Toon posts:

freesen of schuren van plexi glas

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
na aanleiding van en vorige topic waar ik nooit het antwoord in heb kunne vinden.

Het gaat mij om het volgende, ik wil het tweakers logo in een plexiglas plaat laten zetten of zelf doen.

deze moet oplichten met behulp van ledjes onder in de plaat.

Wie helpt mij kon namelijk in die andere topic geen antwoord vinden.

Verwijderd

waar moet je nou mee geholpen worden?

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Ja, wat wil je nou weten??

In times of war the law falls silent

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
Op woensdag 27 maart 2002 10:10 schreef willempiet het volgende:
waar moet je nou mee geholpen worden?
Lees topic |:(

Hij wil volgens mij weten waarmee je het het beste kan doen, freesen of schuren van dat logo. Als je een frees hebt zal ik het daarmee doen.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil gewoon weten of ik met behulp van schuurpapier het zelfde effext kan krijgen, als met een frees.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
Op woensdag 27 maart 2002 10:15 schreef whocarezwarez het volgende:
ik wil gewoon weten of ik met behulp van schuurpapier het zelfde effext kan krijgen, als met een frees.
Ja
maar met een frees kan je nauwkeuriger werken dan met schuurpapier volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
maar krijg je met beiden het zelfde gewenste effect zo'n mooi oplichtend logo?????

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
wat ik heb gemerkt , ik heb de dremel met frees hulpstuk gebruikt, maar plexi wordt zo heet dat het smelt en niet het gewenste witte effect oplevert :(

schuurpapier wordt wel mooi wit, maar moeilijk om precies "tussen de lijntjes" te blijven.

dus eigenlijk zit ik met een zelfde soort probleem als de topicstarter, als frees beter werkt wat voor freesje gebruik je dan?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

wat dacht je van graveren?

• Skimmer
  • Laatst online: 02-01 11:03

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

wat nou als je hem eerst infreest en daarna de gleuven met wat schuurpapier "mooi wit" maakt...

In times of war the law falls silent

Verwijderd

Topicstarter
thx ik gaat eens kijken of het werkt op een stukkie proef plastic, weet iemand ook toevallig of er ook frees steunen bestaan voor een dremel kloon?

Verwijderd

Op woensdag 27 maart 2002 10:13 schreef PowerCow het volgende:

[..]

Lees topic |:(

Hij wil volgens mij weten waarmee je het het beste kan doen, freesen of schuren van dat logo. Als je een frees hebt zal ik het daarmee doen.
hij stelt geeneens een vraag

hij deelt alleen iets mede

Verwijderd

Topicstarter
dan wordt het maar allebij proberen, ga in ieder geval shimmer thx jullie horen het gescheld of gejuig wel komen.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kun je niet afplakken? Wel veel werk voor een GoT logo, maar dan schuur je alleen de stukken die je wilt schuren....

Graveren bij de juwelier is ook een optie, maar dan zou ik glas nemen want dat wordt mooier.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Mephix
  • Laatst online: 25-11-2025
Op woensdag 27 maart 2002 10:24 schreef gh0stw4lk3r het volgende:
wat ik heb gemerkt , ik heb de dremel met frees hulpstuk gebruikt, maar plexi wordt zo heet dat het smelt en niet het gewenste witte effect oplevert :(

schuurpapier wordt wel mooi wit, maar moeilijk om precies "tussen de lijntjes" te blijven.

dus eigenlijk zit ik met een zelfde soort probleem als de topicstarter, als frees beter werkt wat voor freesje gebruik je dan?
toeren laag zetten en niet doorduwen. Stand 1 en rustig het freesje zijn werk laten doen. Werkt perfect, ook op plexiglas. af en toe de kop even van de freesrand weghalen (dus terugschuiven in de baan waar ie al geweest is) om af te koelen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kun je trouwens het beste op je plexiglas tekenen zonder het te beschadigen?

• Gh0stw4lk3r
Op woensdag 27 maart 2002 12:18 schreef whocarezwarez het volgende:
hoe kun je trouwens het beste op je plexiglas tekenen zonder het te beschadigen?
edding? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 maart 2002 12:19 schreef gh0stw4lk3r het volgende:

[..]

edding? :?
wat bedoel je met edding????

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
een permanent marker

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Ik weet niet hoe je het logo precies wilt hebben, maar met de hand frezen zou ik niet doen, volgens mij gaat dat er onwijs gaar uitzien.....

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je kan toch een stukje schuurpapier nemen en dat om een stukje hout ofzo doen, dan heb je dus een hel smal schuurpapiertje en kun je nauwkeurig te werk gaan. Het kost een hoop tijd, maar lijkt me zeker de moeite waard.

Kom nou niet met reacties van een stukje hout=boomstam, neem een stokje van een ijsje ofzo, of misschien nog kleiner.

Veel suc6 ermee en post foto's als het klaar is!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

jongens als je een geblindeerd stukje wil dan kan je toch gewoon van dat blindeer spul komen voor op de ramen. eerst mooi tekenen en dan uitsnijden op plakken en je bent er
makkelijker kan het niet.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gewoon de boel afplakken (is veel werk) en dan rustig schuren met een waterproof schuurpapier, bijvoorbeeld korrel 400 oid. Ook goed in de kleine hoekjes van je logo schuren. Probeer zo gelijkmatig mogelijk te schuren, met ronddraaiende beweging. (kleine cirkels).

Maak gerust eerst een testje of het zo naar je zin wordt.

Ik weet niet van chemische middelen die de oppervlakte op een mooie manier aantasten (etsen). Wellicht is dat ook mogelijk.

Afplakken kan eventueel ook door een foliesnijder je logo te laten uitsnijden op een (afval)strook plakplastic. Scheelt veel werk, en ingewikkelde logo's zijn mogelijk.

Nog mooier is licht stralen, maar daar heeft bijna niemand de apparatuur voor.

• Mighty_Xa4
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 16:13
Ik ben er ook over aan het denken om een logo in mijn raampie te maken. Nu vraag ik mezelh af: zou ik ook een logo kunnen graveren en vervolgens dat gedeelte schuren zodat het mooi vlak word (geen heuvellandschap)?

En zou ik dit logo dan op kunnen laten lichten met behulp van ledjes erin te verzinken?

Verwijderd

Staley mesje mischien (schrapen)?

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Ik denk dat het handiger is als je 2 platen plexiglas neemt en er een stuk "privacy-folie" tussen zet (van dat folie dat je op een raam plakt zodat je er niet meer scherp diirheen kunt kijken...
vervolgens boor je onder (en eventueel boven) in de zijkant van de plexiglasplaten gaatjes waar je ledjes in zet (de gaatjes komen dan dus precies op het naadje tussen de plexiglasplaten) het enige probleem dat je overhoud is dat er geen lucht tussen de platen mag zitten, je zou er dus iets vloeibaars en doozichtigs tussen moeten doen (een lijm of een doorzichtige gel/kit o.i.d.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
plexiglas: met ledjes en logo
 _______________         |-------------| 
| U  U  U  U  U |  van boven:|--O-O-O-O-O--|
|          |        |-------------|
|   GOT |
|          |
|          |
|_______________|

• Gh0stw4lk3r
je moet oppassen met agressief spul op je plexiglas, ik heb het geprobeerd, maar je plexi kristaliseerd ofzo als een gek, als je er naar kijkt valt het al uit elkaar. dus NIET doen :)
mijn plexi plaatej is nu al vernaggeld.

(met kristaliseerd bedoel ik dat het van zelf gaat scheuren enzo, net alsof je een autoruit inslaat)
Pagina: 1