Hallo allen,
Ik vind sinds kort iets raar.
Ik programmeer tegenswoordigs met Error_Reporting(E_ALL), onder andere omdat ik van mening ben dat Grum gelijk heeft, en omdat ik gewoon bugloze code wil schrijven.
Maar nu stuit ik op iets merkwaardigs.
Als ik zeg:
of
of
en ik spreek mijn script aan zonder $Headline te definieren, begint Error_Reporting er over te klagen.
Ik kan dus geen scripts meer aanspreken die controleren of variabelen zijn ingevuld, want als ze niet zijn ingevuld dan maakt E_R een flouwe opmerking.
Nu is de vraag dus waarom dit volgens E_R zo'n doodzonde is. Ik wil gewoon per se een variable aanmaken als hij leeg is.
(De bedoeling is natuurlijk dit:
)
Ik vind sinds kort iets raar.
Ik programmeer tegenswoordigs met Error_Reporting(E_ALL), onder andere omdat ik van mening ben dat Grum gelijk heeft, en omdat ik gewoon bugloze code wil schrijven.
Maar nu stuit ik op iets merkwaardigs.
Als ik zeg:
PHP:
1
| <?if(!$Headline){ $Headline = "Healine is leeg";}?> |
of
PHP:
1
| <?if(empty($Headline)){ $Headline = "Healine is leeg";}?> |
of
PHP:
1
| <?if(!isset($Headline)){ $Headline = "Healine is leeg";}?> |
en ik spreek mijn script aan zonder $Headline te definieren, begint Error_Reporting er over te klagen.
Ik kan dus geen scripts meer aanspreken die controleren of variabelen zijn ingevuld, want als ze niet zijn ingevuld dan maakt E_R een flouwe opmerking.
Nu is de vraag dus waarom dit volgens E_R zo'n doodzonde is. Ik wil gewoon per se een variable aanmaken als hij leeg is.
(De bedoeling is natuurlijk dit:
PHP:
1
| <?if(empty($Headline)){ echo "<form method=\"post\" action=\"$PHP_SELF\"> <input type=\"hidden\" name=\"HTML\" value=\"$HTML\"> <input type=\"text\" name=\"Headline\"> <input type=\"submit\" value=\"Toevoegen\"> </form>";}?> |
)