Toon posts:

Knipperprobleem MatroxG400 met LG795+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar en hardnekkig probleem.

Tijdens het spelen van een spelletje (civ2 rules) onder win98 begon het beeld ineens te knipperen naar zwart scherm. Netjes op de maat van een knipperend bootje. Dat gebeurde echter alleen als ik met het bootje dicht bij een van de polen kwam. Na een tijdje echter ging het knipperen ook tijdens gewoon gebruik af en toe ineens uit en weer aan. Nieuwe drivers wilde niet helpen. Een korte tijd later heb ik WinXP geinstalleerd. Zelfs tijdens de installatie van XP knipperde het beeld een paar keer! De frequentie van het knipperen neemt in de loop der tijd (weken) toe. Een maand geleden had ik weereens nieuwe drivers geinstalleerd en toen leek hij ermee te stoppen. Gister ging hij echter weer langzaam aan beginnen.

Wat er gebeurt:
De monitor gaat op blanco (zwart scherm), het power-lampje blijft onverandert. Er is geen flits of iets dergelijks te zien of te horen. Tijdsduur varieerd van ongeveer .5 tot 2 seconden. Tijd tussen knipperen is heel onberekenbaar. Het knipperen reageert soms op gebeurtenissen op het scherm (muisklikken, slepen van windows, bewegende beelden)

Hier wat dingen die ik geprobeert heb:
- nieuwe drivers/bios e.d. = geen of weinig effect
- andere uitgang dualhead = zelfde probleem
- andere monitors = probleem weg
- andere videokaart = probleem weg
- heel weekend lan-partyen levert op dat mijn monitor op diverse andere pc's gewoon werkt en mijn pc elke andere monitor ook gewoon trekt.

Omdat hij gister na ongeveer 6 weken geen knipper hebben te geven weer helemaal op hol geslagen is, snap ik er helemaal niets meer van. Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

De groeten,

Janne

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Hmz, ok, je weet dus dat je monitor ok is.
Als je je videokaart in een andere pc prikt, issie dan ook ok? Mocht ie dan wel ok zijn, dan weet je dat het daar ook al niet aan ligt.
Dan moet je de oorzaak dus ergens anders zoeken dan bij je monitor of je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Alle andere monitors (ik heb er zo'n 6 geprobeert) werken wel op mijn videokaart. Omdat het knipperen gebeurde in win98, winXP en tijdens de installatie van XP lijt het me sterk als het aan drivers ligt.

Ik vrees een heel raar synchronisatie probleem tussen _deze_ monitor en _deze_ videokaart. Maar oplossingen?

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Tijdens instalatie van XP is dat normaal, staat zelf op je scherm te lezen tijdens instalatie.

Denk eerder aan een voedings probleem, wat voor systeem heb je ? beetje info daarover zou niet gek zijn.

Verwijderd

Topicstarter
System specs:

MSI K7Turbo (VIA KT133A)
AMD Duron 800
128 Mb 133Mhz
Matrox G400 DH
JNC 230W Power
17" LG 795FT Plus
Deze gebruik ik momenteel (in dualhead configuratie)
14" Samsung SyncMaster 400b
15" CTX

Deze hardware is sinds het probleem begon verandert
Maxtor D740X-6L 40Gb
DVD-Rom
vagotech 10/100 LAN Adapter

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op woensdag 27 maart 2002 12:28 schreef Razzmatazz het volgende:
System specs:

MSI K7Turbo (VIA KT133A)
AMD Duron 800
128 Mb 133Mhz
Matrox G400 DH
JNC 230W Power
17" LG 795FT Plus
Deze gebruik ik momenteel (in dualhead configuratie)
14" Samsung SyncMaster 400b
15" CTX

Deze hardware is sinds het probleem begon verandert
Maxtor D740X-6L 40Gb
DVD-Rom
vagotech 10/100 LAN Adapter
Te kort power(zeker weten doe ik het niet), denk dat een 230w beetje tekort stroom levert.

Andere vraag, hoe hoog staan refres-rate staan ? boven 85 soms? op monitor1

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Ja, dat zou best wel kunnen ja. Ik zou ook ff niets anders kunnen bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Met de refresh-rates en resoluties heb ik eindeloos geknoeid. Het kwam er uiteindelijk op neer dat lagere resoluties wel een lichte verbetering gaven, maar geen oplossing. Het tweaken met refresh-rates leverde niets op.
;(

Ik ga in elk geval proberen ergens een andere (wat stevigere) power supply vandaan halen.
Pagina: 1