ik denk persoonlijk dat het wel gaaf word, maar wat zal er allemaal veranderen qua wapens? persoonlijk denk ik dat dezelfde maps wel weer gebruikt kunnen worden.
maar wat denken jullie ervan?
maar wat denken jullie ervan?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Je bedoelt Q2 hoop ik ?Op woensdag 27 maart 2002 12:57 schreef Maverick-X het volgende:
Het belangrijkste bij Half-Life is het verhaal, de engine was goed maar lang niet zo goed als wat mogelijk was toen (Quake 3) maar het verhaal maakt zooveeeel goedDus de vraag is gaan ze met Freeman verder nadat hij gekozen had bij G-man of hebben ze een nieuw character dat ergens op een andere overheids installatie??
Uhm, de graphics waren juist zeer goed voor een spel uit die tijd... En Quake3 kwam pas een aantal jaartjes later...Op woensdag 27 maart 2002 12:57 schreef Maverick-X het volgende:
Het belangrijkste bij Half-Life is het verhaal, de engine was goed maar lang niet zo goed als wat mogelijk was toen (Quake 3) maar het verhaal maakt zooveeeel goedDus de vraag is gaan ze met Freeman verder nadat hij gekozen had bij G-man of hebben ze een nieuw character dat ergens op een andere overheids installatie??
Verwijderd
Ja precies..Half-life was zn tijd ver vooruit en had naar mijn idee de beste engine van zn tijd. Quake 3 kwam pas veel later.Op woensdag 27 maart 2002 13:08 schreef Peertje het volgende:
[..]
Je bedoelt Q2 hoop ik ?
Halflife is gewoon een opgepoetste Q1 of Q2 engine, nix goeds aan, gewoon gejat van quake./Op woensdag 27 maart 2002 13:20 schreef RtcW het volgende:
[..]
Ja precies..Half-life was zn tijd ver vooruit en had naar mijn idee de beste engine van zn tijd. Quake 3 kwam pas veel later.
Joh, en waar heb jij die wijsheid vandaan?Op woensdag 27 maart 2002 13:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
[..]
Halflife is gewoon een opgepoetste Q1 of Q2 engine, nix goeds aan, gewoon gejat van quake./
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
wat zou er dan allemaal gejat zijn?? in elke 3d shooting zitten zo ongeveer wel dezelfde wapens, je hebt overal een snipe gun, RPG, machinegun, enz. dus kan je zeggen dat quake weer gejat zou zijn van doom om maar een voorbeeld te noemenOp woensdag 27 maart 2002 13:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Halflife is gewoon een opgepoetste Q1 of Q2 engine, nix goeds aan, gewoon gejat van quake./
Ben ik niet met je eens... misschien wel voor dit genre games, maar ik vind Geoff Grammond de ultieme AI-man. Al met F1GP had de man voor die tijd 1993-1994 een geweldige AI... kijk eens naar GP3-2000 en de manier waarop de AI daar met je omgaat... echt heel goed (hoewel altijd voor verbetering vatbaar). Ze maken het je echt het leven zuur bij een inhaalactie, "knijpen je af", maar weten precies de grens te vinden (soms ook niet.. net als in real F1). Ook de achterblijvers gaan aan de kant bij het lappen en ook hierbij heb je soms onwillige CC's die je een paar bochten ophouden. Echt top!Op woensdag 27 maart 2002 13:05 schreef -SeRaPhiM- het volgende:
Halflife 2, dat word weer zo'n spel die tegen de hoge verwachtingen moeten gaan opboksen omdat het een sequal is van een revolutionair spel.. (zo mag ik het toch wel noemen?) AI die, vind ik, tot nog toe niet is geevenaard op de PC. en dat moeten ze gaan verbeteren in de sequal.. nou veel geluk..
Jaap
Ik denk dat hij vooral AI bij FPS games bedoeld... anders wordt het toch een beetje appels met peren vergelijken.Op woensdag 27 maart 2002 14:11 schreef J.apiooo iets over autorace-AI
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Jij vraagt echt van die standaard dingen, heb je de FAQ al gelezen? Daar staat in dat deze vragen niet de bedoeling zijn.Op woensdag 27 maart 2002 14:05 schreef Daedalus18 het volgende:
[..]
waarom zegt iedereen dan te kiezen voor of quake, of HL? ik ken hooguit 2 mensen die dit spel beiden spelen, en voorderest alleen quake OF HL.
hmm... you got a point right there... maar ok, ik ben het met je eensOp woensdag 27 maart 2002 14:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Denk dan na man, die spellen zijn een wereld van verschil, ze verschillen in gameplay in manier waarop je moet spelen de wapens, de tegenstanders en het speltype en jij vraagt je af waarom niemand ze tegelijk speelt ?
