Toon posts:

[CarAudio] Woofer+achterspeakers Welke versterker?

Pagina: 1
Acties:
  • 375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe auto en wil daar weer mijn radio in aansluiten, maar ik heb een hele partij spekaers van de vorige eigenaar.

De situatie is alsvolgt:
Voorin de auto zitten in de deuren magnat speakers.
In het dashboard zitten de tweeters die aan de deurspekers gekoppeld zijn. (daartussen zitten scheidingsfilters)
Achterin de auto zitten 2xPolk Ovale 2 weg-speakers.
Perfecte speakers (mag ook wel voor de centen) en natuurlijk hoogvermogen namelijk 200Watt per stuk.
Nu zat er vroeger ook een versterker (onder de bestuurders stoel) en een Woofer met kist (onder de passagiersstoel).
Aangezien de vorige eigenaar de versterker + woofer zelf wilde houden heb ik die dus niet.
Nu heb ik een Wharfedale Valdus 12" woofer (300/400Watt) gekregen van een collega (deze is nog uit de tijd dat Wharfedale nog auto speakers maakte) en ga daar een kist bij timmeren. (word al aan gewerkt)

Mijn radio is gewoon een vrij normale Sony CD frontloader radio met 4x35 Watt output. (deze bezit gelukkig de benodigde line out voor naar de verstereker en de vorige eigenaan heeft gelukkig alle draden naar de versterker laten liggen. (12Volt vanaf de accu en een de tulpstekkers enzo)
Nu wil ik een versterker gaan kopen maar weet niet hoe ik dit het beste kan aansluiten.
Zo'n versterker is 4 kanaals, maar ik heb dus 2 speakers en 1 woofer.
Moet ik dan gaan bridgen op kanaal 3 en 4? Of moet ik een Tri-Mode versterker hebben?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En welke versterker kunnen jullie me aanbevelen? (Max budget versterker is 200 Euro)
En heb ik nog meer nodig om alles aan te sluiten?

Alvast bedankt

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 15:21

lange

Boom Boom?

ik heb laatst bij de opruiming van raf voor een vriend van me een magnat 420 (geloof ik, 4x0 iig) gekocht voor 130 euro en ik dacht dat ze die bij staffhorst hadden liggen voor 160, hij is 4x140watt en bridgable (voor jouw bv 2x140w en 1x280w), ik ben er zeer tevreden over, je kan z'n kar nu echt 50meter verder op nog aan horen komen.
je hebt dan verder nix nodig behalve dat je de versterker ook op een geschakelde 12v aan moet sluiten (bv aan je kontact slot of je radio) maar die kan je ook gewoon doorlussen vanaf de normale 12v, alleen staat je versterker dan altijd aan. (kan je wel altijd muziek luisteren)

Verwijderd

Je moet een versterker hebben die je als 3 kanaals kan bruggen, en daarbij op letten dat wat die versteker levert is wat jij wilt.
Meestal als een verterker 4*100 watt is, is dat 400 watt maximaal. Die levert dan bijvoorbeeld 2*75watt + 1* 250watt.

Als je op die 2 dingen let moet je er wel uit komen.

[edit]

Dit gaat niet altijd op, ik heb een Genesis :9~ hier liggen, die doet 4*45watt RMS @ 4 ohm, en 2*200 watt RMS @ 4 ohm brigged. 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 13:30 schreef vwk het volgende:
Je moet een versterker hebben die je als 3 kanaals kan bruggen, en daarbij op letten dat wat die versteker levert is wat jij wilt.
Meestal als een verterker 4*100 watt is, is dat 400 watt maximaal. Die levert dan bijvoorbeeld 2*75watt + 1* 250watt.

Als je op die 2 dingen let moet je er wel uit komen.

[edit]

Dit gaat niet altijd op, ik heb een Genesis :9~ hier liggen, die doet 4*45watt RMS @ 4 ohm, en 2*200 watt RMS @ 4 ohm brigged. 8-)
Dus een versterker die 3 Kanaals is of te maken is.
Moet ik dan specifiek op de Tri-Mode letten of zijn dat die versterkers waar bij staat: 2/3/4 Channel?

