[NT 4.0] Filemaker problems bekend ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Er wordt hier door een afdeling een pakket aangeschaft met een Filemaker database. Mijn vraag is of deze samen met een SQL database op 1 server kan, de belasting zal niet zo hoog zijn omdat het om een tiental gebruikers gaat.

Misschien nog andere problemen bekend met Filemaker ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Op woensdag 27 maart 2002 14:28 schreef seq_uence het volgende:
Er wordt hier door een afdeling een pakket aangeschaft met een Filemaker database. Mijn vraag is of deze samen met een SQL database op 1 server kan, de belasting zal niet zo hoog zijn omdat het om een tiental gebruikers gaat.

Misschien nog andere problemen bekend met Filemaker ?
filemaker eist niet veel maar wel lastig pakket. ghosten is lastig (niet dus) licentie is client gebonden.

sql server hmm zou hem op een fileserver ofzo donderen.
als het paket door - 10 pers. wordt gebruikt tja hoe hoog is de belasting van de server .. ? wordt het 10+ c.q 20+ dan zou ik eerder overwegen om een aparte bak er neer te
zetten. uitgaande van 20/man kan je hem wel op een fileservertje c.q print spoolertje donderen ..

maaruh laat het bedrijf maar ff een aparte pc ervoor aanschaffen beter 1 server teveel capiciteit dan dat tie meer services onderuit trekt.

Tja vanalles

• seq_uence
Ok, bedankt voor de info.

Die extra server kan ik regelen, ik ga eerst testen op de server met de SQL database, die wordt overigens ook maar door een paar gebruikers benaderd.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Nou filemaker server valt wel mee kwa belasting, maxium aan geheugen gebruik is 45 mb "zo uit mijn hoofd kan iets meer zijn". Verder is de belasting op je cpu haast niet te merken met maar 10 gebruikers zoals jij aangeeft. Dit moet dus makkelijk gaan, en daar hoeft je echt geen aparte server voor weg te zetten hoor...

• seq_uence
Ok, thnx. :)