Toon posts:

Ik word gek van die CD-r's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogge allemaal

Ik weet niet of deze vraag op dit forum thuis hoort, maar vergeef me als het niet zo is.
Mijn probleem is het volgende. Ik wil recordables kopen. Na een hoop sites herover bezocht te hebben, weet ik inmiddels dat bijv. Taiyo Yuden een goede fabriek is. Maar in de CD-r wereld is het een zooitje wat betreft de namen. Philips Premium Silver (die zou inmiddels niet meer bestaan??, bovendien komt de ene Premium wel bij T.Y. vandaan, de ander weer niet), Silver, Silverspeed, kortom wat is nou wat?
Zo heb ik gezien in Pricewatch dat er bij Opus een mooie aanbieding voor een spindel van 100 CD-r's van Taiyo Yuden zelf. Maar daar staat weer de toevoeging Parrot bij. Heb ik meen ik ergens gelezen dat Paroot niet tot de beste behoort. Maar Parrot is geloof ik ook weer een op zich staand merk, en heeft niets met Taiyo Yuden te maken.
Ook weet ik, dat prijs geen indicatie is voor kwaliteit, maar ik heb toch iets van: als dat zulke goede CD's zijn, waarom zijn ze dan zo goedkoop????
Kortom, ik word gek, ik weet het niet meer. Kan iemand duidelijkheid brengen, en heeft iemand isschien ervaringen met die bedoelde spindel???

bedankt voor jullie reacties,

Peter

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Spindel van 100 CD-r's van Taiyo Yuden

Die moet je hebben...zijn ok.

Verwijderd

Ik gebruik altijd Sony's nooit problemen mee en goede kwaliteit en redelijke prijs (vind ik). Gebruik soms wel eens een MMore CD's voor als ik een cd brand die niet voor m'n zelf is. Is wat goedkoper maar vertrouw ze niet helemaal.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op zich een goede vraag. Worstel er zelf ook mee.
Mot binnen kort weer een hele stapel bestellen.
Twijfel tussen platinums (32x) die goedkoper zijn dan parrot (24x). Welke kan ik nu het beste nemen :?

Heb de laaste keer z'n spindel tydo, je weet wel dat bekende merk ja,zonder opdruk van de cdrwinkel, maar die bevallen me niet zo goed. Mijn auto cd speler wil ze niet en ik vind ze nogal kwetsbaar zonder extra laag bovenop.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik gebruik nu al een flinke tijd de TDK 700MB disks van de V&D, die zijn wat duurder, maar wel erg goed.

Goed te overburnen (713MB), doen het goed op 24speed, en ze zien er perfect uit (itt MMore-meuk van een paar jaar oud), en doen het op elke cd-speler die ik heb :)

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Op woensdag 27 maart 2002 15:59 schreef MREn het volgende:
Ik gebruik nu al een flinke tijd de TDK 700MB disks van de V&D, die zijn wat duurder, maar wel erg goed.

Goed te overburnen (713MB), doen het goed op 24speed, en ze zien er perfect uit (itt MMore-meuk van een paar jaar oud), en doen het op elke cd-speler die ik heb :)
Voor de liefhebbers, deze zijn op dit moment in de aanbieding bij de makro. Ik heb met mijn writes juist hele slechter ervaringen met TDK (lite-on + Plextor). van de 25 die ik gekocht dat > 8 mislukt. Er staat op 16speed, maar op 12 speed allemaal tikken / kraken. Nope, geen optie voor mij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Ik gebruik de Silverspeed 700 Mb van Philips van de 50 gebrande nog geen mislukt (philips brander 12x)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
ik gebruik parrots, en ik moet zeggen da'k tot nu toe geen klachten heb (na c.a. 50 cd's) ik kan je ze zeker aanraden!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Verwijderd

Ik gebruik supergoedkope (14 gulden de 10) cds van de lidl hier... merk : Octron. Slimline case... staat 16x op maar kan op 20 makkelijk zonder probleem ... 1 uitval nu op 250 cds ofzo.
Mooie afwerking... cd speler en PS1 spelen ze zonder problemen af.
Tis maar hoeveel problemen je zoekt...duur is niet altijd even goed.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
Ik gebruik nu verbatim :), en soms philips en soms platinum (90 Min)...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 11:17
Op woensdag 27 maart 2002 16:25 schreef JesterRace het volgende:
Ik gebruik supergoedkope (14 gulden de 10) cds van de lidl hier... merk : Octron. Slimline case... staat 16x op maar kan op 20 makkelijk zonder probleem ... 1 uitval nu op 250 cds ofzo.
Mooie afwerking... cd speler en PS1 spelen ze zonder problemen af.
Tis maar hoeveel problemen je zoekt...duur is niet altijd even goed.
Wacht maar tot over twee jaar... Vaak gaan goedkope CD's rotten :(

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heijtel/tw.jpg

• lpb
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

lpb

k gebuik al jaren gewoon die lowbudget Thats Write's en ikzelf heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, behalve sommige die 'k uitgeleend heb. Als je een beetje fatsoenlijk (wat door de degene op het plaatje hierboven dus niet heeft gedaan) met die cd's omgaat dan gaan ze echt wèl lang mee....

En ohja... het lijkt wel of iedereen spindels koopt, maar koopt iedereen dan los de jewel cases ??

Verwijderd

Na lang zoeken nu eindeljk goede cdr's: Sony (700 MB).

Werkt zelfs in de auto helemaal perfect (vaak problemen aan de buitenkant v/d cdr), met zo'n jvc cd changer.
Aanrader die sony's.

