Versterker magnetisch afschermen..

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
He, wegens een beetje ruimtegebrek en gebruiksgemak heb ik net even mijn oude H/K amp onder mijn monitor gezet.
Maar als ik hem dan aanzet,je raadt het al..gaat mijn beeld hobbelen..
De behuizing van de H/K is wel van metaal (het is een 330B), maar heeft iemand nog een idee om het geheel af te schermen ? Met bijv. gaas aan de binnenkant ofzo?
De monitor is niet van mezelf, dus daar kan ik niet al teveel (blijvends) aan modden.

Of zeg je van zet hem maar gewoon weer onder de scanner?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Ik zeg van: "zet hem maar gewoon weer onder de scanner."

Download my music on SoundCloud

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 13:24 schreef dominicbout het volgende:
Ik zeg van: "zet hem maar gewoon weer onder de scanner."
:) Dacht ik al wel, audiofiel is het al helemaal "onverantwoord" maar ik gebruik 'm hoofdzakelijk voor monitoring bij het mixen, een mod ben ik niet vies van, maar als t niet anders kan kan t niet anders denk ik..

Verwijderd

het simpelst is altijd nog er iets tussen leggen om de afstand zo groot te maken.....zon 8 cm tussen versterker en monitor moet genoeg zijn,hiervoor kun je alles gebruiken hout ofzo maakt niet uit.En h/k versterker heeft goeie isolatie om de trans. zitten dus daar zou ik niet al teveel aan doen

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 13:48 schreef Jazzy_jef het volgende:
het simpelst is altijd nog er iets tussen leggen om de afstand zo groot te maken.....zon 8 cm tussen versterker en monitor moet genoeg zijn,hiervoor kun je alles gebruiken hout ofzo maakt niet uit.En h/k versterker heeft goeie isolatie om de trans. zitten dus daar zou ik niet al teveel aan doen
8 cm wordt me wat teveel, de monitor ligt nu zonder voetstuk op de amp, en dit vind ik eigenlijk hoog genoeg, moet niet hoger iig.
Maar ik zit er nog over na te denken mijn "studio" in te richten op een andere kamer vanmiddag, wat meer ruimte denk ik.

Verwijderd

Ik heb ooit eens een (fictief) project gehad voor het elektromagnetisch afschermen van een treincoupe ivm mobiele communicatie, misschien is het ook mogelijk om het hierop toe te passen. Toen werd mij geadviseerd om aan non-ferro folie te denken, dus wie weet is dit een idee. Je kan eventueel een mailtje sturen naar KEMA of TNO (speciale afdeling EMC)
Pagina: 1