Printen met een NT4 Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

• Roeji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 20:45
ik heb een nt4 terminal server opgezet op me bedrijf nu willen mensen van thuis inloggen op de server via een vpn en bestanden uit printen op hun lokale printer die dus bij hun thuis staat. ik heb er wel ietts op bedacht, namelijk de printer thuis delen en dan op de terminal server een netwerk printer maken naar je thuis. dit is echter zeer irritand het moet toch ook gewoon mogelijk zijn om je eigen printer te gebruiken, zonder hem te delen en een nieuwe netwerk printer aan te moeten maken op de terminal server?

kan iemand me advies geven en uitleg? ik hoor graag van jullie

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gewoon de eigen lokale printer gebruiken.
Moet je alleen wel ff in je protocol instellingen opgeven dat deusers lokale printers mogen gebruiken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Roeji
kan je dit iets meer uitleggen? welke protocal ? en waar instellen?

Verwijderd

Je moet voor elke printer de driver al op de TS hebben staan. Het probleem is dat er niet voor elke printer een een NT4.0 TS driver is. Je kunt dit ondervangen door Acrobat te installaren en de users pdf bestanden laten printen. Deze kunnen ze dan eenvoudig thuis printen.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 17:05
met terminal server ? Moet je toch Citrix voor hebben ?
Volgens mij is ip printing, of via netwerk terug met gesharede priner op client de enige manier.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als ik connecteer naar een win2k TS doe ik dat met het client proggie van op de winXPcd, daar krijg ik de mogelijkheid om m'n lokale printer te gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2060652308

Wanneer ik het client proggie gebruik van nt4, dan krijg ik deze optie echter niet, maar wat ik nog niet heb gedaan is connecten via XP-clientproggie naar een NT-ts ...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 17:05
Op woensdag 27 maart 2002 12:59 schreef Remc0 het volgende:
met terminal server ? Moet je toch Citrix voor hebben ?
Volgens mij is ip printing, of via netwerk terug met gesharede priner op client de enige manier.
He,... heb ik toch gelijk...
search @ microsoft -->
result:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q243295

:Y)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Roeji
Thanks a lot ppl :)

u've been great ;)

bedankt.

GReaTZ Roeji

/close subject

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:22 schreef Remc0 het volgende:
He,... heb ik toch gelijk...
search @ microsoft -->
result:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q243295
:Y)
En voor de echte die-hards, die geen citrix kunnen betalen (met zijn mooie wtsprnt.inf file) is er nog een truukje om die drivers toch in orde te krijgen. De drivernaam moet letterlijk hetzelfde zijn. Je neemt een "HP laserjet 4" en een "HP Deskjet 500" driver. Binnen de .inf file kun je de aanpassingen maken dat de printernaam anders is (zoals op de clientpc). De TSE server zal hem elke keer opnieuw installeren, omdat de drivernaam zogenaamd anders is. Je krijgt dan in HKLM\system\current control set\control\print\environment\windows NT x86\drivers\version-2 een flinke lijst met printers, die gebruik maken van slechts 2 drivers, maar op die manier wel alle printers aan kunnen sturen.

Een "poor mans solution", maar het werkt.
Pagina: 1