Toon posts:

[OC] V verhogen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
klein kort vraagje:

Ik heb mijn V van 1.65 naar 1.75 gezet, maar er gebeurt nix met mijn speed van mijn (coppermine)PIII 500-1.13G, die nu op 633 staat.

whats wrong?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
als je het voltage verhoogt gaat je CPU niet sneller lopen, maar stabieler zodat je nog verder kunt OC'en.
Je hoeft het voltage alleen maar te verhogen als je systeem niet meer stabiel loopt door het OC'en.

Verwijderd

Je moet natuurlijk ook de Front Side Bus van je PC hoger zetten, of de multiplier indien mogelijk...

Blader eens door de FAQ zou ik zo zeggen..

Verwijderd

uhmm

je wil je cpu overklocke door de voltage hoger te zette ?

wiw :P

try eerst de multiplier tot het stabielste punt

en ga daarna je bus verhogen ..

en als die dan gaat crashe pas je voltage hoger ..

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 11:25 schreef nasher het volgende:
uhmm

je wil je cpu overklocke door de voltage hoger te zette ?

wiw :P

try eerst de multiplier tot het stabielste punt

en ga daarna je bus verhogen ..

en als die dan gaat crashe pas je voltage hoger ..
de mp van een intel CPU kun je niet verhogen |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb een P dus kan die multiplier niet verhogen, mja.. kan wel, maar gebeurt nix.
de FSB heb ik berhoogt naar zijn maximum (155) na eerst die CPU spread uit te zetten, maar dan loopt mijn pc na een half uurtje vast als ik wat dingen tegelijk aan het doen. dus heb weer terug gezet naar 140.

iemand die dit nu allemaal heeft gelezen misschien een tip om heb verder als 633 te krijgen en dan ie stabiel blijft?

zou ik hem misschien op 1.85(max.) moeten zetten? Hij was met 1.65 maar 17/19° en op 1.75, maar 20/21°.

kom maar op met die replies :P

alvast bedankt!

Verwijderd

woeps

hihi :+

sry

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mensen...de multiplier van een P3 is _altijd_ gelockt.

Jorn: je hebt em toch al overgeclockt? Wat is het probleem? Heb je [topic=324186/1/50] al gelezen?
Het CPU-voltage (Vcore) verhogen heeft meestal (niet altijd) zin als je systeem instabiel is. Denk eraan dat een cpu op een hoger voltage ook meer warmte produceert en daardoor OOK weer instabieler kan worden. Maar lees die FAQ..echt ;)
Ik heb nooit een p3 gehad maar volges mij is 633 al vrij goed voor een 500.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Blijkbaar trekt je systeem die snelheid gewoon niet, je kunt je Vcore nog verder gaan verhogen, en betere koeling op je processor zetten. Verder helpt case koeling ook wel (chipset wordt koeler).

Mijn Duron kan op 750MHz tot 90 graden voordat Windows vastloopt, maar bij 1100MHz moet ik 'm echt onder de 45 graden houden. Misschien dat jouw CPU ook verder gekoeld moet worden.

En een CPU temperatuur van 17 graden?? Zit je zeker in een koelkast te werken! (zonder rare fratsen komt de temperatuur van een processor niet onder de kamer temperatuur uit)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:33 schreef _sNaRs_ het volgende:
Jorn: je hebt em toch al overgeclockt? Wat is het probleem?
..
Ik heb nooit een p3 gehad maar volges mij is 633 al vrij goed voor een 500.
err.. ik kreeg hem van de winkel op 600. dat 500-1.13G is van sisoft sandra die dat zegt. ik d8 ik zet het er maar ff bij voor de kenners ofzo, misschien hebben die der wat aan.

maar ik heb hem nu dus pas 33mhz hoger.. das nie veel aangezien mijn cpu 1.13 kan (zegt sandr + me bios) alleen die fuck klote k*nker multiplier werkt tegen.

btw. temp maakt voor ij nix uit.. hij is 20° man! kan wel wat hoger worden maar hoger als 40 zal die noooooit worden d8 ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:36 schreef cynical het volgende:
En een CPU temperatuur van 17 graden?? Zit je zeker in een koelkast te werken! (zonder rare fratsen komt de temperatuur van een processor niet onder de kamer temperatuur uit)
err.. volgens mijn meter in de woonkamer is het 19° hier in huis... en aan gezien ik het beneden in de woonkamer warmer vind als hier boven op me eigen kamer denk ik dat me cpu temp dus wel boven de kamertemp zit.

ik vind het ook aardig gek, maar sisoft zegt het, mbm5 zegt het en een vaag andere proggie zonder naam :)

btw. me kast is open en als ik me viger tegen de achterkant van het printplaatje leg wat in me mobo is gestoken en waar me cpu op zit voel ik nix warms ook hoor.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Sisoft Sandra bedoelt met 500-1.13G dat de cpu die jij hebt op deze snelheden verkocht werden.

