....You're just Furious 'cause your car isn't Fast
http://www.ibuyer.net/pcnewscenter/prod.html?id=104592
Zijn inderdaad een soort hubs voor goeie ouwe coax.. je hebt er totaal niets aan, waarschijnlijk. Misschien voor in je vitrinekastCentreCOM Multiport Repeaters
Coax 10BASE-2
De vos loopt door het bos.
Je kunt er nog best een leuk netwerkje mee aanleggen hoor... maar heel zinnig is dat niet, want als je nog een klein coax-netwerk aanlegt, heb je geen hub nodig, maar kun je gewoon een lijn-netwerk aanleggen. Pas bij grotere netwerken knoop je de verschillende segmenten aan elkaar, maar dan moet je toch naar utp toe. (coax is echt heel oud, mar soms leuk als je gratis 50 isa-kaartjes en 10 km kabel ofzo kunt krijgen)
Verwijderd
Heb je 4 of de 8 poorts versie ?
Afhankelijk daarvan kun je een netwerk maken met 4 of 8 pc's via ethernet kaarten die een BNC(10BASE2) aansluiting hebben. (of een AUI met een transceiver)
Tegenwoordig is bijna alles UTP(10BASET).
Op woensdag 27 maart 2002 13:51 schreef PWA het volgende:
op e-bay (usa) zetten
http://www.ibuyer.net/pcnewscenter/prodsearch.html?str=AT-3008SL
idd geen verkeerd plan, maarre waarom betalen ze zoveel voor een coax hub? (of is het toch wat anders?)SEARCH RESULTS FOR AT-3008SL
PRODUCT 1 - 1 OF TOTAL 1 Hardware > Networking > Network Repeaters > Ethernet Repeaters
ALLIED TELESYN
$556.56 3008SL-15 ETH 8PT BNC/AUI SL RPTR - AT-3008SL-15
Ik koop hem voor 11 euro?!Op woensdag 27 maart 2002 13:52 schreef WILDEAAP het volgende:
Nou je hebt een http://www.bachert.de/ati/products/repeater/3004s.htm gekocht.
Jaja, je kan toch niet zonder ;-)
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i, BMW R1300 GS Adv ASA.
umm jij kent de topologie van coax niet? Je hebt een lange kabel, en alle computers zitten aan die kabel (geen ringvorm!). Tadaa, je coax-netwerk. Dat is dus het voordeel van coax boven UTP; je hoeft voor het hele net maar 1 (dikkere, dat wel) kabel te trekken.Op woensdag 27 maart 2002 13:52 schreef ScalaFreak het volgende:
Dit is een BNC ethernet repeater.
Heb je 4 of de 8 poorts versie ?
Afhankelijk daarvan kun je een netwerk maken met 4 of 8 pc's via ethernet kaarten die een BNC(10BASE2) aansluiting hebben. (of een AUI met een transceiver)
Tegenwoordig is bijna alles UTP(10BASET).
Is een apparaat om over grote afstanden computers te verbinden.Op woensdag 27 maart 2002 13:53 schreef lange het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
idd geen verkeerd plan, maarre waarom betalen ze zoveel voor een coax hub? (of is het toch wat anders?)
De vos loopt door het bos.
owjah das waar ook, maarre wat is het dan?Op woensdag 27 maart 2002 13:54 schreef |HunterPro| het volgende:
[..]
umm jij kent de topologie van coax niet? Je hebt een lange kabel, en alle computers zitten aan die kabel (geen ringvorm!). Tadaa, je coax-netwerk. Dat is dus het voordeel van coax boven UTP; je hoeft voor het hele net maar 1 (dikkere, dat wel) kabel te trekken.
Repeater
Een repeater doet weinig anders dan de bits die binnenkomen doorgeven aan het volgende netwerkgedeelte. Een repeater opereert dus op de onderste laag van het OSI model. Ze worden gebruikt bij lange lijnen om verzwakte signalen weer op sterkte te brengen, en, zoals bij ring-based lan's, om de host de gelegenheid te geven in te grijpen in de datastroom.
