Toon posts:

CPUfan snelheid!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS TUV4X mobo met Intel cel 900mhz en een standaard koeler van intel erbij.

nu blijkt uit de Asus Probe software en mijn hardware monitor in de bios. Dat mijn cpu fan nooit harder draait als 2700 toeren. Dit lijkt me erg laag voor een cpufan.

Zeker als de temp stijgt naar 50 graden dan zou je toch een versnelling verwachten.

Wie kan me hier iets meer over vertellen?

Verwijderd

als je de temperatuur te hoog vindt, neem dan een andere CPUfan :)
2700rpm is wel wat laag, maar als je de temperatuur/geluids-verhouding goed vind, waarom zou je het dan veranderen ?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 27 maart 2002 10:31 schreef Gandalff74 het volgende:
Dat mijn cpu fan nooit harder draait als 2700 toeren. Dit lijkt me erg laag voor een cpufan.
Die van mij, een Intel Fan op een P4 1600@2133 loopt ook maar iets van 2700 toeren. Dat hoort hij ook te doen volgens de specificaties.Intel heeft gewoon een efficiente fan + koelblok. En een temp van 50C is toch helemaal niet hoog? Wat is het probleem?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Meer snelheid is meer herrie.
Mij server met Cel900 heeft ook een Intel Cooler, zelfde snelheid en ik hoor hem gelukkig veel minder dan m'n workstation met AMD XP1600+ met Global Win cooler ...

Verwijderd

Ik heb een ASUS TUV4X mobo met Intel cel 900mhz en een standaard koeler van intel erbij.

nu blijkt uit de Asus Probe software en mijn hardware monitor in de bios. Dat mijn cpu fan nooit harder draait als 2700 toeren. Dit lijkt me erg laag voor een cpufan.

Zeker als de temp stijgt naar 50 graden dan zou je toch een versnelling verwachten.

De standaard coolers draaien meestal op een vaste snelheid...dus waarschijnlijk zal het toerental niet oplopen. :)

Overigens draait m'n cpu-fan ook maar op 2300 :) --> 40c

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-04 14:08

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Laat mijn server nou precies dezelfde config hebben: TUV4X met een Cellie 900 en een standaard Intel koeler. De koeler loopt inderdaad weinig toeren, bij mij is dat ook iets van 2700. Maar hij schijnt wel heel erg stil te zijn (door mijn doofheid kan ik dat niet bevestigen :P maar de kast voelt wel stiller aan dan mijn HQ08 :o ). Zo heet wordt een Cellie toch niet. Hij hangt bij mij rond de 29 a 30 graden, dat vind ik wel netjes (niet overklokt) :)

edit:
oja, ik heb natuurlijk koelpasta gebruikt :7

Verwijderd

Topicstarter
heren bedankt. Voel me al iets gerustgestelder. en durf nu ook wel over te clocken naar 1 ghz (niet erg schokbarend misschien). Want ik dacht namelijk dat er iets aan mijn fan mankeerde.
Pagina: 1