Verwijderd

Het beste is om twee versterkers te kopen. 1 voor je kleine speakers en 1 voor je sub. Je kunt ook een 5 kanaal versterker kopen heb je voor elke speaker een kanaal. Beste is toch om 2 versterkers te nemen want als je alles op 1 vertserker aansluit de subwoofer veel vermogen wegtrekt, en de rest dus minder krijgt.
Bovendien als je 2 paar speakers op 2 kanalen aansluit (en de andere 2 dus voor de sub gebruikt):
- verlies je of je stereo (omdat voor links is en achter rechts)
- of je kunt de zaak niet goed afstellen. Dit komt omdat links voor en achter dus op 1 kanaal zouden komen en beide speakers dus evenveel vermogen krijgen. Het zijn verschillende types dus het kan zijn als je voor de achterste de gain (uitgangsvoltage versterker) precies goed afstelt dit voor de voorste teveel is.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Een sub schijnt best veel vermogen te trekken, dus een aparte monoversterker hiervoor zou het beste zijn (of een bridged stereo)

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:42 schreef richardc het volgende:

[..]

Dus een versterker die 3 Kanaals is of te maken is.
Moet ik dan specifiek op de Tri-Mode letten of zijn dat die versterkers waar bij staat: 2/3/4 Channel?
Dat is dus eentje die 2-, 3-, of 4-kanaals te bruggen is. Als ie redelijk wat vermogen geeft hou je nog wat leuks over, of als hij minder vermogen levert, en hij is niet duur, kan je hem 2 kanaals bruggen voor achter, en dan een 2 kanaals kopen die op 1 kanaal te bruggen is, of een mono-blok. Dit is dan voor je sub.

Ik ben nu niet meer op GoT, vanavond wel, hopelijk heb je hier wat aan, staan wel meer zinnige replyes heb ik gezien :)

suc6

Verwijderd

Tri-mode wil zeggen dat je van een versterker 2 kanalen gewoon gebruikt en dezelfde 2 kanalen gebrugd zijn. Niet alle versterkers kunnen dit bij deze is het, of helemaal niet bruggen of alle kanalen bruggen. Er zijn ook versterkers die helemaal niet te bruggen zijn (naast mono versterkers natuurlijk ;))

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waanzinnig moelijke en bewerkelijke oplossingen worden hier geopperd. Met een gewone 4 kanaalsversterker van 200-250 euro is de poster gewoon helemaal uit de brand. 5 kanaals, monoblokken, aparte versterkers, HALLO! Tis gewoon iemand die voor 200 euro klaar wil zijn. Pure Hi-fi is heel wat anders (ook qua budget). Bovendien is een monoblok aansluiten op precies dezelfde stroomdraad als de andere versterker nauwelijks een verbetering te noemen dan een 4 kanaals voor alles. Begin dan meteen met buffer elco's en dergelijke.

Elke moderne versterker van een beetje merk kan een kanaalpaar bruggen, 2 ohm lading aan, heeft actieve filters aan boord (hoog/laag schakelbaar) en levert zeker 4x50 watt rms voor die prijs. Inleggen, aansluiten, klaar, knallen.

Trimode zou ik niet aanraden. Je moet dan een en ander passief filteren wat niet echt handig is en zeker moeilijk icm met een woofer in een kist ipv een free-air opstelling. Je woofer geef je een gebrugd kanaal van de 4 kanaals versterker en die filter je low pass op 80 Hz. Je 4 overige speakers (voor/achter) sluit je op de andere 2 kanalen aan (links/rechts). Voor en achter links dus bij elkaar (parallel) en voor en achter rechts bij elkaar. Daarvoor moet je versterker een 2 Ohm lading aankunnen. Deze kanalen filter je high pass vanaf 80 Hz, zodat je woofer de dikke jongens verwerkt en je andere speakers het grote werk niet voor hun kiezen krijgen.

Voor 200 euro vind je wel het een en ander, misschien iets meer euro's gewenst. Zeer veel modellen zullen voldoen, bijvoorbeeld:
Sony
Pioneer
Kenwood (tip!)
Axton
JVC
en nog ontelbare anderen.