Geeft dus helemaal nix weer over de overclockbaarheid.

"hij" kan dus nooit 1.13ghz.

Wees blij met je overclock, je hebt er niet voor betaald. Elke mhz die je overclocked krijg je dus gratis.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 11:49 schreef Black_Adder het volgende:
"hij" kan dus nooit 1.13ghz.
maar als ik in me BIOS de FSB op max zet en mijn multi dan komt ie uit op iets van 1123,78 zoiets was het , weet natuurlijk niet meer pcies :)
Wees blij met je overclock, je hebt er niet voor betaald. Elke mhz die je overclocked krijg je dus gratis.
mja ik ben blij.. maar ik denk dat hier wel mensen zijn die hem verder zouden kennnen klokken.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 11:56 schreef -Jorn- het volgende:
Op woensdag 27 maart 2002 11:49 schreef Black_Adder het volgende:
[..]

maar als ik in me BIOS de FSB op max zet en mijn multi dan komt ie uit op iets van 1123,78 zoiets was het , weet natuurlijk niet meer pcies :)
[..]

mja ik ben blij.. maar ik denk dat hier wel mensen zijn die hem verder zouden kennnen klokken.
Oh? Nou knappe jongen die de multiplier van een P3 weet aan te passen en em dan op 1.13Ghz weten te krijgen (stikstof-kryo-dual-peltier-waterkoelings-phase-change-koeling ofzo? :P) Zoals ik al eerder zei: De multiplier is gelockt! Nee en je kan em ook niet unlocken.

edit: sorrie..zover was je al zie ik. Ik denk dat je een hitteprobleem hebt. Weet je zeker dat de temps die je aangeeft niet gewoon de temperatuur van je moederboard is?
Als je systeem na een half uur, onder load (dus cpu-belasting) vastloopt, is het waarschijnlijk omdat je CPU gewoon te heet wordt.

I reject your reality, and substitute my own.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

kerel, gooi je vcore naar het hoogt mogelijkew en je fsb op 150, als ie het dan niet doet zet je m op 149, doet ie het dan nog 148 enz... als je dan uit eindelijk een stabiel pc'je hebt kan je proberen je vcore weer wat omlaag te gooien...

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik... en dat heb ik uit al mijn post ook wel laten blijken dat ik het weet. Maar wat bedoelde te zeggen is dat mijn cpu wel hoger kan. 700 haal ik wel, das het hoogste wat kan. maar dan gaat ie telkens reb00ten.

maar k heb nu te horen gekregen dat ik mee V derop moete zetten voor stabieliteit dus daar ben ik nu mee bezig etc.

maar allemaal bedankt voor de repleys hoor!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06-2025

lange

Boom Boom?

Op woensdag 27 maart 2002 12:06 schreef -Jorn- het volgende:
Dat weet ik... en dat heb ik uit al mijn post ook wel laten blijken dat ik het weet. Maar wat bedoelde te zeggen is dat mijn cpu wel hoger kan. 700 haal ik wel, das het hoogste wat kan. maar dan gaat ie telkens reb00ten.

maar k heb nu te horen gekregen dat ik mee V derop moete zetten voor stabieliteit dus daar ben ik nu mee bezig etc.

maar allemaal bedankt voor de repleys hoor!
als jij zegt dattie niet heet word kan je dus gewoon je fsb op 155 zetten en dan je vcore op 1.85 als 'ie dan niet te heet word en stabiel draait ben je blij en als ie onstabiel is gewoon stapje voor stapje de fsb naar beneden schroeven tot ie stabiel is...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 12:04 schreef lange het volgende:
kerel, gooi je vcore naar het hoogt mogelijkew en je fsb op 150, als ie het dan niet doet zet je m op 149, doet ie het dan nog 148 enz... als je dan uit eindelijk een stabiel pc'je hebt kan je proberen je vcore weer wat omlaag te gooien...
dit is een nuttige post :)
ga ik ff doen, maar 1 probleem, ik kan hem niet met 1 mhz aanpassen. gaan met 155,55 155 144,44 140 etc.
maar ik probeer het daar wel ff mee dan..

tnx and cya!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
Op woensdag 27 maart 2002 11:33 schreef _sNaRs_ het volgende:
Mensen...de multiplier van een P3 is _altijd_ gelockt.
[flauwmodus]EUHHHHHHHHHHHHHHHHH WRONG ;)
als je een engineer sample heb issie niet gelocked en dus issie niet altijd gelocked :+[/flauwmodus]

ik zou hem niet naar het hoogst mogelijke vcore zetten, zet de fsb op 155 en de vcore iets omhoog, dan uitgebreid testen, niet stabiel? vcore weer ietsjes hoger.
Pagina: 1