Wij hebben hier Mxstream en een thuisnetwerkje via aan hub. Bestaat er dan de mogelijkheid om vanaf mijn computer mijn huisgenoot van het internet af te kicken
? Hij download nl. constant via newsgroups, waardoor de rest niet meer kan internetten.
Alleen als je je connectie hebt geshared d.m.v. een pakket dat zoiets ondersteunt.
Verwijderd
heb je een router ? of heb je die alcatel speed touch pro (of getweakede speedtouch home) ? kan je daar geen deny op zetten ofzo
Als je een gehackt alcatel modem hebt, kun je ip adressen toevoegen en verwijderen. Zo kun je zelf bepalen wie wel en wie geen toegang heeft.
"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin
Gewoon bandbreedte verdelen, door een router of software matig.
Nog beter:
De gebruiker op z'n gedrag aanspreken.
Werkt op de lange termijn een stuk beter dan iemand kicken....
De gebruiker op z'n gedrag aanspreken.
Werkt op de lange termijn een stuk beter dan iemand kicken....
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Daar sluit ik me volmondig bij aan
Met een gehacked Alcatel modem kun je volgens mij de poort van nieuwsgroepen dichtzetten
Met een gehacked Alcatel modem kun je volgens mij de poort van nieuwsgroepen dichtzetten
dat laatste ga ik eens uitzoeken, ik had al wel lopen zoeken in de modeminstellingen. we hebben er ook afspraken over, maar het zou natuurlijk leuk zijn als ik iets achter de hand heb dat zij niet kennen!
Verwijderd
Krijgen we zometeen lui uit jou huisje met "IK KOM NIET MEER OP MIJN NIEUWSGROEPEN WIE KAN MIJ HELPEN" nou ik weet van niks.
Verwijderd
it's all about policies. Ik heb hier ook een thuisnetwerk. We zitten met meer dan 10 man op een adsl pro abo van xs4all. Ik ben met iedere deelnemer een heel helder contract overeengekomen over het gebruik van de verbinding en de betaling. Hierin staat bijvoorbeeld opgenomen dat ze geen files mogen sharen, of server apps mogen draaien.
Om te kijken of bepaalde mensen heel veel downen gebruik ik MRTG ( www.landsheer.com/mrtg/ ) , dus ik kan ze er altijd op aanspreken en zonodig de stekker er uit trekken. Ook heb ik een mp3 server in m'n netwerk gezet, als ze iets willen kijken ze eerst daar maar, grote kans dat het daar al lang op staat, zo bespaar ik dus een hoop bandbreedte.
Om te kijken of bepaalde mensen heel veel downen gebruik ik MRTG ( www.landsheer.com/mrtg/ ) , dus ik kan ze er altijd op aanspreken en zonodig de stekker er uit trekken. Ook heb ik een mp3 server in m'n netwerk gezet, als ze iets willen kijken ze eerst daar maar, grote kans dat het daar al lang op staat, zo bespaar ik dus een hoop bandbreedte.
Pagina: 1