Visual SourceSafe via het web

Pagina: 1
Acties:

• BDT
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10-2023
Hallo,

Een vraagje: Kan ik mijn Visual Sourcesafe via het web gebruiken? Zodat ik samen kan werken met iemand via het web aan een project zonder dat we daarvoor in het zelfde netwerk moeten zijn.

Ik hoop dat het kan....

Sega till I die!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Er is een 3th-party oplossing hiervoor.

Ook denk ik dat het mogelijk is over een VPN verbinding, maar dat is misschien een beetje overkill.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

• victorv
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02-2024

victorv

Locallost

VSS is heeeeel traag met VPN verbinding.

SourceOffsite is een product dat tussen de VSS client en VSS database inzit en via TCP/IP werkt, dus geschikt voor het web. zie www.sourcegear.com.

Als je via het web wilt werken, gebruik dan CVS. Opensource, en er zijn zelfs Visual Studio SCC plugins.

"Accomplishing the impossible means only that the boss will add it to your regular duties."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij is bij SOS de gehele client anders, waardoor deze via het internet kan werken. Toch?

• BDT
CVS heb ik al geprobeerd, maar het gaat hier om VS.NET en SourceSafe 6.0c

Volgens mijn ex baas is het mogelijk om zonder sourceOffsite te werken via het web. Maar mijn relatie is niet meer zo goed met hem, dus ik hoef het hem niet meer te vragen.

Heeft iemand de oplossing?

Sega till I die!

Verwijderd

vss werkt via fileshares. Via het internet is dat dan niet aan te bevelen. SourceOffsite is een serverside service die requests voor files in de VSS installatie oppakt en lokaal verwerkt en dan doorstuurt naar de client. vziw werkt sourceoffsite met vs.net. Je ex-baas heeft dus gedeeltelijk gelijk, want via fileshares wil je niet werken via internet, maar het kan wel.

CVS lijkt me geen optie, het ontbeert een aantal functies die VSS juist zo leuk maken. (maar als je echt niet anders kunt, kun je het proberen)

• BDT
Dus nu moet ik een extra pakket aanschaffen?? :(

Sega till I die!

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 12:31 schreef BDT het volgende:
Dus nu moet ik een extra pakket aanschaffen?? :(
Je kunt het ook zelf maken, via een webservice. VSS is in feite compleet te besturen middels COM calls, dus wat je moet maken is een webservice die die comcalls doorsluist naar de VSS installatie en de resultaten terugstuurt via de webservice aan de caller. De caller hang je dan in een VS.net addin (die je genereert middels de wizard) en het praat met elkaar. Het is niet in 1 avond gemaakt, maar wel degelijk mogelijk.
Pagina: 1