als ik (als gebruiker) wil inloggen op de computer dan type ik mijn username in (zwn) en dan mn wachtwoord. dan logt íe in en krijg ik een NAL scherm te zien met Word en Excel enzo. maar als ik nu groupwise wil starten dan vraagt ie weer om een wachtwoord. maar die wete ik dus niet en de systeembeheerder weet ook niet hoe het komt dat ie nog een keer om het wachtwoord vraagt. terwijl als ik als DCC inlog (mn andere gebruikersnaam) en ik start groupwise, dan vraagt ie dat helemaal niet (zoals het hoort dus). wat kan er mis zijn?
misschien een restrictie op je account of opgeslagen in je profileOp woensdag 27 maart 2002 10:35 schreef ido het volgende:
als ik (als gebruiker) wil inloggen op de computer dan type ik mijn username in (zwn) en dan mn wachtwoord. dan logt íe in en krijg ik een NAL scherm te zien met Word en Excel enzo. maar als ik nu groupwise wil starten dan vraagt ie weer om een wachtwoord. maar die wete ik dus niet en de systeembeheerder weet ook niet hoe het komt dat ie nog een keer om het wachtwoord vraagt. terwijl als ik als DCC inlog (mn andere gebruikersnaam) en ik start groupwise, dan vraagt ie dat helemaal niet (zoals het hoort dus). wat kan er mis zijn?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Verwijderd
Bij degene die de accounts aanmaakt/beheert lijkt meOp woensdag 27 maart 2002 10:42 schreef ido het volgende:
en hoe kom ik daar achter of waar is dat te vinden?
kan of op je c: schijf staan local profile of op de server beide kun jij als het goed is niet bij dus ik zou de persoon die de accounts beheer der even op aanspreken. Zou me nikx verbazen als het in het profile zitOp woensdag 27 maart 2002 10:42 schreef ido het volgende:
en hoe kom ik daar achter of waar is dat te vinden?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Groupwise onthoud de laatste username.
Als je dus het password van je andere account invult, dan krijg je die mailbox.
met de command line parameter /@u-<username> kun je de username zetten.
Als je dus het password van je andere account invult, dan krijg je die mailbox.
met de command line parameter /@u-<username> kun je de username zetten.
Who is John Galt?
als ik als DCC inlog en ik start groupwise met de parameter /@u-zwn dan krijg ik nog steeds dezelfde mailbox te zien?
en met '/@u-?' ?Op woensdag 27 maart 2002 10:57 schreef ido het volgende:
als ik als DCC inlog en ik start groupwise met de parameter /@u-zwn dan krijg ik nog steeds dezelfde mailbox te zien?
Dan moet ie om een login vragen.
Welke versie van groupwise heb je?
Who is John Galt?
Jep.Op woensdag 27 maart 2002 10:57 schreef ido het volgende:
Groupwise slaat je account informatie op in het user veld van de NDS. Als je beheerder dat niet heeft gedaan krijg je een inlogscherm van Groupwise. Als er op je account een wachtwoord is ingesteld, dan krijg je een wachtwoord scherm ervoor.
Dit wachtwoord kun je instellen in de groupwise client. En heeft ook nog eens de optie om alleen om een wachtwoord te vragen wanneer het user account niet overeenkomt met je groupwise account.
En het wachtwoord? Probeer je eigen wachtwoord, of het eerste wachtwoord wat op je account stond eens.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
/@u-? doet niks bijzonder. hij start gewoon weer groupwise zonder een inlog te vragen... maargoed ik zal het nog eens bij de systeembeheerder navragen. thnxOp woensdag 27 maart 2002 10:59 schreef justmental het volgende:
[..]
en met '/@u-?' ?
Dan moet ie om een login vragen.
Welke versie van groupwise heb je?
p.s. ik heb trouwens groupwise 5
Verwijderd
Dan heb je waarschijnlijk nog een notify ofzo open staan. Je moet wel alle groupsiesen afsluiten die je open hebt staan, anders pakt ie je gewone username...Op woensdag 27 maart 2002 11:30 schreef ido het volgende:
[..]
/@u-? doet niks bijzonder. hij start gewoon weer groupwise zonder een inlog te vragen... maargoed ik zal het nog eens bij de systeembeheerder navragen. thnx
owh eens even proberen ja... notify stond inderdaad nog openOp woensdag 27 maart 2002 11:34 schreef No1Uno het volgende:
[..]
Dan heb je waarschijnlijk nog een notify ofzo open staan. Je moet wel alle groupsiesen afsluiten die je open hebt staan, anders pakt ie je gewone username...
Verwijderd
Indien je er echt niet uitkomt, moet je de beheerder vragen of hij via de administrator je grouwise wachtwoord wil verwijderen. Ik heb het net even getjekt met mijn systeembeheerder hier, en die beaamd dat het kan.
Ik weet echter niet precies hoe...
Maargoe.. IK ben dan ook geen Novel beheerder
Ik weet echter niet precies hoe...
Maargoe.. IK ben dan ook geen Novel beheerder
oke... zal het eens doen.. thnx voor de snelle replies
/off topic/
p.s. waar blijft mn aapje nou???
/off topic/
/off topic/
/off topic/
als je je groupwise notify aan hebt staan kun je nooit onder een anders user kunnen inloggen. nds koppeld je gw account aan je groupwise account. komt de usernaam in gw overeen met de inlognaam en in je eigen groupwise instellingen staan "geen wachtwoord vragen bij nds" aangevinkt zal en geen wachtwoord gevraagd worden.
verder is het zo dat je groupwise en nds wachtwoord verschillend worden opgeslagen. dit groupwise wachtwoord is alleen nodig als je remote wilt werken of via webaccess erbij wilt.
om even op je vraag tewrug te komen, moet je dus heb bovengenoemde vinkeje aanzetten. je kunt je groupwise wachtwoord zelf wijzigen of weghalen. de beheerder kan dat met de nwadmin32 ook doen. moet ie wel de groupwise snapins geladen hebben.
beetje duidelijk hoe het zit?
verder is het zo dat je groupwise en nds wachtwoord verschillend worden opgeslagen. dit groupwise wachtwoord is alleen nodig als je remote wilt werken of via webaccess erbij wilt.
om even op je vraag tewrug te komen, moet je dus heb bovengenoemde vinkeje aanzetten. je kunt je groupwise wachtwoord zelf wijzigen of weghalen. de beheerder kan dat met de nwadmin32 ook doen. moet ie wel de groupwise snapins geladen hebben.
beetje duidelijk hoe het zit?
€ 25,- stortten op mijn bankrekening en zelf afhalen bij de Apenheul.Op woensdag 27 maart 2002 11:29 schreef ido het volgende:
/off topic/
hey DGTL_Magician, ik wil wel een aapje kopen
/off topic/
€ 25,- stortten op mijn bankrekening en zelf afhalen bij de Apenheul.Op woensdag 27 maart 2002 11:41 schreef ido het volgende:
oke... zal het eens doen.. thnx voor de snelle replies
/off topic/
/off topic/
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Extra -> Opties -> Beveiliging > Wachtwoord niet verplicht bij NDS aanvinken
Thats all folks....
Thats all folks....
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Dat is wat ik zei.Op woensdag 27 maart 2002 14:21 schreef Elroyv het volgende:
Extra -> Opties -> Beveiliging > Wachtwoord niet verplicht bij NDS aanvinken
Thats all folks....
Alleen wat in een interessanter vertolk jasje dan dat het eigenlijk is..............Op woensdag 27 maart 2002 16:24 schreef DGTL_Magician het volgende:
[..]
Dat is wat ik zei.
Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?
Pagina: 1