1
| Failed to execute script '//search/iBuyer/www/cgi-bin/affiliate_prodsearch.exe': Win32 Error Code = 1450 |
Duizend piek bijna? Dan zal het geen slechte investering zijn!Op woensdag 27 maart 2002 13:53 schreef lange het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
idd geen verkeerd plan, maarre waarom betalen ze zoveel voor een coax hub? (of is het toch wat anders?)
$556 is veel meer als duizend piek zelfs... 1500/1600Op woensdag 27 maart 2002 13:56 schreef TUNER het volgende:
[..]
Duizend piek bijna? Dan zal het geen slechte investering zijn!
Nee, absoluut niet. Dan zou ik gewoon een paar UTP-netwerkkaartjes en een hubje kopen.Op woensdag 27 maart 2002 13:54 schreef TUNER het volgende:
Maar is het ook geschikt voor een thuis-netwerk of internet-deling?
Je kunt eventueel wel een coax-netwerk aanleggen (zou ik je niet aanraden
waarom niet? Coax rules! en voor internet delen is het vlot zat! Het was dat we thuis aan DivX's overkopieeren begonnen, anders had er nu nog steeds coax gelegen... en als je 't goed aanlegt gaat het eeuwen mee.Op woensdag 27 maart 2002 13:57 schreef Kjev het volgende:
[..]
Je kunt eventueel wel een coax-netwerk aanleggen (zou ik je niet aanraden), maar dan [..]
duhOp woensdag 27 maart 2002 13:59 schreef Flipke het volgende:
Het zijn niet eens hubs volgens mij, maar alleen repeaters
We zien hier een onderdeel van een ogenschijnlijk antiek stukje hardware.. maar laat u niet voor de gek houden, als we het geheel bekijken zien we dat hij speciale funktionaliteiten heeft, maar
nu wilt u weten voor hoeveel u hem moet verzekeren... ik raad restauratie af en een verzeker bedrag van boven de 300 USD....
Verwijderd
Damn, je hebt gelijkOp woensdag 27 maart 2002 13:54 schreef |HunterPro| het volgende:
[..]
umm jij kent de topologie van coax niet? Je hebt een lange kabel, en alle computers zitten aan die kabel (geen ringvorm!). Tadaa, je coax-netwerk. Dat is dus het voordeel van coax boven UTP; je hoeft voor het hele net maar 1 (dikkere, dat wel) kabel te trekken.
Maar ja, de laatste keer dat ik een coax netwerk heb neergelegd is alweer zo'n 8 jaar geleden.
Toen was er ook nog twinax, arcnet, etc.etc....
geeft niet schatOp woensdag 27 maart 2002 14:00 schreef ScalaFreak het volgende:
[..]
Damn, je hebt gelijk
Maar ja, de laatste keer dat ik een coax netwerk heb neergelegd is alweer zo'n 8 jaar geleden.
Verwijderd
Wat heb je eraan voor thuis: niets, alhoewel 't wel een interessant ding is om te zien..
Overigens vind ik coax voor thuis wel ideaal. Verlost je van een hoop kabels. Ik heb hier op 2 plekken in huis een aantal PC's staan en die zijn verbonden door 1 coax i.p.v. een bos utp's. En vergeet niet dat coax waterdicht is en dat is best makkelijk voor de verbinding met de achterburen gemaakt met +/- 75 meter coax..
Staat er duidelijk op dat Multiport Repeaters zijn.Op woensdag 27 maart 2002 14:09 schreef Nimrod het volgende:
Leuk speeltje, maar je hebt er niet echt erg veel aan tenzij je veeeeeeeeeeeel coax aan gaat leggen. BTw hub verdeeld de data nog over poorten deze niet dacht ik, versterkt alleen het signaal. Maar ik kan het ook mis hebben natuurlijk
Een repeater bouwt het signaal opnieuw op en is dus geen versterker.
Staat er zelfs in
The CentreCOM Multiport Repeaters provide packet regeneration, which results in a higher performance network. Packet regeneration includes regenerating preamble, retiming of the data packets and extending collision fragments to ensure collision enforcement.
Verwijderd
Ah, Arcnet, ook nog gebruikt tot zo'n 4 jaar geleden. daarbij heb je inderdaad wel hub's. heb hier nog een passieve en een actieve liggen.Op woensdag 27 maart 2002 14:00 schreef ScalaFreak het volgende:
[..]
Damn, je hebt gelijk
Ik zeg niet dat het slecht is, en als je al een coax-netwerk hebt liggen moet je het vooral niet vervangen. Maar als je nu een nieuw netwerk gaat aanleggen lijkt me UTP een stuk sneller en efficiënter (behalve natuurlijk voor mensen als qltelOp woensdag 27 maart 2002 13:59 schreef |HunterPro| het volgende:
waarom niet? Coax rules! en voor internet delen is het vlot zat! Het was dat we thuis aan DivX's overkopieeren begonnen, anders had er nu nog steeds coax gelegen... en als je 't goed aanlegt gaat het eeuwen mee.
* Kjev heeft thuis nooit anders dan UTP gehad
10base-2 coax -> 10mbitOp woensdag 27 maart 2002 15:38 schreef Kjev het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het slecht is, en als je al een coax-netwerk hebt liggen moet je het vooral niet vervangen. Maar als je nu een nieuw netwerk gaat aanleggen lijkt me UTP een stuk sneller en efficiënter (behalve natuurlijk voor mensen als qltel).
* Kjev heeft thuis nooit anders dan UTP gehad. Wat is de maximumsnelheid van coax eigenlijk?
Verwijderd
Bv Thin line coax gaat max. 100 meter..met die repeater word het 2 of 3 x zoveel..
toch ?
Verwijderd
Dus gebruikte ze dat waarschijnlijk om in het coax tijdperk de lange kabelafstanden (binnen de mogelijk marges uiteraard) de signaalverzwakking te ondervangen.
Leuk hoor, maar je hebt er dus geen balletje meer aan dan...
Ps>> Correct me if i'm wrong.
Verwijderd
maar deze heeft 8x BNC uitgang en een AUI (
ook al zijn de afstanden tussen de computers niet groter dan 10 meter?
(i.v.m. low-budget netwerk.) Het hoeft thuis geen films op en neer te sturen,
maar op elke PC internetten, en bestanjes heen en weer vindt ik al fantastisch.
koop dan een end coax kabel bij de betere electronicaboer, haal een paar netwerkkaartjes, T-stukjes, afsluitweerstanden en connectors, en ga spelen. Het is echt niet moeilijk!Op woensdag 27 maart 2002 16:39 schreef TUNER het volgende:
[..]
als je wat fail-safer wilt zijn (minder kans op problemen, maar meer rotzooi met kabel trekken) moet je met UTP gaan werken. Is sneller, maar naar élke PC moet een kabel vanaf de hub getrokken worden.
Voor een BNC-coax netwerk heb je één lange kabel, volgens het volgende systeem ('grof' schetsje dat ik zo nu en dan bovenhaal
als je geen chello hebt, of ander internet, moet je dat chello vergeten, of er 'internet' van maken
als je niet weet hoe BNC zooi er uit ziet:
dit is een T-stukje:

dit is bedoeld om 2 stukken kabel op te zetten, en op de plug aan de voorkant komt je netwerkkaart.
suc6!
btw: voor beide oplossingen, dus home-BNC en UTP heb je dat apparaat NIET nodig, dus verkopen die hap!
Wat je hiermee kunt maken is een sternetwerk met coax!!!
De voordelen van UTP krijg je dus hiermee bij coax.
Als je goed rondvraagt en hengeltjes uitzet heb je zo van een of andere sloop kilometers coax en toebehoren.
diskeltische lurker