Verwijderd
Inderdaad, maaruhh..Op woensdag 27 maart 2002 14:27 schreef MrTinux het volgende:
[..]
Ik denk dat hij vooral AI bij FPS games bedoeld...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ja meneer de modOp woensdag 27 maart 2002 16:00 schreef Daedalus18 het volgende:
ik denk dat er voor grandprix ook wel een topic zal zijn, dus gelieve die posts daar te plaatsenen ik verwacht ook veel van HL2
Valt nog best wel mee hoor.. Heb 2 jaar Quake 2 gespeelt en de overgang naar CS was daarop vrij simpel.. Gameplay enzo komen bijna op hetzelfde neer, alleen is Quake iets sneller, en is CS meer tactics ipv rushen...Op woensdag 27 maart 2002 14:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
[..]
Denk dan na man, die spellen zijn een wereld van verschil, ze verschillen in gameplay in manier waarop je moet spelen de wapens, de tegenstanders en het speltype en jij vraagt je af waarom niemand ze tegelijk speelt ?
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Verwijderd
Half-Life was simpel gezegd gewoon revolutionair !!!Op woensdag 27 maart 2002 18:09 schreef Erazzzer het volgende:
Wat zeurt iedereen toch over die Q3 engine, de engine van HL vind zeker goed genoegm eerder, die engine van Q3 vind ik niet zo super.
De meeste mensen deugen!
Verwijderd
Op woensdag 27 maart 2002 13:32 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
[..]
half-life is een aangepaste q2 engine. tis gewoon een feit dat ID software de beste is in 3d engines maken, maar dit wil overigens niet zeggen dat ze de beste 3d games maken. Half-life is bijvoorbeeld veel origineler, interessanter en biedt meer functionaliteit (voor mappers) dan Quake 2.Op woensdag 27 maart 2002 13:20 schreef RtcW het volgende:
[..]
Ja precies..Half-life was zn tijd ver vooruit en had naar mijn idee de beste engine van zn tijd. Quake 3 kwam pas veel later.
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
ja hoezo?Op woensdag 27 maart 2002 21:16 schreef Liquid_Lizard het volgende:
Altijd gedacht dat HL op een engine ontwikkeld door Valve liep
Verwijderd
Het lijkt in de verste verte niet op Q2, die gedetailleerde graphics doen meer Unreal-achtig aan vind ik...Op woensdag 27 maart 2002 21:20 schreef -Billy- het volgende:
[..]
ja hoezo?
Uhm neej sorry, en als ik jou was zou ik het er bij laten het hier te melden,Op woensdag 27 maart 2002 18:05 schreef Nimitz het volgende:
misschien ben ik de enige die er hier voor uit te komen dat ie de PU leest
het is wel grappig zo'n review, maar nu ik weet dat het een 1 april grap is, was het toch minderOp woensdag 27 maart 2002 13:15 schreef Dani2001 het volgende:
Er is helaas nog weinig over bekend
Rumoertjes
Maar ik zit er wel op te wachten. Spel in mijn pauze nog steeds half-life.
dat is allebij v/d zelfde maker hoor,.. je zegt toch ook niet dat red alert 2 gejat is van tiberian sun of zoOp woensdag 27 maart 2002 13:36 schreef Daedalus18 het volgende:
[..]
wat zou er dan allemaal gejat zijn?? in elke 3d shooting zitten zo ongeveer wel dezelfde wapens, je hebt overal een snipe gun, RPG, machinegun, enz. dus kan je zeggen dat quake weer gejat zou zijn van doom om maar een voorbeeld te noemen
das waarOp vrijdag 19 april 2002 10:06 schreef DeaT het volgende:
[..]
dat is allebij v/d zelfde maker hoor,.. je zegt toch ook niet dat red alert 2 gejat is van tiberian sun of zo
Verwijderd
fout. halflife is een aangepaste q1 engine.Op woensdag 27 maart 2002 20:31 schreef Dr.DK het volgende:
[..]
[..]
half-life is een aangepaste q2 engine. tis gewoon een feit dat ID software de beste is in 3d engines maken, maar dit wil overigens niet zeggen dat ze de beste 3d games maken. Half-life is bijvoorbeeld veel origineler, interessanter en biedt meer functionaliteit (voor mappers) dan Quake 2.
