Afdrukken Internet Explorer gaan naar random print

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Een raar verschijnsel de laatste dagen, gebruikers drukken iets af in internet explorer dmv de printknop in het menu, vervolgens gaan de afdrukken niet naar de standaard printer die in hun profile staat maar naar een printer die helemaal niet gedefinieerd is.

De printers (HP 2100) krijgen een vast ip, ik ben bezig geweest met instellen van lade-selectie op onze eigen ICT printer, ik kan me echter niet voorstellen dat het daarmee te maken heeft.

Het gaat om een NT4.0 terminal server omgeving met CItrix Metaframe 1.8

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
ik kan me heel goed voorstellen dat het er wel mee te maken heeft. brakke (niet NT4 tse-geschikte) printerdrivers veroorzaken een hoop ellende, je moet blij zijn dat het geen BSOD heeft opgeleverd...

Ik zou de server een keer rebooten...

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• seq_uence
Op woensdag 27 maart 2002 13:33 schreef paulhekje het volgende:
ik kan me heel goed voorstellen dat het er wel mee te maken heeft. brakke (niet NT4 tse-geschikte) printerdrivers veroorzaken een hoop ellende, je moet blij zijn dat het geen BSOD heeft opgeleverd...

Ik zou de server een keer rebooten...
Ik heb alleen voor de HP 2100 een keer een HP Laserjet4 driver gebruikt die standaard op het systeem staat. Verder geen drivers geinstalleerd, maar dat weet toch hoop ik elke beheerder ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op woensdag 27 maart 2002 13:53 schreef seq_uence het volgende:

[..]

Ik heb alleen voor de HP 2100 een keer een HP Laserjet4 driver gebruikt die standaard op het systeem staat. Verder geen drivers geinstalleerd, maar dat weet toch hoop ik elke beheerder ?
heb ik ook eens gehad, bij ons bleek dat de default printer niet meer bestond (de oude file/print server bestond niet meer), na de default printer in te stellen en IE herstarten was het opgelost.

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 22:24 schreef elevator het volgende:

[..]

heb ik ook eens gehad, bij ons bleek dat de default printer niet meer bestond (de oude file/print server bestond niet meer), na de default printer in te stellen en IE herstarten was het opgelost.
zo heb ik het ook eens opgelost.

• seq_uence
Op donderdag 28 maart 2002 09:29 schreef spudsimon het volgende:

[..]

zo heb ik het ook eens opgelost.
Ik ben er inmiddels achter wat er gebeurt, de registry key voor de default printer wordt tijdens inloggen gevuld met een verkeerde waarde. Deze key maak ik nu aan via het kix-script zonder deze te vullen. Als de gebruiker nu iets afdrukt vanuit internet explorer wordt de waarde er neergezet.

Dus oorzaak nog niet bekend, maar probleem wel opgelost. :)

Pagina: 1