Toon posts:

KT7 RAID zegt: CPU Unworkable or has been changed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoals in de handleiding staat de processor op het moederbord gezet en de cooler erop, maar hij geeft bij het booten aan "CPU Unworkable or has been changed" aan.. Het systeem houdt verder ook op.. Ik kom er niet meer uit. Wie weet raad ?

Verwijderd

cpu beter aandrukken?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Disable "Speed Error Hold"

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ook iets van dat je de CPU rate kan instellen in de BIOS. Zou het kunnen, dat hij die error geeft omdat de rate misschien nog nog niet goed is ingesteld ??

De CPU is toch niet stuk heh ? want de videokaart en geheugen doen het gewoon..

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 18:35

WoutF

Hoofdredacteur
disable speed error on hold ofzo
moet altijd als je zelf gaan instellen

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

Ik denk dat je gewoon nog niet in het bios je processorsnelheid hebt ingesteld ? Met die error weet ik het wel zo ongeveer zeker :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Je hebt de bios ingestellen , zet het op default ,, start(boot) het eerst ,, als u wilt o/c dan terug in de bios..

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:10
Dat zegt ieder Abit moederbord waarbij je overklokt en niet de "speed error hold" uitzet.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid: ik heb (nog) niet proberen over te klokken. Processor rechtstreeks nieuw op het nieuwe moederbord..

Ik wacht nu even op een nieuwe kast en als ik die binnen heb dan zal ik inderdaad even in de bios de nodige zaken instellen.. Kijken of ie dan werkt :)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Bios reset?
Pagina: 1