GambitRS schreef op 30 september 2002 @ 15:18:
Oftewel, je hebt zo snel mogelijk alles gedaan en niet de manual gelezen. Pak die er maar bij, daar staat stap voor stap uitgelegd wat je moet doen. Hijs waarschijnlijk zelfs online te vinden voor als je em kwijt bent.
En het klinkt als een refreshrate probleem. Windows, zeker met NVidia kaarten, zet gewoon zonder pardon je refreshrate weer terug op 60 of 75 als je spellen/3d scenes bekijkt. Tip: Ga naar program files/directx/setup/ en gebruik dxdiag. In het laatste tabblad staat een knop voor het overriden van die irri 60 of 75 waarde, plaats daar 120 en alles moet goed blijven.
Oftewel, ik heb WEL de manual gelezen. Als iemand zonder "verstand" van computers dit moet installeren, wordt ie helemaal gek. Ik heb de manual netjes bewaard bij alle andere manuals die ik netjes bewaar.
Anyway, ik heb eerst netjes de juiste volgorde gebruikt om alle drivers te installeren. Vervolgens de resolutie op 640x480 bij 120Hz gezet en dit ook gecontroleerd.
Vanaf het moment dat ik de pc aanzet knippert de bril 1 seconde zoals het hoort en vervolgens is er 1 glas donker en 1 licht. Dat wisselt nog 1 of twee keer tijdens het booten. Vervolgens blijft het ene glas donker en het andere licht en het knippert absoluut niet.
Wanneer ik op het stereo tabblad stereo aanzet, gaat de bril nog steeds niet knipperen, bij het testprogramma en het testscherm zie ik dat het beeldscherm wel knippert en er een wazig beeld ontstaat. Het ene glas is dan nog steeds continu donker en het andere continu licht. Ik heb al alle instellingen geprobeerd, een andere manier van stereo 3d, een ander programma om stereo 3d aan te zetten, een andere versie van de stereo drivers, na het testprogramma niet op "nee, ik zie geen stereo" toch op iets van "ja het werkt" klikken en vervolgens de nieuw verschenen opties allemaal geprobeerd. De stereo frequentie veranderd op alles van 60 tot 100hz. De monitor doet z'n werk wel, maar de bril niet. Vsync staat aan bij opengl instellingen, bij direct3d zie ik het niet staan. Maar welk signaal stuurt de bril dan eigenlijk aan?
Ik heb de bril overigens weer in de kast geflikkerd, want hij blijft toch niet op m'n hoofd zitten. En om nou een spel te moeten spelen op 640x480 met een wazig 3d effect, dat hoeft eigenlijk niet zo. Ik speel liever op 1280x1024, maar dan gaat de 120 Hz niet meer lukken helaas, dat kan alleen op 640x480.
Ik heb die asus V8420 deluxe ook niet gekocht voor de 3d bril, maar voor het snelle geheugen (128Mb/3.3ns), de tv-in en tv-out en de board layout van de Ti4400/Ti4600.