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al een potje de tering lopen zoeken op apple.com voor een manual, denk je dat die vindbaar is. Weet iemand mischien hoe ik daar aan kom. Ik weet niet eens waar ik het toetsenbord moet aansluiten. Ik heb de muis aan de praat, dan heb ik nog 1 aansluiting over waar het toetsenbord in past, en die zit onder de SVHS ik vraag me af of hij daar moet. Hij doet i.i.g. niks als ik hem aansluit. Als de pc aanzet krijg ik een zwart pijltje op een grijs vlak en meer kan ik niet. Heeft zo'n apple ook een bios, ik heb er net een SCSI HD aangehangen maar ik weet weer niet of die wordt gezien. En die schijf is leeg, hoe boot ik die bak?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

TheDjasp

het wordt toch niks

Muis sluit je volgens mij aan op je toetsenbord, en het toetsenbord op je mac...

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Ik heb een document(pdf) gevonden waar wat instaat over de hardware van de 8600 link, dat is iig al wat.
De mac heeft niet echt een bios op de manier waarop een pc dat heeft, je zult een rescuedisk(kan floppy of cd zijn) nodig hebben voor een mac. Met die rescuedisk kun je die HD initialiseren en gebruiken.
En w.b toetsenbord/muis, ik heb hier een kabel lopen van de kast naar de monitor en aan de voet van de monitor zitten twee aansluitingen, een voor het toetsenbord en een voor de muis. Maar wat TheDjasp zegt kom je meer tegen denk ik.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 21:22
Op vrijdag 29 maart 2002 10:48 schreef TheDjasp het volgende:
Muis sluit je volgens mij aan op je toetsenbord, en het toetsenbord op je mac...
Sommige Apple beeldschermen hebben een toetsenbord aansluiting erop.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1