welke AGP kaart voor ouwe pc?

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27
ik heb hier nog een ouwe P233MMX van m'n ouders. Het ouwe mobo is kaduuk dus ik heb er een nieuwe Epox Super7 met AGP2x ingepropt. Nou is mijn vraag, welke videokaart kan ik het best in deze pc stoppen? ik dacht zelf aan een ouwe TNT ofzo. er zit nu een Banshee 16 MB PCI in, maar ik denk dat de performance bij AGP toch hoger is. Iemand een idee?

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Als je nu voor 150 gulden een k6-2 processor haal.. Heb je dan niet meer performance met die oude pci banchee kaart ????

Dan een AGP-kaart en een trage cpu....

Correct me if I'm wrong

AKA Rinkel weblog

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Met die banshee zit je best aardig. Ga je die 233 MMX houden, dan is er maar een echt verstandige optie, da's de voodoo3. Die geeft de meest autonome performance ten opzichte van de CPU. Ga je een K6-2 erin proppen is het nog steeds de beste keus. Een TNT/TNT2/G400 houdt wel van een beetje CPU power om op gang te komen...

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb in me K6-2 350 een TNT2-M64 gepropt, en dat werkt best, kan gewoon UT in 1024*768 spelen.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Sorry maar op een p233 met 16 mb banshee is de cpu al de bottlenek in 9 van de 10 gevallen. Geld uitgeven aan een nieuwe vid kaart is echt zonde.

Als het echt moet neem dan een v3

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:27
ok, nou ga ik dus morgen een K6-2 500 halen. mot ik nou een V3 hebbe, of beter een TNT2 ofzo? of kan ik me ouwe V3 2000 pci wel houwe, ipv een AGP-kaart. dat is namelijk mijn grote probleem: AGP of PCI??

als ik nou moet kiezen tussen een V3 AGP en een TNT/TNT2 AGP, welke zouden jullie me dan aanbevelen???

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op de voodoo3 kaarten maakt AGP of PCI niet uit om omdat er geen gebruik wordt gemaakt van AGP texturing.
TNT2 of V3? Ligt helemaal aan de prijs
Dixons: v3 2000 PCI hfl 200
CL tnt2 ultra hfl 279
Anderzijds zo`n leuk gf MX is er voor 400 gulden.
Ligt ook een beetje aan wat je speelt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Lakini
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 14:00
Een mooie MAtrox G200 met superbeeld en aardige 3d performance.. wil je betere performance zet er een voodootje bijin

• 4POX
  • Laatst online: 17:32

4POX

Everybody is wired

Of twee voodootjes

AKA Rinkel weblog

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dus gewoon die Voodoo3 2000 gebruiken....
Pagina: 1