En met de q3 engine zijn ook al betere, realistischer games gemaakt, denk maar es aan MOHAA.
Ik snap wat je bedoelt, dit gevoel heb ik ook met de Q3 engine gebaseerde spellenOp woensdag 27 maart 2002 16:12 schreef Damian het volgende:
Ik denk niet dat Half Life 2 zal slagen als ze een Quake 3 engine nemen, daar is die engine veels te lomp voor om het zo maar te zeggen. Er is nix geen rust in die engine. Kweet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar ik merk dit nu ook weer met Jedi Knight II, het is een heel ander gevoel, en ik denk dat dit Half-Life 2 en ook CS natuurlijk niet ten goede zaldoen.
PIII 800@804 Mhz
Verwijderd
Helemaal JuistOp vrijdag 19 april 2002 12:34 schreef Homan000 het volgende:
[..]
fout. halflife is een aangepaste q1 engine.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
geef je gelijkOp vrijdag 19 april 2002 13:28 schreef Dani2001 het volgende:
Het valt me op dat er heel weinig over bekend is.
Ik heb zo het gevoel dat hij ineens in de winkel ligt en dan gewoon Ass Kicked.
Net als Halflife 1.
Volgens mij zijn ze er gewoon al lang mee bezig, kan niet anders. Zo'n goede orgineel en dan een sequel na pak em beet 3 a 4 jaar.
Nee lijkt me niet
En dat sequels minder zijn dan orgineel ben ik het niet mee eens.
Zie:
Quake Serie
SOF I en II
(een paar FPS voorbeelden)
Ik zeg niet dat sequels altijd goed zijn.
I rest my case
wat is HL nou zonder Gauss en GLuonOp vrijdag 19 april 2002 13:06 schreef PhantomLord het volgende:
Nou em....
Die jongens (en ook misschien meisjes) van Valve hebben tijd genoeg sinds de release van Half-Life om aan een nieuw (vervolg-) verhaal te denken dus ik hoop dat het wat wordt.
Ik heb liever niet dat ze een Q3 engine gebruiken, dat is ook niet origineel meer he
Liever dat ze er zelf ene ontwerpen of een verbeterde GEOMOD engine, dies was opzich wel leuk.. moest alleen es goed aangepast worden. En die Hight-Tek wapens van Half-Life hoven ook niet per-se, mag best iets realisticher worden in de gameplay (dus het verhaal mag best onrealistich zijn).
Verder misschien leuke dolby 5.1 geluid toepassingen etc. Misschien nog een vette soundtrack maken voor die game, niet dat er muziek moet worden afgespeeld als je aan het gamen bent, maar bijvoorbeeld bij flashbacks van Freeman of filmpjes door de game heen en bij de aftiteling als jet hebt uitgespeeld
En dat ze natuurlijk zorgen dat het spel op mijn huidige pc fatsoenlijk loopt
Ik laat me verassen zal ik maar zeggen...
Verwijderd
Op vrijdag 19 april 2002 13:06 schreef PhantomLord het volgende:
Nou em....
Die jongens (en ook misschien meisjes) van Valve hebben tijd genoeg sinds de release van Half-Life om aan een nieuw (vervolg-) verhaal te denken dus ik hoop dat het wat wordt.
Ik heb liever niet dat ze een Q3 engine gebruiken, dat is ook niet origineel meer he
Liever dat ze er zelf ene ontwerpen of een verbeterde GEOMOD engine, dies was opzich wel leuk.. moest alleen es goed aangepast worden. En die Hight-Tek wapens van Half-Life hoven ook niet per-se, mag best iets realisticher worden in de gameplay (dus het verhaal mag best onrealistich zijn).
Verder misschien leuke dolby 5.1 geluid toepassingen etc. Misschien nog een vette soundtrack maken voor die game, niet dat er muziek moet worden afgespeeld als je aan het gamen bent, maar bijvoorbeeld bij flashbacks van Freeman of filmpjes door de game heen en bij de aftiteling als jet hebt uitgespeeld
En dat ze natuurlijk zorgen dat het spel op mijn huidige pc fatsoenlijk loopt
Ik laat me verassen zal ik maar zeggen...
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
ik oordeel pas wanneer ik het spel in handen heb gehad... I rest my case...Vanitas schreef op 25 April 2003 @ 14:08:
Ik heb niet echt het idee dat ze HL2 net zo goed kunnen maken als deel 1.
Tenzij dat ze met een heel speciaal verhaal komen of met nog meer vernieuwingen dan deel 1.
Deze plek is te koop.
The devil is in the details.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq