Toon posts:

Volt fluctuages in Asus TUV4X + intel Cel900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn mobo temperaturen en mijn volt setttings monitor dan krijg ik hele vreemde uitschieters naar boven en beneden. Mijn +12 volt klapt soms naar de 15 en soms ook naar beneden naar 6 volt. Dit gebeurd ook met de andere volt settings.

Tevens draait mijn cpu fan maar op een toerental van 2600-2700 wat mij erg langzaam lijkt.

Er zit een voeding in van 235w

we hebben al gestoeid met een andere voeding maar ook hierbij gebeurde het zelfde.

In de werking van mijn computer is namelijk helemaal niets te merken dat er iets fout zou zijn.
Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe kan ik het oplossen

Verwijderd

Misschien zit de fout in het programma dat je gebruikt om die waarden te meten. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik 2 programma's Asus Probe2 en MBM 5. Juist al omdat we van die vreemde metingen hadden.

Het lijkt mij dat als je volt onderuit klapt je wel iets moet merken in de werking van je computer. Maar we konden gewoon Quake en Mohaa spelen ondertussen. Zonder nadelige gevolgen.
Maar ik het er dan ook niet al te veel verstand van.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 13:16
Hoe is het met de max. waarden van de cpu gesteld?

• VeloChill
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
ik heb dit ook gehad op een A7V, het probleem deed zich alleen voor als ik ServicePack 2 installeerde.

Een oplossing heb ik nooit kunnen vinden, gamen ging ook gewoon. M'n PC reboote soms spontaan, maar verder werkte alles goed.

welk OS?? alle windows-updates gedaan(of juist niet)??

Verwijderd

Topicstarter
het rare is. Als ik asus probe en mbm5 gelijktijdig gebruik dan heb ik dit...

maar na testen met alleen 1 monitor bleef alles stabiel werken. Zou het misschien zo kunnen zijn. Dat als er 2 programma's deze waarden willen weten er een conflict onstaat omdat ze op dezelfde tijd een update van snelheden en temperaturen willen hebben? ....

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Jep, je mag die twee programma's niet te gelijker tijd gebruiken, De a-d converter die de spanning meet krijgt namelijk eerst een pulse dat hij een waardemoet meten, deze digitale waarde wordt dan in een registertje geladen wat dan door de computer wordt uitgelezen.

Het duurt even voor dat in het registertje de goede waarde staat, normaal wacht het programma ook even met uitlezen na een spanninglees opdracht te hebben gegeven, maar als een ander programma dus ondertussen nog een opdracht heeft gegeven tot uitlezen is het registertje nog niet helemaal gevuld met de nieuwe waarde of nog maar voor de helft, dus dan lees je een fouttieve waarde af. 8-)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1