Toon posts:

windows client

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet er iemand wanneer hje gebruikt maakt van een windows client???
kan nergens iets over vinden namelijk

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een Windows client word alleen in Windows netwerken gebruikt.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

:? Wat wil je nu precies weten? Wat een client is? Wat windows is? Waarom je zou kiezen voor een client-server achtige relatie? Waarom je zou kiezen voor windows? :?

Verwijderd

Hier op mijn stage maken we er ook gebruik van.
Waarom wil je het eigenlijk weten?

• RAJH
  • Niet online
nee, hij wil weten wanneer je gebruik moet maken van een Windows Client :+ en aangezien dit in Network Troubleshooting staat denk ik dat het met een Windows netwerk te maken heeft.

Je maakt dus gebruik van een Windows Client als je windows draait :)

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag weten in wat voor situatie je een windows client gebruikt

Verwijderd

Lijkt me nu dus wel duidelijk?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Weet je uberhaupt wat een client is?
Weet je wat windows is?

Snap je dat als je windows op een client hebt draaien, het een windows client is?

Zoja, wat wil je dan weten? :?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk je hebt dus een domein model, een werkgroep model en een windows client weet ik wanneer ze gebruikt worden, maar ik weet nie hoe ik het beste kan uitleggen wanneer je nou een windows client gebruikt
(Domein model :
Wordt gebruikt bij een groep die bestaat uit een of meer domeinen waartussen administratieve en communciatiekoppelingen bestaan en die ten behoeve van het gebruikers- en bronbeheer op deze manier zijn geordend.

Werkgroep model :
Wordt gebruikt bij een groep die bestaat uit een of meer domeinen waartussen administratieve en communicatieve koppelingen bestaan en die ten behoeven van het gebruikers en bronbeheer op deze manier zijn geordend. )

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wat een stoere praat, maar ik snap er niks van.
Wat versta je precies onder een domein-model en een werkgroep-model? En is een windows-client nou een derde optie? :?

edit:

even kort, laat ik je helpen.
1. Computers knoop je aan elkaar in een netwerk.
2. "Windows" kent eigenlijk twee typen netwerkbeheer, het "workgroup-model" (laat ik jouw term overnemen), dat uit de prehistorie stamt maar handig is voor simpele netwerkjes; en het "domein-model", dat meer mogelijkheden (bijvoorbeeld op gebied van beveiliging) biedt maar daarmee ook gecompliceerder is.
3. Een client is ongeveer het tegenovergestelde van een server, hoewel er in een netwerk zonder servers ook wel over clients wordt gesproken.
4. Clients die windows draaien zijn windows-clients.
5. Een windows-client gebruik je meestal wanneer je erachter zit, de computer aan hebt gedaan en gebruik maakt van het netwerk.
6. De keuze voor windows is moeilijk te motiveren, maar dat zou een discussie opleveren die je beter in een ander forum (NOS/WOS) zou kunnen houden.

Verwijderd

Snap niks van die jongen

weet je wel eens wat een client is :?

Verwijderd

Topicstarter
(foutje :
Werkgroep model :
Wordt gebruikt bij verzameling computers die om weergavedoeleinde zijn gegroepeerd. Elke werkgroep heeft een unieke naam.)

er zijn dus eigenlijk 3 opties die je kunt gebruiken waarvan ik die ene niet goed begrijp

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is het nou zo moeilijk om een fatsoenlijke vraag te formuleren? Je wil toch geholpen worden ?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Waarom denk je dat er 3 opties zijn? Wie heeft je dat geleerd? Voor welke school moet je deze opdracht maken, wie heeft je de eerste info gegeven en wie heeft bedacht dat wij dat weer recht zouden kunnen praten? Ik snap er niks meer van... :?

• RAJH
  • Niet online
Werkgroep:
Een samenwerkingsverband tussen een groep computers waar van de gebruikers dezelfde bronnen delen. In dit opzicht is een werkgroep vergelijkbaar met een domein. Een werkgroep is echter veel eenvoudiger dan een domein en biedt de beheerder weinig mogelijkheden. Zo kan een werkgroep in tegenstelling tot een domein niet gecentraliseerd worden beheerd.

Domein:
In de werled van Windows NT-server in een domein een groep computers die een beveiligingsbeleid delen. Alle beveiligings- en accountinformatie van de leden van een domein zijn ondergebracht in hetzelfde SAM database-bestand

Client:
iemand/iets die van de diensten van een besturingssysteem gebruik maak.

Dus een Windows client is een client die gebruikt maakt van de diensten van Windows

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Een client is in deze context waarschijnlijk een machine die diensten afneemt van een "server" (dit kan vanalles zijn), een windows client is in dit geval een client waar een windows OS op draait.

En als er gevraagd wordt wat het probleem is en of je dat kan uitleggen doe dat dan in je eigen worden ipv een cut en paste antwoord neer te zetten zonder verdere verduidelijking.

[edit]

had het kunnen weten...
probeer deze eens

http://whatis.techtarget.com/wsearchResults/1,290214,sid9,00.html?query=client

Slash Care
Mementô

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zelf zoeken mag ook wel ^ Zie de reacties hierboven.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.