Toon posts:

Hot flashen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moet zo iets gebeuren op een moederbord met de zelfde chipset of maak het geen bal uit welk mobo je er onder propt ? ( mobo die flashen moet )

Verwijderd

Ja, moet zeker dezelfde chipset zijn.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moeten ze ook beiden hetzelfde soort bios zijn, bv allebei Ami, of Award enz. :)

Verwijderd

Topicstarter
hm lastig
k heb 5 mobos met allemaal een andere bios en chipset :(

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb eens me ecs k7s5a gehotflashed met me epox 8kha.
De ecs was dus rot,en ik propte de rotte bios in de klaar staande epox.
Tjakka ik kon gewoon een AMI flashen op dat kreng :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De mainboarden hoeven absoluut niet hetzelfde te zijn.
Chipset heeft er niets mee te maken.
Het gaat er maar om dat de socket hetzelfde is, oftewel de chip erin past.
Hotflashen is absoluut niet mainboard gebonden.
De 'eprom burner' die op ieder board zit kan de meeste typen chips aan, oftewel hij schakelt zelf over naar de juiste spanning voor de chip.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Hmm, dan snap ik niet waarom bij mij een keer hotflashen niet lukte met verschillende mobo's, maar wel lukte toen ik een eenzelfde mobo gebruikte. :?

En de mobo's hadden alles hetzelfde, behalve de chipset.

Is het niet zo dat een biosflashprogramma kijkt naar de bios die origineel op het mobo zit? Ik bedoel, je kunt mij niet wijsmaken dat jij een bios op bv een Asus Cusl2-c vervangen krijgt door een bios voor bv een MSI K7T Turbo.

Dus als jij een mobo hebt met bv een via-chipset, kun je hotflashen tot je een ons weegt, maar een bios voor een Intel-chipset krijg jij er niet op.

Verwijderd

De pin config moet gelijk zijn
That's all, en of er zoveel intellect in zit dat hij
de program spanning aanpast.. dat weet ik niet.
Maar is de gok wel waard

Verwijderd

Topicstarter
t gaat om een chaintech bios bord type weet ik helaas niet uit me kop

p2 mobo met intel sjippies

waar ken ik dat het beste in flashen?
op een p3 mobo ? of op een amd mobo ?

Verwijderd

Ik geef je weinig kans dat het lukt met die bordjes, maar als je het toch gaat proberen, niet geschoten is altijd mis, zou ik voor het P3 bord gaan. :)

Verwijderd

Als het je inderdaad niet lukt, wil ik het best wel eens voor je proberen. :)

Ik heb hier namelijk nog een P2 bordje liggen met een Intel 440bx chipset erop. :)

Verwijderd

Topicstarter
dat p3 bord heb namelijk ook een 440BX sjipset :D

Verwijderd

Nou, als je P2 bordje ook een 440bx chipset heeft, heb je veel kans dat het gaat lukken. :)
Tenzij de ene biosrom een ander volume heeft dan de andere... De meest voorkomende formaat is 2mb, misschien kun je dat eens ff checken. :)

Verwijderd

Topicstarter
tis een 256kb rom file geloof ik :) dus dat zal 2m zijn ?

zal zo eens kijken als die gast thuis komt :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Soyo SY-5EMM BIOS geflest in een 486 met EPROM :D

werkwijze: BIOS lospeuteren, jumpers op flashrom instellen, computer opstarten tot DOS, andere BIOS erin, flashen, klaar.

bord maakt niets uit, chipset maakt niet uit, zolang je te flashen flashrom maar hetzelfde formaat is als de originele.
Pagina: 1