Ik kwam laatst op een markt schijven tegen van het merk excelstor. Kent iemand dit merk of heeft iemand ervaringen met dit merk?
Ik ken het verder niet, maar kijk anders eens rond op http://www.excelstor.com/
Misschien vind je daar wat je zoekt aan info
Misschien vind je daar wat je zoekt aan info
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Nee, ik ken hem ook niet...
Kzou er maar goed over nadenken als je er eentje aan zou willen schaffen.
Kzou er maar goed over nadenken als je er eentje aan zou willen schaffen.
exelstor NOOIT van gehoord dus kan nooit zo goed zijn.
Ik heb een soort duitse pricewatch gevonden, en daar staan ze ook te koop onder de naam excelstor/conner.
Misschien weet iemand nu meer.
Hier is de link:
http://www.geizhals.at/de/?cat=hd
Misschien weet iemand nu meer.
Hier is de link:
http://www.geizhals.at/de/?cat=hd
Excelstor schijven worden ook verkocht door Alternate in Ridderkerk. Ik heb er op mijn stage mee te maken en het zijn baggerschijven. Het probleem dat ik tegen kwam is dat de bootsector niet volledig toegankelijk is.
Ook crashen ze naar mijn mening veel te snel. Betaal wat meer en je hebt kwaliteit en geen gedonder.
Ook crashen ze naar mijn mening veel te snel. Betaal wat meer en je hebt kwaliteit en geen gedonder.
wij houden het zelf gewoon nog op maxtor op de zaak.
er staan nu ook goedkope wd-tjes in de lijst, (scheelt tot 5 euro, kan aardige oplopen bij meerdere systemen)maar met maxtor hebben we gewoon goeie ervaringen. het gebeurt heel zelden dat er 1tje crasht en als dat gebeurt is het meestal in een systeem van ons zelf. (uiteraard)
qua betrouwbaarheid is die hele dunne reeks 5400 schijfjes van maxtor echt wel de top (20 gig en ik geloof ook 40) en de d740x heb ik er ook nog geeneen dood van zien gaan terwijl we er echt veel verkocht hebben. (nogmaals noknok want ik heb er zelf ook 1 en ik sloop altijd schijven op de een of andere manier)
er staan nu ook goedkope wd-tjes in de lijst, (scheelt tot 5 euro, kan aardige oplopen bij meerdere systemen)maar met maxtor hebben we gewoon goeie ervaringen. het gebeurt heel zelden dat er 1tje crasht en als dat gebeurt is het meestal in een systeem van ons zelf. (uiteraard)
qua betrouwbaarheid is die hele dunne reeks 5400 schijfjes van maxtor echt wel de top (20 gig en ik geloof ook 40) en de d740x heb ik er ook nog geeneen dood van zien gaan terwijl we er echt veel verkocht hebben. (nogmaals noknok want ik heb er zelf ook 1 en ik sloop altijd schijven op de een of andere manier)
smvs: Die Western Digitals heb ik wel goede ervaring mee. Maxtor is idd erg goed, heb zo'n 5 D540X'en en een D740X verkocht, allemaal heel erg tevreden (een van die D540X'en draait 24/7 in een HP Netserver
)
Ik ken ze wel. In de computer van mijn vader hangt er een: 10 gig ofzo. Deze hebben we een half jaar geleden nieuwe gekocht
Weinig herrie en doen het goed.
Wat den boer niet kent, vreet ie niet
jij ben gewoon nooit voor iets nieuws inOp woensdag 27 maart 2002 17:32 schreef XdesipleX het volgende:
exelstor NOOIT van gehoord dus kan nooit zo goed zijn.
Wat den boer niet kent, vreet ie niet
heb er geloof ik wel eens mee gewerkt (10GB schijfje)
zag er op zich wel goed uit.
zag er op zich wel goed uit.
ff een update:
de excelstor 5400 rpm schijven zijn dus niet van ibm. het is conner spul.
hoewel conner een aantal jaren geleden overgenomen is door seagate schijnen een paar oude werknemers doorgegaan te zijn. (vaag verhaal) het 5400 rpm 30 GB model is dan ook echt een old skool conner model. echt dat geluidje ook. ongeveer hetzelfde als de pre-medalist modellen van seagate (die toen dus conner overgenomen hadden)
ik weet verder niks over de snelheid of betrouwbaarheid ofzo.
de excelstor 5400 rpm schijven zijn dus niet van ibm. het is conner spul.
hoewel conner een aantal jaren geleden overgenomen is door seagate schijnen een paar oude werknemers doorgegaan te zijn. (vaag verhaal) het 5400 rpm 30 GB model is dan ook echt een old skool conner model. echt dat geluidje ook. ongeveer hetzelfde als de pre-medalist modellen van seagate (die toen dus conner overgenomen hadden)
ik weet verder niks over de snelheid of betrouwbaarheid ofzo.
Pagina: 1