snel systeem?

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik ga aanstaande Woensdag naar de comuter winkel om een nieuw systeem samen te stellen en ik had dit ingedachte:

AMD Athlon Tunderbird 1000 MHz
Abit K7T Raid
256 SD-Ram PC133
300 WATT voeding
Seagate Barracuda 30,7 GB 7200RPM UDMA/66
Creative GeForce 2 32MB DDR

Dit is wel het belangrijkste van het systeem, maar gaat dit allemaal een beetje snel lopen? Ik speel voornamelijk games. Of kan ik dan beter voor een P3 800 gaan en dan wat overklokken. Ik wil het graag snel horen.

Verwijderd

ik denk dat je beter een athlon 8 a 900mhz kan kopen. Die 100 a 200 mhz is het geld gewoon niet waard. Je kan dan met het geld wat je overhoudt aan iets anders uitgeven(een tweede hdd misschien??????).

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Weet je wat vet is voor gaming: P3-750E@1125MHz, fsb 150MHz, goed geheugen ( KIngston ) MSI BX master moederbord, Guillemot GF 2. Die Pentium gaat wat makkelijker met overklokken dan die T-Bird want die loopt al zo hoog. Moederbord met BX chipset ruled op 150MHz fsb.

http://www.madonion.com/compare.shtml?639963 <---BX bordje Asus P3b-F P3-700E@980MHz

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

dit is een heel snel systeem en waarom zou je lager gaan als je het kan betalen.
Veel plezier ermee.

Verwijderd

echt geen bx meer kopen! ook al ruled het nu krijgt er gegarandeerd spijt van!

Verwijderd

toch wel een koe he ;)

• frennek
toen ik dat van die KOE hoorde, een hele domme vraag. TUURLIJK een KOE:).

En ik laat het 24/7 doordraaien.

Maar ik heb het geld voor een aardig systeem.
Enne wie heeft ervaring met z'n systeem?
Hoeveel FPS bij Q3?

• frennek
Ik was nog een paar vraagjes vergeten te vragen.

1. Is die Seagate Barracuda een snelle HD?
2. Wat is het verschil tussen het aantal FPS
me Q3 als het 128 SD is inplaats van 256?
3. Ik heb nog wat problemen gehoord over de GeForce2 met Socket A mobo's kan ik niet beter een andere 3D kaart nemen?

dat was het.

Verwijderd

ik heb bijna het zelfde behalve ik heb een geforce1 er in maar dat is bij mij de bottleneck je kan beter op de geforce 2 ultra wachten (zal niet meer zolang duren voordat hij in nl komt)

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
ik snap het probleem niet... ik zie het verschil niet tussen bijv. 90 of 100 fps... (nou heb ik ook niet zo daverinwekkend veel verstand van games...)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Meer ram geeft bijna geen fps boost mischien 3 of 4 fps meer .... maar het laden van levels gaat wel een stuk sneller.

• Muurbestormer
  • Laatst online: 27-08 20:38
Dat is een ongelooflijk puik systeempje..
sterker nog: ik zou niet weten wat ik nog meer wil

nou wil ik echt niet gaan zeuren of jaloers klinken, maar dit is toch te gek, jongens. Ik bedoel, hoeveel geld wil je uitgeven? nog maar een 1gig reepje erbij? je zit toch al aan de 6000 met de rest van de spulletjes erbij, waarom niet? enne.. waarom geen 24" monitor? offe nee, 3 stuks en dan ook natuurlijk 3 Geforce 2 Ultra kaartejs (waarom wachten tot ze er zijn, ga ze halen man! concorde vluchtje erbij)

Nee, dit soort dingen zijn aan mij niet besteed. Ik vind het erg tof voor je, maar dit gaat me echt te ver hoor. Wat wou je nou horen? Dat we zeiden: "nah, kvind het maar nix, ga daar en daar voor" dr IS nix beters te vinden, op een paar persoonlijke voorkeuren na dan, zoals een bepaald type netwerk kaart. ja, een netwerk kaart ja, wat een onzin, ga jij nou maar alle kaartjes halen en prop ze er allemaal in alsjeblieft.

nogmaals: RETE-SNEL systeempje hoor! nix op aan te merken! ;)

• Crazyhorse
  • Laatst online: 04-09 08:33
De barracuda schijven van seagate zijn retesnel!!!!

Ik heb zelf de 20gb versie.
Pagina: 1