[XHTML/CSS] Pagina valideert, maar NS6=fout

Pagina: 1
Acties:

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 15:17
Ik ben voor een vriendin een site aan het maken waar ze haar reis door Australie kan beschrijven voor het thuisfront (m.a.w. een soort van logboek). Ik heb de laatste tijd veel gelezen over XHTML en CSS en had besloten om de site zo te maken dat hij voldoet aan die standaarden en dus werkt in IE5.x+, NS6.x en Opera 6.
Nou heb ik de hoofdpagina gemaakt en de w3c validator geeft aan dat zowel de XHTML als de CSS correct is. IE5.x+ laat de pagina zien zoals ik het bedoelde, maar NS6.x en Opera6 verprutsen het helemaal.

De pagina is: http://maggie.theadventurersguild.net/

Het lijkt erop dat IE wel ruimte bewaard onder de "menu"-div, terwijl NS6 en Opera6 dat niet doen. Waarschijnlijk is dat laatste dus wel zoals het hoort. Ik wil het liefst geen tabellen meer gebruiken voor de layout, maar als het niet anders kan, dan maar wel :).

Wie helpt mij verder?

Xbox Live: Chevalric

Verwijderd

Alvast een aantal dingen (weet niet meteen waar het aan ligt):
- Geef een doctype declaratie aan je HTML pagina. Anders is de XHTML validatie nutteloos
- Dubbelquote attributen van je HTML (dus <div id="yeah"> ipv <div id='yeah'>)
- Mijn HomeSite validator zegt dat er geen <a href> in een <span></span> mag staan...:? Het zal wel :o

Ik zie verder ff niks.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 27 maart 2002 10:33 schreef Blues het volgende:

- Mijn HomeSite validator zegt dat er geen <a href> in een <span></span> mag staan...:? Het zal wel :o
lijkt me hierarchisch gezien wel logisch; span overruled een voor dat element bestaande style.
Beetje onzinnig om dan buiten een href alvast een andere style op te geven die vervolgens door de eigenschappen van A weer overruled wordt... :)

www.jurgroessen.nl

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39
Op woensdag 27 maart 2002 10:33 schreef Blues het volgende:
Dit is dus echt heel logisch. Over <a> in een <div> plaatsen zegt ie waarschijnlijk niks. Dat is ook veel logischer. <span> binnen <a> is wel weer ok. :)