Op de versterker moet zitten:
vermogen, toch wel 4x50 watt rms;
goet ingangsbereik op de tulpen (tot 4 volt);
actieve filters per 2 kanalen hoog/laag schakelbaar en traploos;
niet al te lomp groot;

Check ook even of de zekering van de stroomdraad aanwezig is, of ie goed is, hoe groot is ie (is ie niet te zwaar) en of ie binnen 30 cm van de accu geplaatst is. Zo niet, meteen aanpassen. Een auto in de hens bij 120 Km/u is geen pretje.

Hele korte en goedkope oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, dus ik kan met een "normale" 4 kanaals versterker uit de voeten?
Die zijn er inderdaad vollop, maar ik dacht dus dat ik een aparte nodig had omdat ik maar 3 kanalen nodig heb.

Ik wil wel stereo houden op mijn achterspeakers, wat betrefd de woofer maakt dat niet uit natuurlijk.

En het klopt inderdaad dat ik geen moeilijke oplossingen wil, gewoon 1 versterker en liever ook geen gekke filterkastjes of weet ik het achter die versterker.
Ik zoek gewoon een versterker die ik erop kan zetten zodat heel de zooi werkt. (stereo op de woofer na dan)
That's it!

Ik zal vanavond de zekering bekijken, want daar heb ik (nog) niet naar gekeken, maar het kan best zijn dat er een zware in zit. Auto in de hens zit ik zeker niet op te wachten want ik heb hem net een weekje.. :)

Ik post vanavond wel even de uitkomst na het zekering onderzoek.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 14:24 schreef Wekkel het volgende:
Bovendien is een monoblok aansluiten op precies dezelfde stroomdraad als de andere versterker nauwelijks een verbetering te noemen dan een 4 kanaals voor alles. Begin dan meteen met buffer elco's en dergelijke.
Hele korte en goedkope oplossing.
Dat maakt wel degelijk verschil. Twee versterkers betekent twee aparte voedingen met hun eigen (welliswaar kleine) bufferelco's. Zit alles op 1 versterker zuigt de sub de zooi leeg zodat er minder voor de rest is. Met 2 versterkers kan de sub er dus maar 1tje leegzuigen.

En geef aub alleen je mening/advies over het onderwerp. De topicstarter kan zelf wel uitmaken of meningen/adviezen van anderen op zijn situatie van toepassing zijn of niet ;)

• Flarrestein
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 08:08

Flarrestein

Superworm Jim

Kortom:

Heb je weinig eurojopen - tri-mode versterker.
Heb je veel eurojopen - 2 aparte versterkers.

Flarrestein heeft gesproken....op naar de winkel.

HIER !!! PAK AAN

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:19 schreef oki_doki het volgende:

[..]

Dat maakt wel degelijk verschil. Twee versterkers betekent twee aparte voedingen met hun eigen bufferelco's. Zit alles op 1 versterker zuigt de sub de zooi leeg zodat er minder voor de rest is. Met 2 versterkers kan de sub er dus maar 1tje leegzuigen.

En geef aub alleen je mening/advies over het onderwerp. De topicstarter kan zelf wel uitmaken of meningen/adviezen van anderen op zijn situatie van toepassing zijn of niet ;)
Ik waardeer je mening ook wel, maar ik wil geen gehannes met meerdere versterkers enzo. Het moet wel goed klinken maar het hoeft nou ook weer niet zo'n BooMcar te worden ofzo. Gewoon aardig goed geluid met een woofertje en alle speakers netjes aangesloten in stereo, meer niet.

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, dus vandaar mijn vraag hier in dit forum, want de ene zei: Je moet tri-mode hebben en de ander weer dat ik gewoon een 4 channel nodig zou hebben. Tsja, dan weet je het als leek ook niet meer. Toch?

Verwijderd

Ok ik gaf je even een opsomming van mogelijkheden waar je de voor jou beste uit kunt kiezen. Voor jou situatie is een gewone 4-kanaals vertserker idd de beste oplossing. Tri-mode ben ik ook geen voorstander van.
En die zekering is een belangrijk punt om op te letten.
(De waarde moet overigens niet groter zijn dan de som van de zekeringwaardes in jouw versterker)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:52 schreef oki_doki het volgende:
Ok ik gaf je even een opsomming van mogelijkheden waar je de voor jou beste uit kunt kiezen. Voor jou situatie is een gewone 4-kanaals vertserker idd de beste oplossing. Tri-mode ben ik ook geen voorstander van.
En die zekering is een belangrijk punt om op te letten.
(De waarde moet overigens niet groter zijn dan de som van de zekeringwaardes in jouw versterker)
Ok, een normale 4 kanaals versterker dus... Ok, Thanx!

