Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk micro-ATX bordje dat Tualatin CPU's ondersteunt t.b.v. een upgrade:
Huidige systeem:
Moederbord: MSI 440ZX moederbord micro-ATX
CPU: PIII-500MHz (Katmai)
Video: TNT2 M64 (on board)
Audio: Soundblaster 128 (on board)
Geheugen: 128 MB 100 Mhz SD-RAM
HDD1: Seagate Barracuda 15 GB 7200 rpm
HDD2: Maxtor D740X 60 GB 7200 rpm
Modem: Rockwell chipset 56K
Verder zit er nog een video-capture kaart in.
En voor degenene die dit bekend voorkomt: ja, dit is een kuch,kuch, Aldi PC (waar een tweede HDD en een capture kaart aan is toegevoegd).
Dit moet worden: ??? moederbord micro-ATX met Celeron 1300 Mhz (Tualatin)
Audio is geen issue, dus on-board is prima.
Verder komt er nog een nieuwe videokaart bij; getwijfeld wordt tussen Geforce 2 GTS of Geforce 4 MX. Het mag dus niet allemaal teveel kosten. Dan rendeert het niet meer.
De rest van de onderdelen worden hergebruikt.
Kan de oude power supply (ik dacht 145 Watt) nog gebruikt worden? Mij lijkt dat de Tualatin Celeron minder verbruikt dan de oude Katmai PIII. Zo een Geforce trekt natuurlijk wel behoorlijk meer stroom dan de TNT2 M64 chipset die op het MSI plankje zit.
Overal gezocht, maar ik kan alleen nog gewone ATX planken vinden, maar geen micro-ATX. Heeft iemand een voorstel?
Huidige systeem:
Moederbord: MSI 440ZX moederbord micro-ATX
CPU: PIII-500MHz (Katmai)
Video: TNT2 M64 (on board)
Audio: Soundblaster 128 (on board)
Geheugen: 128 MB 100 Mhz SD-RAM
HDD1: Seagate Barracuda 15 GB 7200 rpm
HDD2: Maxtor D740X 60 GB 7200 rpm
Modem: Rockwell chipset 56K
Verder zit er nog een video-capture kaart in.
En voor degenene die dit bekend voorkomt: ja, dit is een kuch,kuch, Aldi PC (waar een tweede HDD en een capture kaart aan is toegevoegd).
Dit moet worden: ??? moederbord micro-ATX met Celeron 1300 Mhz (Tualatin)
Audio is geen issue, dus on-board is prima.
Verder komt er nog een nieuwe videokaart bij; getwijfeld wordt tussen Geforce 2 GTS of Geforce 4 MX. Het mag dus niet allemaal teveel kosten. Dan rendeert het niet meer.
De rest van de onderdelen worden hergebruikt.
Kan de oude power supply (ik dacht 145 Watt) nog gebruikt worden? Mij lijkt dat de Tualatin Celeron minder verbruikt dan de oude Katmai PIII. Zo een Geforce trekt natuurlijk wel behoorlijk meer stroom dan de TNT2 M64 chipset die op het MSI plankje zit.
Overal gezocht, maar ik kan alleen nog gewone ATX planken vinden, maar geen micro-ATX. Heeft iemand een voorstel?
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!