Net even achterop de mijne gekeken... "Production Date November 1998"
Toen kosste 'ie iets van 1130,- Het is aan jou om te bepalen of die 550,- redelijk is. Lijkt mij niet meer het geval als het ding van eerdere produktie datum is en/of dat 'ie in de etalage dag in dag uit aangestaan heeft.
De monitor is in het horizontale vlak lichtjes gebold, de randen liggen een halve centimeter verder naar achteren. Van boven naar beneden gezien is de monitor wel vlak.
Verder lopen er (natuurlijk, zou ik zeggen) 2 hele fijne lijntjes over het beeld, het is tentlotte trinitron techniek.
Een ander klein nadeeltje is de temperatuur afhankelijkheid. Beeldbreedte is bij een 'koude' monitor kleiner dan bij eentje die al een uurtje aanstaat.
Hoe die van mij het doet ?? Af en toe een klein beetje last van convergentie problemen, maar over het algemeen nog dik tevreden.
Wat betreft de opmerking over spiegelen ... Hou je monitor vrij van iedere vorm van vingerafdrukken. Dan werkt die anti-reflectie laag tenminste.
En tenslotte: hou rekening met wat voor videokaart je hebt. Met mijn Creative Blaster TNT ging het prima, en met mijn huidige Asus V7100 GeForce MX ook. Maar een 'budget' kaartje zal al snel minder scherp beeld geven. De monitor trekt maximaal 1600x1200 @ 80 Hz refresh. en 1600x1200@75 Hz ziet er bij mij prima uit, voor op 17 inch.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE