3d Stereo bril vraag...

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Topicstarter
Wat moet ik in godsnaam zien als ik die bril opzet...

Ik heb een Asus V8200T2 Deluxe met dus zo'n brilletje erbij... Als ik de Asus drivers gebruik, de bril aanzet in de drivers en dan bijvoorbeeld Quake 3 aanzet merk ik geen kl*te...

Hoe weet ik of die bril het echt doet ??? Zie je echt verschil ??? Hoe moeten de instellingen van je videokaart staan (vsync bijvoorbeeld) ???

Verwijderd

Als je de juiste 3D instelingen hebt, dan zie je op je scherm heel snel beelden flitsen, steeds om- en om het beeld voor je linker oog, en voor je rechter oog.
Is je beeld nog gewoon zonder bril goed te bekijken, dan heb je nog geen 3D effect aan staan.

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Oke dan... Dat zie ik dus niet... Of ik de stereo mode nu aan of uitzet... Zowel met de 21.83 drivers van Asus en de 27.20 drivers van Asus (die overigens bij mij voor een nFinite loop zorgt... :))

Als ik trouwens het proggie van Asus gebruik om die stereo bitmappies op de cd wil bekijken zie ik ook echt geen 3d effecten ofzo... De bril knippert als een gek dus daar ligt het niet aan... Het lijkt dus wel of de drivers de stereo mode niet aanzetten...

Weet iemand waar dit aan kan liggen ???

Kan ik gewoon die Nvidia Stereo Drivers (26.60?) gebruiken ???

Verwijderd

ja, maar gebruik dan wel nvidia detonators. De 3d van de asus weigert de bril aan te zetten onder een bepaalde rfreshrat, die je monitor misschien niet aankan. ik raad je aan nvidia detonators te gebruiken met die stereo drivers. Dan moet hij het doen, zet wel Vsync aan.

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 14:30

Tittysmack

"no comment"

Hey ik heb ook een v8200 T2 en het zelfdeprobleem, de bril flikkert wel maar je merkt er geen reet van in het spel :(
krijg je alleen maar hoofdpijn van....

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 13:49 schreef Tittysmack het volgende:
Hey ik heb ook een v8200 T2 en het zelfdeprobleem, de bril flikkert wel maar je merkt er geen reet van in het spel :(
krijg je alleen maar hoofdpijn van....
Ben ik het mee eens, weet iemand wat voor verschil je in een spel moet zien?? k heb hier soldier of fortune en daarbij zou je verschil moeten zien, maar merk er niks van

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Oftewel, bril in de kast tyfen en nooit meer naar om kijken..... Oke, doe ik dat... :)

btw poogie >>> Nice icon !!! >:)

Verwijderd

ik zie met mijn elsa bril wel verschil, bij jullie springt de driver waarschijnlijk niet aan, zonder bril zou je het dubbel moeten zien.

Verwijderd

Hebben jullie wel monitoren met een goede refreshrate? Je moet minimaal een refreshrate van 120 hebben om wat te kunnen zien. Dus als je een LCD hebt, zoals ik ben je genaaid. Btw, je hebt ook veel fps nodig...

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Op woensdag 27 maart 2002 23:39 schreef jojo2k1 het volgende:
Hebben jullie wel monitoren met een goede refreshrate? Je moet minimaal een refreshrate van 120 hebben om wat te kunnen zien. Dus als je een LCD hebt, zoals ik ben je genaaid. Btw, je hebt ook veel fps nodig...
Klopt. Staat ook in de gebruikshandleiding.

[manual quote]
Before enabling stereoscopic mode and using your stereoscopic or 3D glasses, make sure that your monitor can support 120Hz interlaced mode under the following display modes:
640 x 480 x 16bits 640 x 480 x 32bits
800 x 600 x 16bits 600 x 600 x 32bits
960 x 720 x 16bits
1024 x 768 x 16bits
1152 x 864 x 16bits
[/manual qoute]

Bij minder werkt die echt niet.

Ik heb zelf een V3800Ultra Delux met zo'n brilletje. werkt ook niet. Ik had dus beter de normale V3800Ultra kunnen kopen (scheelde toen 75piek). :'(
Maarja dat vertellen ze je er niet bij.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

De nvidia drivers, hebben geen minimum refreshrate.

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Als die Nvidia drivers geen minimum refresh rate nodig hebben, werken ze dan wel goed ???

Verwijderd

ja, maar het kan zijn dat je er hoofdpijn van krijgt, ik persoonlijk zie 2X 60Hz (per oog dus) net zo rustig als 120hz, ik vindt het zelfs op 60Hz geen enkel probleem, maar elk mens is anders. Proberen is de enige oplossing en als je het goed vindt werken, houden anders wegleggen, want veel hoofdpijn is het niet waard.

Verwijderd

Als je zeker wilt zijn dat het aan staat dan moet je hem op stereo mode zetten en dan normaal kijken (zonder bril), als het goed is zie je dan een dubbel beeld

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
heb zelf ook zon bril bij mijn video kaart gehad 1x geprobeerd (wat wel goed ging na ff prutsen) en vond het ZWAAR irritant.

Ligt nu alweer ergens een jaar weg te kwijnen.

dus wees blij dat hij het niet doet en gooi hem gelijk weg.

mijn pc

• justifire
  • Laatst online: 18-08 21:21

justifire

Shut up and squat !!

Heb nog steeds plezier van me 3d bril!!!
Down ff de 23.11 stereodriver bij www.nvidia.com
Die asus drivers werken voor geen moer, kan je trouwens precies alles instellen ook je HZ van je bril en van je monitor apart zodat je echt geen last krijgt van je kop of je ogen.Maar ja je hebt altijd mensen die de oorlog niet hebben meegemaakt :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 10:19
Op donderdag 28 maart 2002 18:40 schreef justifire het volgende:
Maar ja je hebt altijd mensen die de oorlog niet hebben meegemaakt :)
niet??? jij was toch degene met wie ik samen die spleetogen heb afgeschoten???

ik zat liever in vietnam dan zon 8-) op men koppie

mijn pc

• KneoK

KneoK

Topicstarter
Die Stereodrivers van Nvidia (23.11), zijn dat ook gelijk je video drivers ? Zo niet, moet je dan ook de 23.11 detonators gebruiken ???

Verwijderd

Ik heb wel idd :)

download hier alles :

http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Verwijder eerst je oude drivers
daar install deze :

Detonator XP Driver(Video Cards)
WDM Driver (Personal Cinema)
3D Stereo Driver(for 3D Glasses)

:D ik wist ook niet wat ik eerst moest zien heb asus 8200 deluxe ti500

Maar het is wel grappig :D

Mzzl groeten tyard

Verwijderd

Als je hem opzet, in gewoon 'Windows', en het beeld flikkerd, dan weet je dat 'ie niet stuk is.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

tip : download ff de gebruikshandleiding, zitten behoorlijk wat opties bij die stereodriver die je dus wel in moet stellen :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Da-WiZZy0n
  • Laatst online: 02-08 01:39
Op woensdag 27 maart 2002 23:39 schreef jojo2k1 het volgende:
Nee jonge das genaai, met 100 hz kan het ook. En iets lager moet je ook verschil kunnen zien.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

Op woensdag 27 maart 2002 11:47 schreef BioWEB het volgende:
De bril knippert als een gek dus daar ligt het niet aan... Het lijkt dus wel of de drivers de stereo mode niet aanzetten...
die bril zou je niet moeten zien knipperen maar gewoon als zwart zien.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

ja je ziet em niet knipperen als je een 3d aplicatie draait, maar als je gewoon naar je desktop kijkt of voor mijn part je kamer rond, knipperd ie wel degenlijk, of je moet je kamer op dezelfde hz hebben draaien als je brilletje *D

• uppie8374
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Bij mij is tie wel aangeslagen in Quake III en ik heb ook een ASUS 8200 deluxe, maar kweet niet of ik een ti200 of 500 heb.

Rebuilding knowledge database

• darkseas
  • Laatst online: 12-07 11:01

darkseas

Sailing dark seas of internet.

Ik heb ook een Asus V8200 Deluxe met een Iiyama VisionMaster 452 en merk dat al bij het aanzetten van mijn computer het rechter glas donkerder is dan het linker. Na het aanzetten van de 3D mode lijkt hier niet zoveel in te veranderen... Wanneer ik 3D plaatjes wil bekijken zie ik met het blote oog duidelijk dat de 3D mode aanstaat. Met het linker oog zie je min of meer hetzelfde beeld; met het rechter oog is het beeld een stuk donkerder en vertoont lopende horizontale strepen over het scherm. Dit lijkt dus duidelijk op een synchronisatie-probleem. Ik heb meerdere resoluties en meerdere drivers (zowel Asus als nVidia) geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt dit te verhelpen.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 16:49
En weet iemand waar je zo'n brilletje los kan kopen (asus) en wat dat kost??

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

vosss schreef op 17 augustus 2002 @ 16:10:
En weet iemand waar je zo'n brilletje los kan kopen (asus) en wat dat kost??
Niet, zelf al geprobeert, die verkopen ze niet meer los. Helaas. Met een andere (niet asus) kaart kan je de elsa 3d revelator proberen te kopen, maar die is waarschijnlijk ook nergens meer te koop. Dus je moet of een Asus deluxe aanschaffen, of het zonder 3d bril stellen.

(heb zelf nog wel een Asus 3dbril hier liggen anders }) )

MechWarrior || Monsters Game

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Zijn er mensen die dit werkende hebben, en leuk vinden? hoe zit het met crosshairs enzo?.

Verwijderd

Ik heb hem werkend en heb er nog steeds veel plezier van. Crosshaairs zijn een probleem in elk spel. In de driver zit echter een andere crosshair, die op de dieptevan datgene waar je op richt komt te staan, waardoor je hem niet dubbel ziet. het geeft echt een nieuwe dimensie aan het gamen.

Verwijderd

ik heb ook de deluxe en ik heb die bril inmiddels al in de prullenbakgegooid :(

Verwijderd

ik heb hier nog steeds de revelator wireless van elsa liggen... heb er altijd veel plezier van gehad.
Vsync MOET aanstaan, anders gaat ie onregelmatig knipperen en krijg je enorme koppijn (of hij doet het al helemaal niet).

Heb em alleen nooit meer gebruikt sinds dat ik mn elsa gladiac verkocht heb.... zal em binnenkort es op mn radeon 8500 proberen... heb nog wel ergens custom drivers staan ;-)

als je zo'n bril wil hebben moet je idd een goede monitor hebben. ik speel meestal op 140Hz (1024x768) met de bril aan..

( Hier staat er nog 1... )

Verwijderd

Hoe krijg jij je monitor op 140Hz? mijne kn tot 160 maar krijg hem met de nvidia drivers niet boven de 120.

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik heb net voor een prikkie de laatste revelator gekocht (20 euro extra bij mijn ti4200 msi)
de drivers krijg ik aan de praat (stereo 30 huppeldepup nvidia)
maar de bril wil gewoon niet aanslaan (langzamerhand letterlijk en figuurlijk).. is een draadloze..gloednieuw batterijen erin ...
hoe krijg ik dat ding nou us aan? ik zie niks wat er op wijst dat de displays uberhaupt knipperen

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 19:30
Nou goed ff wat opheldering,

* zie je je beeld zonder bril normaal? dan staat het niet aan.
* zie je 2 beelden door elkaar maar met bril op ook nog 3 beelden? (1 scherpe 3d en 2 wazige beelden dernaast) is je refresh rate te laag
* En wat croshairs betreft die kan je met die nieuwe Nvidia drivers in je beeld projecteren en zet je de croshair van de game gewoon uit.

Het ziet er duidelijk 3d uit, je kan ook een moeilijkheidsgraat instellen bij die nvidia drivers,
en als je die te moeilijk zet in het begin zal je gewoon ook met bril 2 apparte beelden blijven zien.

Zet hem zo rond de 20%
enable de short cut's

(CTRL + T) in een game = stereo mode aan als je nix ziet veranderen klopt er toch echt iets niet
CTRL + F3/F4 meer stereo/minder stereo

Ik vind het er echt wel tof uitzien, en bij het ene spel is het ook beter dan bij het andere.

Maar het blijft toch vind ik..............

hopen dat nu meer mensen het doorhebben/gaan proberen.

en ga nou niet met asus drivers ofzo zitten sjaaken want die zijn f*ck

• BounceMeister
  • Niet online
Ik heb de drivers en alles geinstalleerd, nvidia detonator 30.82 en de bijbehorende stereo drivers. Resolutie 640x480 op 120Hz, 32bits kleuren. ik gebruik Xp en heb een Asus V8420 deluxe.
Bij de test toepassing gaat het beeld wel knipperen, maar de bril heeft 1 glas donker en 1 licht. De bril knippert dus niet. Als ik de pc opstart zie ik soms het ene glas donker en t andere licht, dat wisselt nog een paar keer en dat was t dan.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Oftewel, je hebt zo snel mogelijk alles gedaan en niet de manual gelezen. Pak die er maar bij, daar staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Hijs waarschijnlijk zelfs online te vinden voor als je em kwijt bent.

En het klinkt als een refreshrate probleem. Windows, zeker met NVidia kaarten, zet gewoon zonder pardon je refreshrate weer terug op 60 of 75 als je spellen/3d scenes bekijkt. Tip: Ga naar program files/directx/setup/ en gebruik dxdiag. In het laatste tabblad staat een knop voor het overriden van die irri 60 of 75 waarde, plaats daar 120 en alles moet goed blijven.

Verwijderd

GambitRS schreef op 30 september 2002 @ 15:18:
Oftewel, je hebt zo snel mogelijk alles gedaan en niet de manual gelezen. Pak die er maar bij, daar staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Hijs waarschijnlijk zelfs online te vinden voor als je em kwijt bent.

En het klinkt als een refreshrate probleem. Windows, zeker met NVidia kaarten, zet gewoon zonder pardon je refreshrate weer terug op 60 of 75 als je spellen/3d scenes bekijkt. Tip: Ga naar program files/directx/setup/ en gebruik dxdiag. In het laatste tabblad staat een knop voor het overriden van die irri 60 of 75 waarde, plaats daar 120 en alles moet goed blijven.
alleen kun je je refreshrate bij de stereo drivers ook instellen ;)
Probeer deze volgorde van installatie eens (eerst alles uninstallen)
-Eerst de nieuwste driver (40.xx werkt ook, maar de 30.xx ook) Dan de stereo drivers.
-Vervolgens ga je naar het stereo tabblad, en zet daar stereo aan.
-Vervolgens, moet je testen. ga daarna naar stereo setup en test en zet je refreshrate daar op de laagste resolutie op max en klik op apply for all resolutions (deze instelling activeren voor alle resoluties) en doe dan test. gaat hij op stereo en zie je niets dubbel door de bril, maar wel zonder, dan is hij goed.
-Flikkerd de bril ontieglijk, zet dan Vsync aan in advanced/direct3d. dan zou die het moeten doen

Als een brilleglas donker wordt, wil dat zeggen dat ie knippert. het is heel normal dat er een knipperd in een gewone niet 3d omgeving. Blijft echter maar een glas donker worden dan is je bril kapot. Ze zijn nog bestelbar bij enkele groothandels. Dus vragen bij de pc-boer.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 18:35:
Heb em alleen nooit meer gebruikt sinds dat ik mn elsa gladiac verkocht heb.... zal em binnenkort es op mn radeon 8500 proberen... heb nog wel ergens custom drivers staan ;-)

als je zo'n bril wil hebben moet je idd een goede monitor hebben. ik speel meestal op 140Hz (1024x768) met de bril aan..
Mag ik vragen waar je die custom drivers vandaan heb?

Heb zelf ook de Elsa 3D revelator, de draadlose variant. Heb er een tijdje enorm van genoten (UT in 3D RULED!), tot ik een R9700pro kocht... Nergens drivers voor dat ding kunnen vinden!!

Enne, je monitor op 100Hz is nog _net_ speelbaar, helaas kan die van mij niet veel hoger aan op redelijke resolutie's :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• BounceMeister
  • Niet online
GambitRS schreef op 30 september 2002 @ 15:18:

Oftewel, ik heb WEL de manual gelezen. Als iemand zonder "verstand" van computers dit moet installeren, wordt ie helemaal gek. Ik heb de manual netjes bewaard bij alle andere manuals die ik netjes bewaar.
Anyway, ik heb eerst netjes de juiste volgorde gebruikt om alle drivers te installeren. Vervolgens de resolutie op 640x480 bij 120Hz gezet en dit ook gecontroleerd.
Vanaf het moment dat ik de pc aanzet knippert de bril 1 seconde zoals het hoort en vervolgens is er 1 glas donker en 1 licht. Dat wisselt nog 1 of twee keer tijdens het booten. Vervolgens blijft het ene glas donker en het andere licht en het knippert absoluut niet.
Wanneer ik op het stereo tabblad stereo aanzet, gaat de bril nog steeds niet knipperen, bij het testprogramma en het testscherm zie ik dat het beeldscherm wel knippert en er een wazig beeld ontstaat. Het ene glas is dan nog steeds continu donker en het andere continu licht. Ik heb al alle instellingen geprobeerd, een andere manier van stereo 3d, een ander programma om stereo 3d aan te zetten, een andere versie van de stereo drivers, na het testprogramma niet op "nee, ik zie geen stereo" toch op iets van "ja het werkt" klikken en vervolgens de nieuw verschenen opties allemaal geprobeerd. De stereo frequentie veranderd op alles van 60 tot 100hz. De monitor doet z'n werk wel, maar de bril niet. Vsync staat aan bij opengl instellingen, bij direct3d zie ik het niet staan. Maar welk signaal stuurt de bril dan eigenlijk aan?

Ik heb de bril overigens weer in de kast geflikkerd, want hij blijft toch niet op m'n hoofd zitten. En om nou een spel te moeten spelen op 640x480 met een wazig 3d effect, dat hoeft eigenlijk niet zo. Ik speel liever op 1280x1024, maar dan gaat de 120 Hz niet meer lukken helaas, dat kan alleen op 640x480.
Ik heb die asus V8420 deluxe ook niet gekocht voor de 3d bril, maar voor het snelle geheugen (128Mb/3.3ns), de tv-in en tv-out en de board layout van de Ti4400/Ti4600.

• Losha

Losha

om die reden heb ik dus mijn draadloze revelator ook teruggebracht. wou ook op geen enkele manier aan de praat, en nu wacht ik op mijn bril MET snoer. lijkt me alvast een stuk storings ongevoeliger.
heb veel research gedaan voor die bril toen.
problemen die zich voor kunnen doen:
draadloos, het i.r. signaal kan door van alles en nogwat verstoort worden (bijv. tl's)
en dan synced ie niet goed
met snoer is er mogelijkheid dat of de monitor geen goed sync wil sturen of de videokaart geen 5 volt voor de bril kan leveren (wast wel 5volt?!)

probeer eens als je hebt een andere monitor. uiteraard met originele monitor drivers
gaat het bij dit soort problemen om een bril met snoer, probeer een andere videokaart
mischien dat ie inderdaad geen stroom levert aan de bril
sommige hebben daarom een verloopstekker van de keyboard welke wel 5volt levert

er zijn ook handleidingen om een kabel met 5volt voeding te bouwen:
http://www.stereo3d.com/homebrew.htm

bekijk deze sites ook even voor vragen over 3d-brillen (iets voor de FAQ?? hint hint)

http://www.stereo3d.com/
en
http://www.stereovision.net/

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

BounceMeister schreef op 30 september 2002 @ 22:41:
[...]

Vanaf het moment dat ik de pc aanzet knippert de bril 1 seconde zoals het hoort en vervolgens is er 1 glas donker en 1 licht. Dat wisselt nog 1 of twee keer tijdens het booten. Vervolgens blijft het ene glas donker en het andere licht en het knippert absoluut niet.
Wanneer ik op het stereo tabblad stereo aanzet, gaat de bril nog steeds niet knipperen, bij het testprogramma en het testscherm zie ik dat het beeldscherm wel knippert en er een wazig beeld ontstaat. Het ene glas is dan nog steeds continu donker en het andere continu licht. Ik heb al alle instellingen geprobeerd, een andere manier van stereo 3d, een ander programma om stereo 3d aan te zetten, een andere versie van de stereo drivers, na het testprogramma niet op "nee, ik zie geen stereo" toch op iets van "ja het werkt" klikken en vervolgens de nieuw verschenen opties allemaal geprobeerd. De stereo frequentie veranderd op alles van 60 tot 100hz. De monitor doet z'n werk wel, maar de bril niet. Vsync staat aan bij opengl instellingen, bij direct3d zie ik het niet staan. Maar welk signaal stuurt de bril dan eigenlijk aan?
Ik zit dus met precies hetzelfde probleem (om precies te zijn blijft bij mij het rechterglas donker)

Ik gebruik de nvidia 30.87 drivers....heb ook netjes een stereo tabblad, maar now way dat het wilt werken. Ik word er helemaal gek van omdat iedereen beweerd dat het wel werkt...kortom wat doe ik toch structureel fout :?

Bij de asus drivers knipperden de glazen erg snel heen en weer alleen wou dat ook van geen meter werken.

Is er al iemand die een oplossing voor dit probleem heeft gevonden (ik heb BTW een Asus Ti4600 128 mb)

Heb btw de hele manual doorgespit, maar word daat niet veel wijzer van. :(

• cue

cue

schopje...

niemand of heb ik op en ongelukkige tijd gereplyed :?

• GambitRS

GambitRS

w00t

neem 23.11 dan werkt het wel. Alle andere drivers werken hier ook niet.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 22:25
stuurt die driver apart de monitor en bril aan of gaat dat op dezelfde resolutie en refreshrate dus bv, monitor 1024x768 bril ook 1024x768, of kan dat apart worden aangestuurdbv, monitor 1024x768 bril 640x480

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• GambitRS

GambitRS

w00t

ehm, jij snapt het niet. De bril heeft geen resolutie, die knippert gewoon, terwijl de monitor alternered eerst het beeld voor het linkeroog en dan het beeld voor het rechteroog laat zien. De bril knippert zodanig dat het rechteroog wordt afgedekt als er een beeld voor het linkeroog op het beeld staat en omgekeerd.

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
heeeeel lang geleden werkte me elsa brilletje nog :)
als je het goed doet, dan werkt het heerlijk, in het donker kwam m'n muiscursor van hitman gewoon 5cm ofzo uit het beeld, net alsof die uit m'n monitor kwam

wel rottig om te mikken, daar niet van, maar bij midtown madness, dan vlogen de lantaarn palen om je oren :)

Check mijn knowledge base!

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Ik heb het zelfde probleem als jullie met mijn asus v8420 :r
Wat ik wel op andere internet pagina's gelezen heb dat van af de v84xx serie, ze
de default uit van de 3d bril uit hebben gezet bij asus, en dat hij alleen aan gaat met de native asus drivers (zeer sucks :( haal daar nog niet eens een score van 10000 mee op 3d mark 2001, wat wel mogelijk wordt gemaakt door de detonators ). Voor meer info kan je kijken op http://www.stereo3d.com onder webboard; ....your problems...... O-)
Ik hoop dat asus dit foutje nog gaat verwijderen wanneer er een bios update komt...... waarscheinlijk is dat wanneer de nv30 kaart uit komt, en er voor de geforce 4 cinefx hardware/ software emulation komt......, althans dat hopen we maar....... >:)

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

• cue

cue

Ik hoop het want 23.11 werkt ook van geen meter.....snap niet waarom ze die bril d'r bij doen want het werkt echt van geen meter.

• Losha

Losha

ik heb tegenwoordig eentje met draad, en die werkt gewoon zonder problemen
ik vraag me eigenlijk af hoe iemand het voor elkaar krijgt dat ze niet werken (tenzij stuk natuurlijk)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:52

Meneer aard

Porsche rulez!

Carp_Hunter schreef op 28 maart 2002 @ 00:22:
[...]

Klopt. Staat ook in de gebruikshandleiding.

[manual quote]
Before enabling stereoscopic mode and using your stereoscopic or 3D glasses, make sure that your monitor can support 120Hz interlaced mode under the following display modes:
640 x 480 x 16bits 640 x 480 x 32bits
800 x 600 x 16bits 600 x 600 x 32bits
960 x 720 x 16bits
1024 x 768 x 16bits
1152 x 864 x 16bits
[/manual qoute]

Bij minder werkt die echt niet.

Ik heb zelf een V3800Ultra Delux met zo'n brilletje. werkt ook niet. Ik had dus beter de normale V3800Ultra kunnen kopen (scheelde toen 75piek). :'(
Maarja dat vertellen ze je er niet bij.
heb ook zo`n brilletje, na een paar keer flikkeren deed hij het niet meer :'(

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16
Losha schreef op 30 september 2002 @ 23:01:

probeer eens als je hebt een andere monitor. uiteraard met originele monitor drivers
gaat het bij dit soort problemen om een bril met snoer, probeer een andere videokaart
mischien dat ie inderdaad geen stroom levert aan de bril
sommige hebben daarom een verloopstekker van de keyboard welke wel 5volt levert

er zijn ook handleidingen om een kabel met 5volt voeding te bouwen:
http://www.stereo3d.com/homebrew.htm
Kijk eens aan, die heb ik echt jaren geleden gemaakt. Ik bezit een Elsa Erazor III videokaart en heb daar zo'n Asus brilletje bijgekocht. Met dit printje en de juiste drivers speel ik nu ook lekker in 'echt' 3d.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

3D drivers voor elke kaart inclusief de normaal niet supportende radeons :) http://www.win3d.com/drivers.htm
Ze garanderen ook meer stabiliteit, i misschien voor de mensen met problemen erg de moeite

Edit; net mijn pc gehersteld, als je ze eenmaal hebt geinstalleert eerst uninstllen voordat je je videodrivers wisseld :)

• cue

cue

Ik heb de nieuwe drivers geprobeerd, maar nogmaal geen resultaat.

wat me wel opvalt is dat als ik de huidige nvidia drivers + stereo gebruik, dat als ik 3d op actief zet dat m'n games wel 3d weer gegeven worden (lees: dubbel beeld).

Alleen blijft m'n 3d bril met 1 oog zwart staan, hij knippert dus neit, dat is wel het geval bij de asus drivers alleen werkt het spel dan niet mee.

Ik denk dus dat de bril gewoon geen signaal krijgt ofzo....
Pagina: 1