Flash en Mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
hallo,
ik ben bezig met onderzoek naar de mogelijkheid tot het maken van een flash-executable die je op een pc kunt zetten, welke een verbinding maakt met een mysql-db op het internet. Deze moet dan info in de database zetten en eruit halen.. is dit mogelijk ? (volgens mij wel) en wie zou mij kunnen helpen aan urls voor info ?
(voordat het slotje erop komt..ik ben nu zelf ook bezig met zoeken..)

Verwijderd

Als eerste geloof ik dat de policy is éérst zoeken en daarna pas vragen.

En zelf denk ik niet dat het kan. Aangezien ik dacht dat flash alleen maar in bestanden kan schrijven als deze in hetzelfde domein staan als de flash movie. Verder heb je volgens mij nog een tussen weg nodig om te schrijven in mysql (PHP of ASP ofzo).

Verwijderd

Flash kan volgens mij niet direct met Mysql werken. Dus zal je gebruik moeten maken van PHP (daar heb je echter weer een server voor nodig (apache). Lokaal installeren zal geen optie zijn voor jou. Maar je wil toch connectie leggen met internet. Dus op dit moment zou ik alleen het volgende kunnen voorstellen. Een Flash exe die connectie legt met een web-server (met php en mysql) waar de flash exe een php script opvraagt welke interactie geeft tussen mysql en flash

zie ook http://www.phpforflash.com

• whitehouse
hoeft van mij ook niet direct..
kijk..het is beter deze flash executable op de pc te zetten in plaats van deze op de server te zetten (server load en daaraast hebben niet alle gebruikers breedband)..

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou sowieso een programma niet rechtstreeks met de database laten verbinden. Je db-verbind-gegevens is met een heel klein beetje moeite zo uit je shf (of exe) te halen. Op dat moment is het voor iedereen mogelijk om je hele db overhoop te halen (denk aan delete from tabel where true of select password from usertabel). Je zult hiertussen gewoon een extra laag moeten aanbrengen (bv php) die ALLEEN de requests kan uitvoeren die gewenst zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• whitehouse
nee... ik wil alleen dat je in de user interface een username en password invoerd, waarna je extra gegevens moet ingeven die op de database worden opgeslagen..
dat bedoel ik met een verbinding..slechte woordkeuze..

anders :

hoe kan ik variabelen vanuit een userinterface in flash opslaan in een mysql-db middels PHP ? :P (zo beter ?)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 27 maart 2002 13:01 schreef Janoz het volgende:
Ik zou sowieso een programma niet rechtstreeks met de database laten verbinden. Je db-verbind-gegevens is met een heel klein beetje moeite zo uit je shf (of exe) te halen. Op dat moment is het voor iedereen mogelijk om je hele db overhoop te halen (denk aan delete from tabel where true of select password from usertabel). Je zult hiertussen gewoon een extra laag moeten aanbrengen (bv php) die ALLEEN de requests kan uitvoeren die gewenst zijn.
En dan nog het feit dat je je MySQL database moet open stellen voor iedereen (elk domein). Een instelling die vrij ongebruikelijk en niet zonder risico's is.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 13:00 schreef whitehouse het volgende:
hoeft van mij ook niet direct..
kijk..het is beter deze flash executable op de pc te zetten in plaats van deze op de server te zetten (server load en daaraast hebben niet alle gebruikers breedband)..
een flashie open je maar een keer, en daarna blijft ie gewoon gecached hoor, want dat ding vraagt alleen wat gegevens via PHP op. En als je je druk maakt over serverload en breedband, vraag ik me af wat voor flash ding jij wilt gaan bouwen... moeten mensen online gaan videobewerken en dat in een database gaan opslaan ofzoow? :P

[edit]
en ook als je een PHPtje ervoor gebruikt, kun je nog steeds je flash lokaal laten staan, als je tenminste alles als tekst uit die PHP kunt krijgen en lokaal in flash verder verwerken, en andersom.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://www.google.nl/search?q=flash+mysql+php&hl=nl&lr=

laat whitehouse eerst maar eens zoeken.... ;)

http://flashkit.com/tutorials/Backend/mySQL_an-Jeffrey_-635/index.shtml

dit bijvoorbeeld, probeer eerst eens zelf, met behulp van de op internet overvloedig aanwezige literatuur. Als je al twijfelt over een slotje als je een topic opent, moet je dus geen topic openen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.