Die waarde van die zekering, hoe weet ik mijn zekeringswaarde van mijn versterker? Is dat het Maximale vermogen ofzo? Of het maximale aan stroom wat hij trekt van de accu?

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 15:55 schreef richardc het volgende:

[..]

Ok, een normale 4 kanaals versterker dus... Ok, Thanx!

Die waarde van die zekering, hoe weet ik mijn zekeringswaarde van mijn versterker? Is dat het Maximale vermogen ofzo? Of het maximale aan stroom wat hij trekt van de accu?
Op versterkers zitten 1 of meerdere zekeringen. Dit zijn vaak dezelfde soort zekeringen die ook in je auto zitten. Gewoon de waardes die er op staan bij elkaar optellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 15:59 schreef oki_doki het volgende:

[..]

Op versterkers zitten 1 of meerdere zekeringen. Dit zijn vaak dezelfde soort zekeringen die ook in je auto zitten. Gewoon de waardes die er op staan bij elkaar optellen.
Ok... ga ik eerst even naar de winkel voor versterker en dan controleer ik voordat ik hem aansluit uiteraard even de zekerings waarde.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 27 maart 2002 15:19 schreef oki_doki het volgende:

[..]

Dat maakt wel degelijk verschil. Twee versterkers betekent twee aparte voedingen met hun eigen (welliswaar kleine) bufferelco's. Zit alles op 1 versterker zuigt de sub de zooi leeg zodat er minder voor de rest is. Met 2 versterkers kan de sub er dus maar 1tje leegzuigen.

Ik beweer ook niet dat het geen effect heeft, maar het effect is redelijk klein indien je een (zoals meestal het geval) geen bruut grote pluskabel hebt liggen. Als je bezorgd bent hierover ga je toch ook meteen met bufferelco's werken (eventueel als alternatief voor 2 versterkers). Verder doe je het een beetje voorkomen alsof het een levensgroot probleem zou zijn. Ik heb heel wat 4 kanaals voluit horen pompen met bas en high gecombineerd en stroomtekort of niet, beuken deden ze! Een losse flodder vuren over het gebruiken van 2 versterkers zonder daar de praktische waarde van te duiden vind ik wat merkwaardig. Vertel een leek dan het hele verhaal.

Je opmerking in de tweede paragraaf vind ik overigens van bedendelijk niveau. Een topicstarter wordt toch juist wijzer van een beetje discussie. One minded reacties geven op de eerste post alleen geven GoT niet echt de diepgang, die het nu wel heeft. De topicstarter kan aan de hand van een discussie goed de voors en tegens beoordelen (die komen bij een (goede) discussie namelijk aan bod).

Genoeg gezeur, een 4 kanaals gaat het worden begrijp ik. Laat even weten hoe het uitgepakt is.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 20:43 schreef Wekkel het volgende:

Ik beweer ook niet dat het geen effect heeft, maar het effect is redelijk klein indien je een (zoals meestal het geval) geen bruut grote pluskabel hebt liggen. Als je bezorgd bent hierover ga je toch ook meteen met bufferelco's werken (eventueel als alternatief voor 2 versterkers). Verder doe je het een beetje voorkomen alsof het een levensgroot probleem zou zijn. Ik heb heel wat 4 kanaals voluit horen pompen met bas en high gecombineerd en stroomtekort of niet, beuken deden ze! Een losse flodder vuren over het gebruiken van 2 versterkers zonder daar de praktische waarde van te duiden vind ik wat merkwaardig. Vertel een leek dan het hele verhaal.
Kijk nu komt de discussie dus op gang ;)
Ik weet namelijk ook uit eigen ervaringen dat als je de sub ineens weglaat van je 4-kanaals de andere speakers (voor mij) hoorbaar harder en zuiverder speelden.
Je opmerking in de tweede paragraaf vind ik overigens van bedendelijk niveau. Een topicstarter wordt toch juist wijzer van een beetje discussie. One minded reacties geven op de eerste post alleen geven GoT niet echt de diepgang, die het nu wel heeft. De topicstarter kan aan de hand van een discussie goed de voors en tegens beoordelen (die komen bij een (goede) discussie namelijk aan bod).
Kijk dat ben ik dus volkomen met je eens en blijkt dus ook uit mijn vorige posts. Ik geef adviezen van mijn kant en laat ruimte voor andere adviezen zodat ik eventueel overtuigd wordt alleen dat werd dus afgekapt:
HALLO! Tis gewoon iemand die ....
B.t.w. Wekkel kom je zaterdag nog naar de [topic=443311/1/25] dan kunnen we deze discussie evt in real life voeren ;)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik denk dat ik er niet bij ben.