Maar andere kant: Voor de rest eigenlijk nooit geen problemen meer, behalve dus als audio in de auto, met andere merken (Kodak / Philips en nog een aantal merken.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 11:17
Op woensdag 27 maart 2002 17:18 schreef (¯`;.žž.LPB.žž.;ޝ) het volgende:
k gebuik al jaren gewoon die lowbudget Thats Write's en ikzelf heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, behalve sommige die 'k uitgeleend heb. Als je een beetje fatsoenlijk (wat door de degene op het plaatje hierboven dus niet heeft gedaan) met die cd's omgaat dan gaan ze echt wèl lang mee....

En ohja... het lijkt wel of iedereen spindels koopt, maar koopt iedereen dan los de jewel cases ??
Deze CD heeft alleen maar in Jewelcase op mijn kamer gelegen en is hoogstens 10 keer gebruikt... En zo vochtig is mijn kamer echt niet, en om nou een speciale vochtregulerende kast ervoor te kopen...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 17:16

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op woensdag 27 maart 2002 16:33 schreef Steven het volgende:

[..]

[afbeelding]
Ik heb nog geen problemen ondervonden met That's Write :)

/dev/null

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16

[..]

[afbeelding]
Dan noem je ook een ;)

* _JGC_ gebruikt platinums, spotgoedkoop en supergoed (nog geen fouten gehad behalve leesfouten van het origineel (zoals een K3 CD van 14 of 15 tracks die bij 9 ineens klaar was met fikken :? ))

Verwijderd

CD's waarvan ik verwacht ze vaak of gedurende een lange tijd nodig te hebben brand ik vrijwel altijd op Sony, heeel soms TDK, deze zijn echt van een perfecte kwaliteit als je ut mij vraagt... voor CD's waar ik toch zo goed als niks mee doe, of die ik voor anderen brand, gebruik ik BASF, Dixons CD-R's of Nashua (die op zich ook niet echt verkeerd zijn)...

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 00:37

d-motion

zow... en dan nu...

[..]

afbeelding]
Ik bewaar al mijn CD's in van die mooie donkere mappen! Niet heel goedkoop maar de CD's liggen dan wel lekker donker opgeborgen! Iets wat een must is voor CDR/CDRW!

Verder net 2 spindels bij de CDRwinkel (die in belgie) gekocht! Tayo Yuden... (BTW>.. daar was mijn eerste brander ook van! BW-50! :))

WWW.RC5.NL

Verwijderd

Ik vind het ook heel moeilijk, welke moet je nou gebruiken??

Ik heb zelf vooral ervaring met Nashua's spindels die niet echt goed zijn gebleken (redelijk veel uitval met branden en niet echt heel goed te lezen vaak), die That's Writes van dat fototjes van hieborven ook, ook niet echt heel goed. Oude Philipsjes die ik vroeger had die zijn altijd nog goed te lezen. Maar die stonden er dan altijd al om bekend goed te zijn (maar wel wat duurder). Nou had ik vandaag een CD van Platinum die ik 3 weken terug nog had gekopieerd voor iemand en nog weer een paar weken daarvoor zelf had geinstalleerd en dus gewoon goed te lezen was, die vandaag ineens niet meer te lezen was op 99%! Op 3 verschillende CD-R drives geporbeerd maar geeneen die hem helemaal goed kon lezen, ISO van maken of wat dan ook. Dat dus terwijl hij in die 3 weken in een donkere kast heeft gelegene netjes in een hoesje, geen vette vinger of krasje erop! Ik weet het soms ook niet meer hoor want verder leken die Platinums toch wel aardig te bevallen...

Verwijderd

TDK en SONY zijn de topmerken, als je voor de wat kleinere budgetten iets leuks wil kopen zou ik voor de Parrots gaan (doe ik zelf ook). Ik vindt de site van opus helaas niet altijd al te duidelijk :( Voor doosjes e.d. kun je het beste de search gebruiken want ondanks het feit dat ze niet in het menu staan kun je ze wel gewoon kopen (heb zelf een doosje met jewelcases besteld).

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:22
Staat er iets gedrukt op die Parrots van opus?
Die Tayo Yuden dus.

Verwijderd

[..]

[afbeelding]
Bij mij nog nooit voorgekomen zoals op de foto :?

Verwijderd

ik gebruik platium en philips :D
verie good, nog geen enkel probleem mee gehad

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[..]

[afbeelding]
:D dat ziet er wel heel apart uit :P
Zelf heb ik nog nooit last gehad van rottende of verouderde cd's die het niet meer doen, heb hier zelfs nog Oh No MOre games cd's ligen die op de goedkoopste zooi/troep zijn gebrand en die doen het nog perfect :o
Zelf heb ik een hele poos MMore cd's gehad, nooit problemen mee gehad.
Circa een half jaar geleden had ik altijd die Arita 90 minuten cd's, lekker groot doen het goed.
Nu heb ik Philips Multispeed 80min 16x cd's en die doen het ook perfect :)
En dat alles met me Plextor 12x10x32, die dus onderhand al zeker 600 cd's gebrand zal hebben :D
Puik dingetje :7

39

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-04 07:51

-ET-

Phone Home

Ik heb nu nashua's daar heb ik nog geen problemen mee, en ik gebruikte ook best media (lokale computer boer) en die deden het ook prima

8 speed LG fikker en daar voor philips 2 speed fikker.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

heb de "rottende" CD-R's zoals op het fotootje alleen nog maar gezien bij Verbatim, al na een paar maanden krijgt je allemaal verkleuringen in de (zilverwitte) bovenkant. En als je pech hebt verdwijnt de toplaag daar gewoon...

ben zelf erg te spreken over platinums als we het over goedkope CD's hebben.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1