Toon posts:

harde schijf nokt ermee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

een maandje of 2 geleden nokte mijn harde schijf er mee. Hij deed al een tijdje raar met opstarten (moest altijd nog een keer op reset drukken met booten) maar vanaf dat moment kwam hij niet eens meer op toeren. Nieuwe harde schijf erin. Maar deze is er nu na 2 maanden ook al mee genokt. Als er stroom op komt hoor je m nog een paar stuiptrekkingen hebben maar daar blijft het bij, dus hij komt ook niet meer op toeren.

Ik heb door de garantie al weer een nieuwe, maar durf die er nu niet in te stoppen.

Iemand ervaring met dit soort ongein? zal het aan m'n voeding liggen (te hoge spanning ofzo?) of aan de ide controler? of iets anders :?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
misschien een versterker of boxen lak naast je pc? Daardoor zijn mijn 2 schijven ook kapot gegaan... Ze veroorzaken een sterk magnetisch veld

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Hoeft niet aan je voeding te liggen hoor.
Misschien is het wel erg warm in je kast.
Wat voor kast heb je, heb je een goede airflow voor je hdd...?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 14:20 schreef Jules het volgende:
Hoeft niet aan je voeding te liggen hoor.
Misschien is het wel erg warm in je kast.
Wat voor kast heb je, heb je een goede airflow voor je hdd...?
Moet wel hele extreme hitte zijn willen ze het begeven hoor

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als het een 7200 rpm schijf is wordt aanbevolen deze te koelen. Waterkoeling gaat hierbij een beetje te ver, een goede airflow is voldoende. Hier zijn uitstekende koelers voor verkrijgbaar.

Een 5400 rpm schijf hoeft eigenlijk niet gekoeld te worden.

Wanbeleid is ook beleid.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Op woensdag 27 maart 2002 14:23 schreef YT-Croc het volgende:

[..]

Moet wel hele extreme hitte zijn willen ze het begeven hoor
Je weet maar nooit he :)

Verwijderd

Topicstarter
het is wel een 7200 toeren schijfje, ik denk dat die kast niet zo heet is, p3-800. staat wel een krachtige subwoofer in de buurt 8-) ik zal niet meer uitgebreid afscheid nemen van iedereen. soz voor de n00b actie. ;)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Subwoofers & versterkers moeten wel heeeel erg krachtig zijn willen ze uberhaubt maar invloed hebben op een harde schijf.. (Als je ooit een oude deffecte hdd hebt, moet je zo'n ding maar eens slopen, en kijken wat voor een magneet er bij de koppen zit!!)

Bovendien zou je bij sterke magnetische velden alleen data verliezen, maar de drives zouden nog steeds op moeten spinnen..

Ik zou eerst eens kijken naar de voeding (meet de spanningen eens).

Verwijderd

Topicstarter
ja, lijkt mij ook inderdaad, ik had gehoopt dat iedereeen zou zeggen: het is je voeding ofzo, dan wist ik wat ik moest doen. nu wordt het gewoon spannend als ik de nieuwe harde schijf er in knal, ik denk dat ik gewoon een oudere er in doe en m'n ftp servertje op m'n unix bakje dan maar verwen met veel gbitjes.

• Jules|IA

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ja, meet de spanningen eens dan. Je monteert hem toch niet verkeerd of zo he? (heb ik wel ooit een keer gedaan in een ver grijs verleden, maar de schijf had het wel overleefd)
Kijk gewoon ff in je bios bij powermanagement of zo, dan zie je die voltages ook.
Pagina: 1