Overigens denk ik, dat wij het snel met elkaar eens zijn over vele onderwerpen ;)

Verwijderd

Op donderdag 28 maart 2002 00:27 schreef Wekkel het volgende:
Hmm, ik denk dat ik er niet bij ben.

Overigens denk ik, dat wij het snel met elkaar eens zijn over vele onderwerpen ;)
Jammer, maarja ik spreek je wel weer in 1 of ander volgend [CarAudio] topic :).

En topicstarter succes met je 4-kanaals en laat het resultaat even weten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 maart 2002 07:39 schreef oki_doki het volgende:

[..]

Jammer, maarja ik spreek je wel weer in 1 of ander volgend [CarAudio] topic :).

En topicstarter succes met je 4-kanaals en laat het resultaat even weten.
Bedankt allemaal voor de nuttige adviezen.
Ik zal de uitkomst laten weten uiteraard. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb inmiddels een 4x150 Watt versterker aangeschaft. Mooi apparaat en tegen een zacht prijsje gekregen in de winkel.

Nu hetvolgende:
Ik wil deze natuurlijk gaan aansluiten. De vorige eigenaar had ook een verterker (alleen dan 2 kanaals) daar zitten maar heeft deze uiteraard eruit gehaald na verkoop.
De snoeren heeft hij laten liggen gelukkig op 2 na.
De 12 Volt + zekering heeft hij laten liggen en de tulpstekkers, maar de massa kabel en het remote snoertje zijn weg.
Nu heb ik een massa kabel al gekocht met een tulpverloop van 1 naar twee omdat ik op die verterker vier tulpaansluitingen nodig heb. (1x voor ch. 1+2 en 1x voor ch. 3+4) Nou heb ik op 3 + 4 mijn woofer zitten (gebridged) en op 1+2 mijn achterspeakers.

Maar nu, het remote kabeltje.
Dat is mijn laatste grote probleem, want dat kabeltje zit er niet bij. Nu kan ik heel simpel een kabeltje daar naar toe leggen maar op de achterkant van mijn radio heb ik geen remote aansluiting. Zit deze gewoon ergens op de grote stekker die in je radio gaat ofzo? Of moet dat ding aan de aansluiting voor een elc. antenne?

Wie o wie weet het?

(Als ik dit weet kan ik mijn versterker pas inbouwen)

Verwijderd

Als je radio een versterker uitgang heeft, dan heeft hij ook een remote aansluiting (dit hebben veel radio's zonder versterker aansluiting vaak ook al). Het gaat dan om de licht blauwe draad (is er maar een van, dus je kunt je vrijwel niet vergissen :9 ). Vaak wordt deze draad in gebruiksaanwijzingen inderdaad benoemd als aansluiting voor de electrische antenne (deze draad geeft een signaal door als de radio aan staat, zodat de antenne/versterker weet wanneer hij aan en uit moet gaan). Dus als je hem daar op aansluit moet de boel werken. Suc6 en veel plezier met je nieuwe aankoop!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 22:02 schreef Raampie het volgende:
Als je radio een versterker uitgang heeft, dan heeft hij ook een remote aansluiting (dit hebben veel radio's zonder versterker aansluiting vaak ook al). Het gaat dan om de licht blauwe draad (is er maar een van, dus je kunt je vrijwel niet vergissen :9 ). Vaak wordt deze draad in gebruiksaanwijzingen inderdaad benoemd als aansluiting voor de electrische antenne (deze draad geeft een signaal door als de radio aan staat, zodat de antenne/versterker weet wanneer hij aan en uit moet gaan). Dus als je hem daar op aansluit moet de boel werken. Suc6 en veel plezier met je nieuwe aankoop!!
Thanx, dat zal zeker lukken.
Ik heb geen aparte remote aansluiting, maar ik heb (via een inmiddels opgezochte site) begrepen dat ik ook gewoon vanaf mijn ISO stekker (spanningsgedeelte) een draad kan trekken naar mijn versterker. Die ISO stekker zijn die twee stekker met al die draden die achterin je radio gaan. 1 is enkeld voor spanning enzo, de andere stekker enkelt voor speakerdraden.
Bij 1 van die aansluitingen van de ISO stekker staat in het boekje dat die bedoelt voor remote/elec. Antenne. Volgens mij moet ik daar vanaf een draadje leggen.
Dat moet te doen zijn lijkt me. :)

