HP surestore DAT8 doet vaag.

Pagina: 1
Acties:

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Op mijn werk gebruik ik in de server een HP surestore DAT 8 tapestreamer om backupjes te maken.
Dit gebeurt elke dag behalve zondags, Nu is het de laatste tijd zo dat na 3 backups het oranje lampje op de tapestremer begint te knipperen. dit houdt in dat de cleaning tape er doorheen moet.
Voorheen konden we veel meer backups maken voordat hij aangaf dat de cleaning tape er door moest. Het irritante is dat op het moment dat het cleaning lampje begint te knipperen de backup niet gemaakt wordt. |:(

Betekent dit gewoon dat de cleaning tape niet meer goed werkt, of is er iets met de tape streamr zelf aan de hand?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

Het lijkt me idd dat je streamer het probleem is.
Als je op zich best redelijk veel backups maakt kan het zijn dat je streamer aan het verslijten is.
Wat betreft de schoonmaaktape: gebruik deze niet teveel, hij kan je streamer sneller laten slijten of meer beschadigen!
Omdat een back-up zeer belangrijk is zou ik dit melden bij je chef en hem verzoeken een nieuwe streamer aan te schaffen.
Een falend backupsysteem kan rampzalige gevolgen hebben waarbij de kosten van een streamer in het niet vallen!!
Ga dus niet te lang lopen kloten en rotzooien en zorg ervoor dat je backup in orde is op welke manier dan ook!

Suc6

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Ik zou eens met HP aan de lijn gaan hangen. (020-6068751)
Als ik me niet vergis is de garantie van de DAT-streamers 3 jaar, wanneer je de registratie-formulieren hebt ingestuurd.

Gebruik ook niet te lang dezelfde tapes en kijk eens of de streamer stoffig is van binnen.
Je kunt van de HP-site ook een test-tooltje binnenhalen waarmee je een rapport kunt uitdraaien mbt het gebruik en de frequentie van het cleanen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
Voordat je HP belt, draai dan eerst het tapetool utilitietje van HP, hier vragen ze toch naar, scheelt je ongeveer een uur.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Voorheen werdt de cleaning tape helemaal nie veel gebruikt.

nu ben ik dus verplicht hem om de 3 dagen ofzo te gebruiken.

Ik heb afgelopen vrijdag al een meeltje gestuurd naar HP maar ik heb nog geen reply gehad.

hoelang de huidige tapejes gebruikt worden weet ik niet, ik loop hier nog maar anderhalve maand stage :)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik heb iig ff een tooltje van de HP site gedownload.

bij een van de tests geeft'ie aan dat ik de cleaning tape 5x moet draaien om er zeker van te zijn dat de koppen schoon zijn.

Verder worden de huidige tapes vanaf eind augustus vorig jaar gebruikt. dat is dus precies 4 maanden nu elk tapeje 1x per week. elke tape is dus ongeveer 16x gebruikt.

Iemand enig id na hoeveel keer die dingen vervangen moeten worden?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
de tapes kunnen wel wat meer hebben. Maar hoe worden de tapes bewaard ? Een beetje netjes ?
Gebruiken jullie toevallig Sony tapes, deze hebben naar mijn ervaring vaak last van storingen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 10:14
Op woensdag 27 maart 2002 15:36 schreef Chaoss het volgende:
Ik heb iig ff een tooltje van de HP site gedownload.

bij een van de tests geeft'ie aan dat ik de cleaning tape 5x moet draaien om er zeker van te zijn dat de koppen schoon zijn.

Verder worden de huidige tapes vanaf eind augustus vorig jaar gebruikt. dat is dus precies 4 maanden nu elk tapeje 1x per week. elke tape is dus ongeveer 16x gebruikt.

Iemand enig id na hoeveel keer die dingen vervangen moeten worden?
een keer of 20 moeten ze zeker wel aankunnen, mits fatsoenlijk bewaard.
De clean-detectie van de drive werkt volgens mij namelijk dmv. het bijhouden van het aantal leesfouten.
Wanneer de tape rot is, krijg je meer leesfouten en geeft de drive eerder aan dat het weer tijd is om te cleanen.
Bekijk dus ook eens zo'n tape zelf om te zien of de tape er glad en glimmend eruit ziet. Indien dit niet het geval is, zijn de tapes niet helemaal jofel meer.
Dit kan echter ook door de streamer veroorzaakt worden.
Mischien is het ook een ideetje om een nieuwe tape een keertje of 4 a 5 achter elkaar te beschrijven en dan een test uit te voeren (compare).
Hiervoor is zo'n paar 100 MB al voldoende.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
in de reply van hp zeggen ze dat de cleaning tape iig 50x gebruikt kan worden.

Verder gebruiken we tapjes van imation. Deze stop ik altijd netjes in het doosje en dat gaat dan in mijn jaszak mee naar huis :)

Ik heb gister iig 5x de cleaning tape gebruikt. dus ik ben benieuwd waneer hij nu weer gaat knipperen.

Pagina: 1