[PHP+Mysql] results verdelen over meedere pagina's

Pagina: 1
Acties:

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:33
Ik zit met het volgende. Ik doe een selectie op de database daar komt een resultset uit en die wil ik verdelen over meerdere pagina's. Met Limit/offset kan niet omdat er reakties (nieuws/reaktiesysteem) van meedere nieuwsitems door elkaar staan.

Wat ik nu heb:
PHP:
1
<?while (($row = mysql_fetch_array($result)) &amp;&amp; ($s <=$e)){//hier laat ik dus de reakties zien.$s++}?>

In de url geef ik op pagina.php?s=0&e=10
Dan laat hij dus de eerste 10 zien. Hoe krijg ik het dan voor elkaar dat hij op de volgende pagina 10 t/m 20 laat zien?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

waarom kan je niet met Limit / offset werken in je query? Je kan toch de reacties die je niet nodig hebt eruit filteren in je query?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Op woensdag 27 maart 2002 11:25 schreef Atteman het volgende:
Met Limit/offset kan niet omdat er reakties (nieuws/reaktiesysteem) van meedere nieuwsitems door elkaar staan.
Ooit gehoord van WHERE clausule :?

• Atteman146
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:33
Laat maar....
/me schaamt zich diep :)
Ik probeerde het eerst ook met Limit maar toen pakte hij idd reakties van meerdere nieuwsitems (was tijdens het bouwen een tijdje geleden)
Ik ging er dus vanuit dat dat nog steeds niet zou werken en daarom dus niet meer geprobeerd en met for/while lopen klooien. DAMN! LOMP enz.
Het werkt dus wel met limit |:(
Thnx iig.

Deze mag dicht.