CD-rom en IDE problemen

Pagina: 1
Acties:

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 23:53
Ik heb een groot probleem waarvan ik niet weet wat de oorzaak is. Ik heb een MSI systeem met een moederbord 6340 en via chipset. Laatste via 4in1 driver 4.37 en 4.38 en laatste biosupdate. Het probleem is dat als ik op open druk op mijn cd-rom de lade opengaat en open blijft gaan. Hierdoor maakt deze een tikkend geluid en gaat hij niet meer dicht. Vervolgens hangt heel mijn systeem en start deze vervolgens ook niet meer op. Hij heeft dan problemen met het detecteren van de IDE devices. Als ik dan mijn CD-rom van mijn secundaire IDE kabel los maak en vervolgens opnieuw start doet deze het wel. Vervolgens afsluiten en cdrom aansluiten en weer opstarten en hij doet het weer. Maar dan, jawel 10 minuten later weer hetzelfde probleem na twee of drie keer de cdrom weer gebruikt te hebben. Het is een lang verhaal, maar kan iemand helpen....?!?!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
brakke cd-rom speler ????
Heb je de beshikking over een andere.

• X-t-r-e-m-e
Dat zal ik eens proberen, moet ik effe een CDrom uit mijn pa zijn PC trekken. Ben benieuwd, mijn CDrom is nog maar een jaartje oud, een Aopen 40 speed...

• X-t-r-e-m-e
Mijn CD-rom speler is inderdaad brak, ik heb gelijk maar een dvd rom speler besteld ,de pioneer 106s, kreeg goede recenties. Dat ik hem snel mag hebben ;)

Verwijderd

Goed apparaat idd. Maakt alleen veel herrie.