page.php: Ik heb een formpje met daarin een aantal waarden die uitgelezen worden uit een session (php). De waarden worden gepost naar een andere pagina (submit.php) waarin wat updates gebeuren. Wanneer deze updates zijn gedaan verwijs ik terug naar de eerste pagina (page.php) dmv header("location: $HTTP_REFERER") referer verwijst dus naar page.php.
Op de eerste pagina wil ik dan aan de hand van $HTTP_REFERER (zou submit.php moeten zijn) uitlezen dat de update gedaan is en een javascript alert geven.
et vreemde is alleen dat op page.php als referer niet submit, maar page wordt gezien. Ik kan het wel oplossen met een variabele mee geven, maar dit vind ik zo lelijk staan, iets als ?update=true.
Nadeel is ook dat je bij een refresh weer dezelfde melding gaat krijgen.
Oh ja, de reden waarom de variabelen naar een andere page gepost worden is omdat je session vars pas na een refresh bekend zijn.
Maar om af te sluiten met de concrete vraag
Stuurt de functie header de huidige pagina niet als $HTTP_REFERER mee?
Op de eerste pagina wil ik dan aan de hand van $HTTP_REFERER (zou submit.php moeten zijn) uitlezen dat de update gedaan is en een javascript alert geven.
et vreemde is alleen dat op page.php als referer niet submit, maar page wordt gezien. Ik kan het wel oplossen met een variabele mee geven, maar dit vind ik zo lelijk staan, iets als ?update=true.
Nadeel is ook dat je bij een refresh weer dezelfde melding gaat krijgen.
Oh ja, de reden waarom de variabelen naar een andere page gepost worden is omdat je session vars pas na een refresh bekend zijn.
Maar om af te sluiten met de concrete vraag
Stuurt de functie header de huidige pagina niet als $HTTP_REFERER mee?