[Adventures] Petitie starten?

Pagina: 1
Acties:

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-01 14:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Ik lees nu al een aardig tijdje de topics hier. En vooral bij de oldgames topics, komen adventures naar boven zoals MI en Indiana Jones etc.

Iedereen weet wel dat adventures niet meer gemaakt worden, zeker niet in deze style. Maar kunnen we daar niet wat aan doen? Een petitie starten oid (in het engels), om tigduizend (we zijn ongetwijfeld niet de enige die dit willen) email adressen (niet voor spamdoeleinden) te verzamelen.

Als we ons doel, stel 10duizend adressen, hebben bereikt. Sturen we dit naar LucasArts, met de vriendelijke doch dringende vraag of ze een vervolg willen maken op Indiana Jones / MI. Dit dan in de oude style waar alles niet super duidelijk is maar wel geinig getekend enzo. Zeker geen 3D en zeker voor de PC.

Of dat ze een nieuwe adventure reeks gaan ontwikkelen.

.. Of ben ik de enige die dit wat lijkt ?

Verwijderd

Ja, volgens mij heb je er compleet nix aan.

Zullen ze blij mee zijn @ Lucas Arts, een email van 600 pagina's met 10000 emailadressen en een verzoek of ze niet "alsjeblieft ff dat ene spelletje nog een keer willen maken". :)

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Maybe, maar die fps wordt ik een beetje zat de laatste tijd, elke maand wel een nieuwe.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als jij gegarandeerd 10.000 CD's afneemt voor de volle prijs zullen ze er wel aan beginnen :)

Het leuke van zo'n lijst ondertekenen is dat het niets kost. Op een hoop spam na dan. Maar een hoop ondertekenaars zouden waarschijnlijk wachten op de 'kazaa-versie' ben ik bang.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Daar ben ik ook wel bang voor ja.. eigenlijk zou ik al blij zijn als ze de oude adventures geschikt maken voor WinXP en uitbrengen als een grote verzamelbox. Deze koop ik dan zeker weten wel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Larry 1 draaien op XP is inderdaad niet ECHT ideaal...

Maar ik denk dat het nooit echt zal gaan lukken - vooral bij spelletjes werd erg vaak misbruik gebruik gemaakt van eigenaardigheden en fouten in de architectuur van XT/2/386 en DOS. Misschien dat een volledige DOS-emulator die alle 'bugs' in de hardware emuleerd, met de wenselijke snelheid mogelijk wordt als de 10GHz processor in zwang raakt. Maar ik zou er niet op rekenen.

Ik bewaar mooi m'n P166 met DOS 6 om nog wat op te kunnen draaien, maar bijvooebeeld the ancient art of war moet je er niet mee proberen :) Voorlopig is het beste wat we er van kunnen maken het gebruik van moslo en een dos partitie.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik denk dat als de vraag leeft er vanzelf aanbod gecreeerd wordt, ook zonder petities. Kijk maar naar het RPG genre waar nog volop nieuwe spellen gemaakt worden.
Als het puntje bij paaltje komt gaat niemand een 2D adventure meer spelen op een resolutie van 320x400 met pc-speaker-piepjes. Althans, geen nieuwe. Want bij Larry, Space Quest, Simon the Sorcerer, Discworld e.d. speelt iets wat je niet kan inbakken in een nieuw spel: nostalgie. Dat is het gene wat je waardeert in zo'n spel, en dat kan je niet namaken.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 14:28 schreef Patrickje het volgende:
iets wat je niet kan inbakken in een nieuw spel: nostalgie. Dat is het gene wat je waardeert in zo'n spel, en dat kan je niet namaken.
Da's zeker waar, bv met Transport Tycoon, dat spel wordt ook nog massaal gespeeld. Spellen van vroeger speel ik persoonlijk vaker dan die van tegenwoordig, ik heb bv RTCW uitgespeeld, en nu kijk ik er al niet meer naar.

De enige uitzondering die ik heb is de C&C serie. (Gameplay zal ook vast een belangrijke factor hierin zijn.)
Pagina: 1