Thanx again.

Ik heb inmiddels via Google een site gevonden waar staat welke aansluiting ik vanaf de A- ISO stekker ik moet hebben

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29
Ik heb nog een stel prima baskasten op zolder staan. Een goede basis voor een zelfbouwproject waar ik zelf niet aan toe kom. Er zitten 10 inch Focal woofers in. De datasheet heb ik even niet bij de hand. De grootte is ongeveer 70*38*50. De inhoud is ongeveer 50 liter. Het zijn gesloten kasten. Het laag is heel diep en heel strak. Een paar sattelieten erop, een filtertje en blazen, wie?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:29
richardc,

welke versterker heb je gekocht en hoe klinkt-ie? ik ben ook opzoek naar iets moois/niet te duur.

Roomba E5 te koop

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 16:06
Op dinsdag 02 april 2002 00:39 schreef Poecillia het volgende:
Ik heb nog een stel prima baskasten op zolder staan. Een goede basis voor een zelfbouwproject waar ik zelf niet aan toe kom. Er zitten 10 inch Focal woofers in. De datasheet heb ik even niet bij de hand. De grootte is ongeveer 70*38*50. De inhoud is ongeveer 50 liter. Het zijn gesloten kasten. Het laag is heel diep en heel strak. Een paar sattelieten erop, een filtertje en blazen, wie?
PICS! :)

hoeveel wil je ervoor hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 12:47 schreef sig69 het volgende:
richardc,

welke versterker heb je gekocht en hoe klinkt-ie? ik ben ook opzoek naar iets moois/niet te duur.
Ik heb uiteindelijk een RTO (duits merk) 600Watt 4kanalen versterker tegen extreme korting gehad bij een automaterialen zaak omdat deze al een tijdje in de vitrine lag en hij niet verkocht werd omdat hij te duur was. Toen heb ik tegen zo'n verkoopgozer gezegd dat ik hem wel wilde hebben maar dan wel met korting. Kreeg van hem 35% korting. :)

De prijs was iets van 180 Euro, -35% maakte dus het mooiere bedrag van 118 Euro.

Ik wist totaal niet of het een beetje goed was ofzo toen ik dat ding kocht, maar ik ben er echt heel erg tevreden mee!
Heb op kanaal 1+2 (150Watt elk) mijn achterspeakers gezet (stereo) en de kanalen 3+4 gebundelt (300Watt) voor mijn subwoofer. Mijn voorspeakers (tweeters+bassboxjes in deuren)zitten gewoon direct op mijn radio.

Voordeel is nu dat als ik mijn contact omzet, de versterker in werking treed en dus alle speakers aangestuurd worden, maar als ik mijn contact af zet mijn radio alleen nog op de voorspeakers draait. Wel zo handig als je een muziekje wilt als je je auto aan het wassen bent maar niet wenst dat je accu daarna leeg is. :D

Maar kijk hier eens: http://www.mrvanderwoude.nl
Dit was 1 van de weinige die redelijke versterkers had voor een normale prijs. Bijvoorbeeld die 2/3/4kanalen 600Waat BOSCHMANN PCH 8800LX voor 139 Euro inc. BTW. Ik denk dat ik die gekocht zou hebben als ik die RTO niet goedkoper had kunnen krijgen.
Pagina: 1