ik heb een aantal html bestanden gemaakt maar nu wil ik ze voor de netheid/duidelijkheid veranderen. ik wil namelijk dat alle html tags in hoofdletters worden omgezet en de variabelen en tekst dat die gewoon lowercase blijven... wie weet er dus een programma die html tags omzet naar uppercase (hoofdletters)???
Verwijderd
Er is een programmaatje dat editpad heet iets ala notepad. Editpad heeft een 'find & replace with' - functie. Ik dacht dat je het kon vinden op tucows.be of .com
ja find & replace... dan kan ik alle html codes intikken en ook nog eens in hoofdletter.... schiet niet echt op dus. ik heb bij google en de search niks gevonden maar ik dacht mischien zijn er toch mensen die een link voor me hebben met een proggie speciaal voor html files die de html tags automatisch omzet on hoofletters
Verwijderd
Volgens mij ben je best wel lui 
In die tijd dat je moeite neemt om hier een topic te openen en te replyen kon je find&replacen. Het concept is niet zo moeilijk. Dus je zou eventueel zelf zo'n progje schrijven, post em dan wel hier eh
In die tijd dat je moeite neemt om hier een topic te openen en te replyen kon je find&replacen. Het concept is niet zo moeilijk. Dus je zou eventueel zelf zo'n progje schrijven, post em dan wel hier eh
hahaha... sry dat ik lui over kom maar het is ook best wat werk om al die html files aan te passen met find&replace dusja.... en zelf maken?????? ik kan niet programmeren dus dat zal ook niet gaan
Waarom zou je de html tags in hoofdletters willen hebben? Dat gaat weer recht tegen de laatste (x)html specs in! (waar alle tags in lowercase geschreven worden)
Neem liever een goede editor met syntax highlighting.
een goede editor is editplus
Syntax highlighting is een MUST voor een htmler. degenen die zichzelf heel stoer vinden door met notepad hun site helemaal te maken zijn just plain ignorant.
Neem liever een goede editor met syntax highlighting.
een goede editor is editplus
Syntax highlighting is een MUST voor een htmler. degenen die zichzelf heel stoer vinden door met notepad hun site helemaal te maken zijn just plain ignorant.
Verwijderd
Dus je gaat het ook nooit proberen? kom kom...Op woensdag 27 maart 2002 14:24 schreef ido het volgende:
hahaha... sry dat ik lui over kom maar het is ook best wat werk om al die html files aan te passen met find&replace dusja.... en zelf maken?????? ik kan niet programmeren dus dat zal ook niet gaan
Als je het zelf schrijft heb je jezelf door je probleem op te lossen en door een basis kennis van programmeren op te doen. En als je het op internet zet help je ook nog anderen.
Ja maar dan gaat het em maanden weken kosten, en ik neem aan dat hij dit juist in een dag of 3 hooguit wil hebben gefixt...Op woensdag 27 maart 2002 14:29 schreef Ann0 het volgende:
[..]
Dus je gaat het ook nooit proberen? kom kom...
Als je het zelf schrijft heb je jezelf door je probleem op te lossen en door een basis kennis van programmeren op te doen. En als je het op internet zet help je ook nog anderen.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Ik denk dat het afhangt van hoe gecompliceerd je pagina is. Als er veel syntaxis zijn is highlighting handig, maar als het voornamelijk tekst is, maakt het eigenlijk niet veel uit.
Verwijderd
Homesite.
Download ff een trial, dan is het zo gebeurd. Geen search-en-replace maar gewoon Edit -> Convert tag case.
Download ff een trial, dan is het zo gebeurd. Geen search-en-replace maar gewoon Edit -> Convert tag case.
Als je alles net en duidelijk wilt houden houdt je ze netjes in lowercase. Hoofdletters maakt er pas een zooitje van, vandaar dat het ook niet meer gebruikelijk is.Op woensdag 27 maart 2002 14:16 schreef ido het volgende:
ik heb een aantal html bestanden gemaakt maar nu wil ik ze voor de netheid/duidelijkheid veranderen. ik wil namelijk dat alle html tags in hoofdletters worden omgezet en de variabelen en tekst dat die gewoon lowercase blijven... wie weet er dus een programma die html tags omzet naar uppercase (hoofdletters)???
En luister naar papa_eend wat betreft de syntax-highlighting.. Editplus is wat dat betreft een van de betere editors.
Verwijderd
Neem VB, met een beetje zoek werk kun je het een en ander vinden over add&replace with je hoeft niet alles te leren, alleen een selectief deel. Natuurlijk moet je eerst een paar basisch concepten leren. En als je een beetje doorzet zou dit wel in een dag of 2 moeten kunnen lukken.Op woensdag 27 maart 2002 14:30 schreef Dark Blue het volgende:
[..]
Ja maar dan gaat het em maanden weken kosten, en ik neem aan dat hij dit juist in een dag of 3 hooguit wil hebben gefixt...
Verwijderd
Download de trialOp woensdag 27 maart 2002 14:33 schreef Blues het volgende:
Homesite.
waarom wil jij in godsnaam je tags in hoofdletters zetten. voor de netheid duidelijkheid, kun je beter een editor nemen met syntax highlighting.
zoals homesite of phped of editplus
http://soysal.free.fr/PHPEd/PHPEdSetup3x.exe
zoals homesite of phped of editplus
http://soysal.free.fr/PHPEd/PHPEdSetup3x.exe
Nou.. tag-case converting lijkt me niet zo'n simpele opgaaf. Tis geen simpele search-replace, dan veranderd ie ook tekst enzo..Op woensdag 27 maart 2002 14:34 schreef Ann0 het volgende:
[..]
Neem VB, met een beetje zoek werk kun je het een en ander vinden over add&replace with je hoeft niet alles te leren, alleen een selectief deel. Natuurlijk moet je eerst een paar basisch concepten leren. En als je een beetje doorzet zou dit wel in een dag of 2 moeten kunnen lukken.
Komt dus nog behoorlijk wat bij kijken.. Weet eigenlijk niet hoe het zou moeten zonder Regex
Verwijderd
Ik heb jaren in hoofdletters html getikt, maar ben er sinds een half jaar vanaf. Lowercase is leesbaarder en ziet er netter uit.
Maar gebruik inderdaad homesite, die heeft convert tagcase.
Maar gebruik inderdaad homesite, die heeft convert tagcase.
Mooi, dan kan deze dicht.... Blues heeft de prijs gewonnen voor het juiste antwoord op een 'beetje' onzinnige vraag.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()